تغییر نشانی سایت

3 comments

سایت آزادی برابری به نشانی زیر انتقال یافت:
http://www.azady-barabary.net

مصاحبه رادیو برابری با الهام احسنی خواهر نادر احسنی

1 comments

خبری از سعید حبیبی

0 comments

بنا به اخبار رسیده از خانواده ی سعید حبیبی، ظاهراً نام وی در لیست دادگاه انقلاب قرار گرفته است.
پس از یک ماه بی خبری از وضعیت سعید حبیبی، فعال سیاسی در بند، این خبر مایه ی دلگرمی همه ی فعالین سیاسی شده است، هر چند که هنوز احتمال قوی بازداشت وی در بند 325 زندان اوین (بند سپاه) به قوت خود باقی است.

رفیق آرش پاکزاد همچنان در بند و در پنجمین روز اعتصاب غذا

0 comments

امروز پنجمین روز است که آرش پاکزاد در اعتصاب غذا به سر میبرد و اطلاعات ساری هم چنان از آزاد کردن وی سرباز می زند. قابل ذکر است که آرش پاکزاد شدیدا از عارضه ی چسبندگی نخاعی رنج می برد و با این حال نهاد های امنیتی بازداشت کننده ی وی با آگاهی از این مسئله به مدت یک هفته رفیق آرش را در یک سلول با طول یک متر در یک متر نگه داشته بودند که این مسئله عارضه نخاعی وی را تشدید کرده است. گفتنی است که با وجود آزاد شدن تمام بازداشت شدگان شهرستان ها رفیق آرش پاکزاد همچنان در بند است و علی رغم صدور حکم دادستانی اطلاعات ساری از پذیرفتن وثیقه سرباز میزند.

موج جدید احضار به کمیته انضباطی در دانشگاه علامه آغاز شد

0 comments

موج جدید احضاربه کمیته ی انضباطی و تهدید دانشجویان دانشگاه علامه پس از پایان کلاسهای درس و آغاز فرجه های تحصیلی آغاز شد.
مهدیه گلرو، علیرضا موسوی، امیر یعقوبعلی، نگین فرازمند، عسل اخوان، کوروش جنتی، شیما فرزاد منش به کمیته انضباطی احضار شده ند.
لازم به ذکر است مهدیه گلرو، امیر یعقویعلی، نگین فرازمند، عسل اخوان و شیما فرزاد منش ترم گذشته تعلیق و ممنوع الورود بوده و دوره ی محرومیت خود را سپری کرده اند. همچنین علیرضا موسوی که پیش از این به دو ترم محرومیت از تحصیل محکوم شده بود و تاکنون نیمی از آن را سپری کرده به کمیته انضباطی احضار شده است.خبر ها حاکی از آن است که کوروش جنتی نیز که هفته گذشته حکم یک ترم تعلیق خود را دریافت کرده است جزء احضار شده گان است.
سعید فیض الله زاده نیز که دوران تعلیقش به پایان رسیده است همچنان اجازه ورود به دانشگاه و انتخاب واحد را ندارد. مسئولین دانشگاه هیچ جواب قانع کننده ای برای اقدام خود نداده اند و هیچ حکم یا ابلاغیه به وی ارائه نشده است.
همچنین سلیمان محمدی دانشجوی دانشگاه علامه نیز ازسوی کمیته انضباطی به دو ترم تعلیق از تحصیل با احتساب سنوات محکوم شده است.
مهدیه گلرو نایب دبیر انجمن منتخب علامه که امروز(سه شنبه) در جلسه کمیته انضباطی شرکت کرده است اتهامات وارده به خود از سوی کمیته انضباطی را بدین شرح اعلام کرد: ایجاد اخلال و وقفه در برنامه آموزشی دانشگاه،ایجاد بلوا و آشوب ،تشویش اذهان عمومی،توهین و هتک حرمت به حراست دانشگاه،توهین و هتک حرمت به مسئولین دانشگاه،توهین و هتک حرمت به مسئولین نظام و رهبری و برنامه ریزی تجمعات غیرقانونی در داخل و خارج از دانشگاه. گلرو با اشاره به ممانعت از انتخاب واحد وی در ترم جدید گفت: با وجود اینکه بر طبق منشور حقوق دانشجویی پس از اتمام دوران 2 ترم تعلیق از تحصیل بنده قانونا حق انتخاب واحد در ترم جدید را داشته ام، اجازه ورود به دانشگاه حتی برای دریافت احضاریه جدید کمیته انضباطی را نیافتم به گونه ای که نامه احضاریه را به نگهبانی دانشگاه آورده و در آنجا به من تسلیم کردند.
همچنین عسل اخوان یکی دیگر از دانشجویان دانشگاه علامه که امروز(سه شنبه) در جلسه کمیته انضباطی شرکت کرده است اتهامات وارده به خود را: حضور در تجمع غیرقانونی،رهبری و هدایت دانشجویان در تجمعات غیرقانونی،شعارگویی و توهین به مسئولین نظام و دانشگاه،اخلال و ایجاد وقفه در برنامه و نظم دانشگاه،ایجاد بلوا و آشوب و تشویش اذهان عمومی،نشر اکاذیب و توهین و هتک حرمت مسئولین دانشگاه و شرکت در تجمع غیرقانونی در دانشگاه پلی تکنیک و درگیری با نگهبانان این دانشگاه عنوان کرد.
مهدیه گلرو نایب دبیر انجمن منتخب علامه که امروز(سه شنبه) در جلسه کمیته انضباطی شرکت کرده است اتهامات وارده به خود از سوی کمیته انضباطی را بدین شرح اعلام کرد: ایجاد اخلال و وقفه در برنامه آموزشی دانشگاه،ایجاد بلوا و آشوب ،تشویش اذهان عمومی،توهین و هتک حرمت به حراست دانشگاه،توهین و هتک حرمت به مسئولین دانشگاه،توهین و هتک حرمت به مسئولین نظام و رهبری و برنامه ریزی تجمعات غیرقانونی در داخل و خارج از دانشگاه. گلرو با اشاره به ممانعت از انتخاب واحد وی در ترم جدید گفت: با وجود اینکه بر طبق منشور حقوق دانشجویی پس از اتمام دوران 2 ترم تعلیق از تحصیل بنده قانونا حق انتخاب واحد در ترم جدید را داشته ام، اجازه ورود به دانشگاه حتی برای دریافت احضاریه جدید کمیته انضباطی را نیافتم به گونه ای که نامه احضاریه را به نگهبانی دانشگاه آورده و در آنجا به من تسلیم کردند.همچنین عسل اخوان یکی دیگر از دانشجویان دانشگاه علامه که امروز(سه شنبه) در جلسه کمیته انضباطی شرکت کرده است اتهامات وارده به خود را: حضور در تجمع غیرقانونی،رهبری و هدایت دانشجویان در تجمعات غیرقانونی،شعارگویی و توهین به مسئولین نظام و دانشگاه،اخلال و ایجاد وقفه در برنامه و نظم دانشگاه،ایجاد بلوا و آشوب و تشویش اذهان عمومی،نشر اکاذیب و توهین و هتک حرمت مسئولین دانشگاه و شرکت در تجمع غیرقانونی در دانشگاه پلی تکنیک و درگیری با نگهبانان این دانشگاه عنوان کرد.

بیانیه جمعی از اعضا فارغ التحصیل انجمن اسلامی دانشجویان دانشگاه شهید رجایی

0 comments

بیش از سه هفته از بازداشت غیر انسانی جمعی از فعالان دانشجویی می گذرد.
تاکنون سیاست پلید سانسورخبری، تهدید وارعاب ، بسیاری از خانواده های این دانشجویان را از وضعیت عزیزانشان بی خبر نگاه داشته وآنها را دچار بیم وهراسی مضاعف نموده.
این گونه برخوردها بامنتقدین ازهرصنف وطبقه وبه ویژه دانشجویان- دانشجویانی که به خوداگاهی رسیده ودرد مردم دردشان است- البته تازگی ندارد بلکه دراین دوران خوش مهرورزی دولت خدمتگزار! فضای سیاسی اندک باز شده درجامعه وداشگاه به رخوت ،انفعال وزوال کشانده شده. گویی اندک آگاهی سیاسی مردم، برجان حاکمان زهرهلاهل می نماید.
شگفتی در این میان،کوری تاریخی است که همچون یک بیماری لاعلاج والبته مسری گریبانگیر قدرتمندان این مرز وبوم شده وآنها هربار رشید ترین وشریف ترین فرزندان ملت را بلاگردان امیال مالیخولیایی خویش می نمایند. این تراژدی تاریخی را همچون گذشته- بارها وبارها وهربار به امید آخرین بار- یاداور می شویم شاید که پند گیرند.
ماجمعی از اعضا سابق انجمن اسلامی دانشجویان دانشگاه شهید رجایی، ضمن محکوم کردن هرگونه بازداشت غیر انسانی وبرخورد غیر مدنی با هریک از آحاد جامعه، درخواست آزادی فوری تمام دوستان دربندمان را داریم و این سخن را یاد آورمستبد پروران وسرکوب پیشگان می شویم که :
هر کسی آن درود عاقبت کار که کشت
افرادی که تاکنون امضا کرده اند:

احسان صفایی مقدم
محمد حبیبی
مهدی فخر زاده
حسن ملوندی
سعید شکفته دل
جواد فرهادی
رضا داوودی
محمود مژدهی
مصطفی فلاحی راد
مرتضی تهامی پور
وحید میر شکار
بهرام رحیمی
امید کمانی
مریم بختیار
آرمان امیدیان
سید علی احمدی نژاد
حسین حیاتی
رسول رضایی
برهان بقایی مقدم
امین دربان

عکس هایی از داروخانه ی بابک در شیراز

1 comments

عکس های زیر مربوط به داروخانه ی بابک(از مهم ترین داروخانه های شهر شیراز)، محل کار دکتر ایرج صف شکن و دکتر تاج الملوک نوروزیان(پدر و مادر روزبه صف شکن) است. آنها در روز 4 شنبه 11 دیماه اقدام به نصب کاغذهایی شامل فراخوان خانواده ها، اسامی دانشجویان دربند، عکس هایی از روزبه و ... در داروخانه کردند که مورد استقبال شدید مردم واقع شد.


اطلاعیه ی خانواده های رفقای دربند

0 comments

تجمع در مقابل دادسرای دادگاه انقلاب
اطلاعیه‌ی خانواده‌های دانشجویان دستگیر شده‌ی مراسم روز دانشجو(13 آذر)

یک ماه گذشت. ماه شب و روزهای سخت و سرد مقابل اوین، ماه توهین های سرباز نگهبان و تهدید های بازجو، ماه تهمت ها و وعده های بی اساس، ماه شب های اشک و غم، فریاد و خشم. ما این سو و فرزندانمان آن سوی دیوارهای زندان اوین، در سلول های انفرادی تاریک و سرد. همان داستان تکراری چشم بند و بازجویی شبانه و بی خوابی و ضرب و شتم و ... .
فرزندان دانشجوی ما، به جرم سر دادن ندای آزادیخواهی و برابری طلبی در روزی و جایی که متعلق به خودشان است حتی بدون امکان ملاقات با وکلا و خانواده هایشان تحت شدید ترین فشارها قرار دارند و ما خانواده ها در نگرانی و بی اطلاعی کامل از وضعیت آنها، و این همه در میان بایکوت شدید از سوی رسانه ها و مطبوعات کشور.
ما پس از گذشت این زمان طولانی تنها راه رساندن صدای استمداد خود را تجمع در مقابل دادسرای دادگاه انقلاب در روز شنبه 15 دی ماه ساعت 11 صبح میدانیم، تا صدایمان را از این سوی دیوارهای سرد و خاکستری اوین به گوش فرزندانمان برسانیم، تا بدانند که تنها نیستند، که این سو خانواده‌هایشان، دوستانشان و تمامی انسان های آزاده در کنارشان هستند و تا رهایی کامل شان از پا نمی نشینند.
کمیته‌ی پی جوی آزادی دانشجویان دربند
11/10/1386
http://13azar.blogspot.com
seeking.committee@gmail.com


Declaration of the Families of the Arrested Comrades
Rally in front of the public prosecution of the revolutionary court(The declaration of the families of the arrested students before, during and after the commemoration of the University Students’ Day)
It has been one month. A month of difficult and cold nights in front of the notorious Evin prison, a month of the insults of the guards, the threats of the interrogator, the groundless accusations and promises. We are on this side and our sons and daughters are on the other side of the Evin walls, in dark and cold solitary cells. The same repetitive story of being blindfolded, night interrogation, sleeplessness, beating and foul language etc, etc.
Our sons and daughters are under the highest pressures because of having called for equality and freedom at university, a place which belongs to them and on a day which belongs to them, i.e., Iranian University Students’ Day and we, the families, are kept in complete ignorance of their situation, without any permission for them to visit us or their lawyers; and all this is done in utter boycott of the country’s media and press.After this long time, we find a rally in front of the public prosecution of the revolutionary court in Tehran at 11 a.m. on Saturday Dey 15(Jan 5) to let our voice be heard by our children through these cold and grey walls so that they can know that they are not alone, so that they can know that their families, their friends and all free people stand beside them and will not succumb until their complete freedom.

Seeking Committee for the Freedom of the University
Students2008/1/1
http://13azar.blogspot.com
seeking.committee@gmail.com

تماس بهروز کریمی زاده و مهدی گرایلو با خانواده هایشان

0 comments

طبق آخرین خبرهای رسیده رفقای عزیز بهروز کریمی زاده و مهدی گرایلو ساعتی پیش با منزل خود تماس گرفته و با خانواده ی خود صحبت کرده اند. آنها در این تماس از سلامت همه ی رفقای دربند خبر داده اند و بر حفظ روحیه و پایداری خانواده ها و همه ی رفقا تأکید کرده اند
همچنین رفیق بهروز به برادر خود گفته است که پرونده او به دادگاه فرستاده خواهد شد، اما این پروسه ممکن است تا یک ماه به طول انجامد.
دانشجویان آزادیخواه و برابری طلب ضمن ابراز شادی فراوان از تماس این رفقا پس از یک ماه بی خبری از آنان اعلام می دارند که خواست آنان آزادی بی قید و شرط تمامی رفقاست و تا رسیدن به این مطلوب لحظه ای از پای نخواهند نشست

چهارمین روز اعتصاب غذای رفیق آرش پاکزاد

0 comments

بعد از انتظار بی نتیجه خانواده آرش پاکزاد برای آزادی او و بی توجهی عوامل به حکم دادستانی در زمینه آزادی با وثیقه ، طبق آخرین اخبار اکنون 4 روز است که رفیق آرش پاکزاد در اعتصاب غذا به سر می برد.
دیروز خانواده آرش پاکزاد در رابطه با پیگری آزادی فرزندشان با نماینده دکتر زرافشان در لابی یکی از هتل های ساری ملاقات کردند. که این ملاقات از جانب عوامل اطلاعات تحت کنترل شدید و از نزدیک بود.آرش پاکزاد هنوز در سلول انفرادی و تحت شکنجه های شدید جسمی و روانی به سر می برد بسر می برد و دریغ از کوچکترین توجه نسبت به حکم دادستانی جهت آزادی با وثیقه وی. امروز چهارمین روز است که آرش پاکزاد در اعتصاب غذا بسر می برد. و طبق گفته خانواده وی حال جسمانی او به هیچ وجه مساعد نمی باشد.

shine on you crazy diamond

0 comments

تقدیم به رفقایمان که رنجشان از وضعیت موجود، سینه هایشان را آکنده از خشم ساخته بودبدرخش ای الماس خوش تراش (1)
یادت می آید وقتی بچه بودی، مثل خورشید می درخشیدی؟
بدرخش ای الماس خوش تراش
اکنون در چشم های تو نگاهی است چون دو حفره در آسمان
بدرخش ای الماس خوش تراش
با وزش نسیم فولاد
تو میان دنیای کودکی و دنیای ستاره های شهیر گیر افتاده ای
بیا تو ای آماج خنده های دور دست، بیا ای بیگانه، ای افسانه
ای شهید! و بدرخش!
تو زود به رازها دست یافتی و برای ماه گریستی
بدرخش ای الماس خوش تراش
شب سایه ها تهدیدت می کنند، و در روشنایی بی حفاظی
بدرخش ای الماس خوش تراش
تو خوش آمد مردم را با ایرادهای بی موقع ات خراب کردی
سوار بر نسیم فولاد
بیا ای شور افکن، ای بیننده ی رویا در بیداری
بیا ای نقاش، ای نی زن، ای زندانی و بدرخش!

بدرخش ای الماس خوش تراش (2)
هیچ کس نمی داند کجایی، چقدر نزدیکی یا چقدر دور
بدرخش ای الماس خوش تراش
چون لایه های دیگری بر هم توده شود، من هم به تو می پیوندم
بدرخش ای الماس خوش تراش
و ما در سایه پیروزی های دیروز می آساییم
و با نسیم فولاد، کشتی به پیش می رانیم
بیا ای پسر، ای برنده و بازنده
بیا ای معدنچی حقیقت و فریب، و بدرخش!
پینک فلوید

رفقایمان را آزاد خواهیم کرد

0 comments

رفیق مهدی گرایلو

رفیق انوشه آزادبر


رفیق بهروز کریمی زاده


رفیق ایلناز جمشیدی - دانشجوی ارتباطات دانشکده تهران مرکز دانشگاه آزاد و عضو هیأت تحریریه نشریه ی آرمان نو
انوشه آزادبر


رفیق سعید حبیبی - دبیر معذول تشکیلات دفتر تحکیم وحدت


رفیق انوشه آزادبر - دانشجوی جامعه شناسی دانشگاه تهران و مدیرمسئول نشریه آرمان نو

رفقا سعید حبیبی و بهروز کریمی زاده


رفیق مهدی گرایلو - دانشجوی کارشناسی ارشد ژئوفیزیک دانشگاه تهران و مدیرمسئول نشریه اخگر


رفیق بهروز کریمی زاده - دانشجوی اخراجی دانشکده اقتصاد دانشگاه تهران و سردبیر نشریه ی توقیف شده ی خاک

خطاب به دیوانی که از زیبایی و انسانیت هراسانند

0 comments

نمی توانم زیبا نباشم
عشوه ای نباشم در تجلی جاودان !
چنان زیبایم من
که انسان زیباست
چنان زیبایم من
که گذرگاهم را بهاری نا به خویش آذین می کند .
در جهان پیرامنم
هرگز خون عریانی جان نیست
و کبک را هراسناکی سرب از خرام باز نمی دارد.
چنان زیبایم من
که الله اکبر وصفی است نا گزیر که از من می کنی
زهری بی پاد زهرم در جلوه ی تو .
جهان اگر زیباست
مجیز حضور مرا می گوید
ابلها مردا
عدوی تونیستم من
انکار تو ام.
"احمد شاملو"

بیانیه ی اعتصاب کنندگان اصفهان در مورد شکستن اعتصاب غذا

0 comments

دانشجویان شریف و آزاده ی دانشگاه اصفهان
مردم انسان دوست سراسر جهان
اعتصاب غذای دانشجویان دانشگاه اصفهان که از روز دوشنبه سوم دی ماه، رأس ساعت 16 آغاز شده بود، روز هشتم دی ماه پس از قریب 165 ساعت، در تاریخ 10 دی 1386، رأس ساعت 12:45 رسماً در حضور دانشجویان دانشگاه اصفهان به پایان رسید.
روز یکشنبه 9 دی ماه، ساعت 11 جلسه ای با حضور 6 تن از حامیان اعتصاب غذا کنندگان (حنیف خداوردی، کاوه محمدی، بهروز مشایخی، یاور نوذری، رامین فقیه سلطانی، محسن دهقانی) و جناب آقای دکتر رامشت، ریاست محترم دانشگاه اصفهان برگزار شد. در این جلسه دکتر رامشت قول مساعدی مبنی بر لغو همه ی احکام انضباطی صادره در مورد تجمعات اخیر دانشگاه دادند.
در ادامه جلسه ای با حضور اعتصاب غذاکنندگان،دکتر رامشت و چند تن دیگر از مسئولین دانشگاه، در شب همان روز (9دی ماه) تشکیل شد.در این جلسه نیز ایشان قول مساعد دادند که احکام صادره در کمیته ی تجدید نظر بررسی خواهد شد و تمام تلاش خود را در جهت همکاری با اعتصاب غذاکنندگان انجام خواهد داد. همچنین ایشان در خصوص سایر خواسته ها نظیر بازگشایی انجمن اسلامی دانشجویان و صنف نشریات دانشجویی و تشکیل شورای صنفی نیز اعلام کردند که با کمک خود دانشجویان این تشکل ها باید در دانشگاه تشکیل شوند.
از آن جایی که دکتر رامشت را انسانی دانشجو دوست می دانیم و اعتماد کامل به قول ایشان داریم و همچنین به دلیل درخواست تعداد زیادی از دانشجویان دانشگاه اصفهان و دانشجویان آزادی خواه و برابری طلب دانشگاه های سراسر کشورمبنی بر شکست اعتصاب غذا و نیز در جهت حفظ آرامش دانشجویان در فصل امتحانات و برای نشان دادن حسن نیت خود به آقای دکتر رامشت و اثبات این که قصد ایجاد هیچ گونه تشنجی در دانشگاه نداریم، تصمیم به شکستن اعتصاب غذا گرفتیم.
در اینجا لازم است از حمایت های بی دریغ دانشجویان آزاده ی دانشگاه کردستان که از لحظه ی اول ما را تنها نگذاشتند قدردانی کنیم. همچنین از دفتر تحکیم وحدت و دانشجویان دیگر دانشگاه های کشور از جمله دانشگاه امیر کبیر، صنعتی شریف، شیراز، بابلسر، زاهدان، شاهرود، همدان و... نهایت تشکر را داریم و نیز ضروری می دانیم که از تمامی نهاد ها و انسان هایی که در این مدت ما را مورد حمایت خود قرار دادند قدردانی نماییم.
در نهایت نیز باید تشکر مخصوص خود را از دانشجویان دانشگاه اصفهان که در این 8 روز اعتصاب غذا با همکاری ها و حمایت های بی دریغشان، یک لحظه اعتصاب غذاکنندگان را تنها نگذاشتند اعلام کنیم. امید است روزی بتوانیم این حمایت ها و از خود گذشتگی ها را جبران نماییم.علیرضا داودی، ارسلان صادقی، مازیار معصومی، پژمان عباسی، مهدی پولادی، احمد صادقی.

سروده اي براي رفقا آرش پاكزاد و نادر احسني

0 comments

تداعي پسيان
ويا نه رزا هنگامي كه در خيابان هاي برلين در خون مي غلتيد
به استواري صفر به راه خود ادامه دهيد
اينجا ايران است
مام ميهن در خطر است
وچند پلاكارد سرخ امنيت ملي را تهديد مي كند
با خود مي گويد عابر جرم شما چيست؟
ياد روزيافتادم كه آرش آن بالا داد مي زد
ونادر يار دبستاني مي خواند
به قول خسرو كارتان كارستان بود
وبه انبار استبداد كبريتي زديد
تا اين دخمه آتش بگيرد
تداعي اراني
وروزهاي التهاب 53 نفر
وروزهاي داغ بهمن
اگر آزادتان نكنند تمام شهر را سرخ خواهم كرد
نه با خون
با پرچم سرخ داس وچكش
واين بار آن را بر بام اوين برافراشته خواهم كرد


سروده یکی از دانشجویان آزادیخواه و برابری طلب

حکم کمیته انضباطی برای یکی از فعالین دانشگاه فردوسی مشهد

0 comments


تینا حسینی یکی از دانشجویان آزادی خواه و برابری طلب دانشگاه فردوسی مشهد به یک ترم تعلیق معلق محکوم شد. در جلسه ای که کمیته انضباطی دانشگاه با حضور پدر ایشان (و بدون حضور وی) برگزار شد، اعضای کمیته این حکم را به صورت شفافی به پدر وی اعلام نمودند. کمیته ای انضباطی ۴ شرط برای تبدیل نشدن آن به حکم قطعی مطرح نموده است:
۱-عدم اطلاع رسانی به دیگر رفقا زیرا ممکن است در حمایت از ایشان اعتراض کنند.
۲- رعایت کامل حجاب اسلامی. استفاده ار مانتو و مقنعه بلند و نیز عدم استفاده از لوازم آرایشی.
۳- مصاحبه نکردن با جراید و نشریات درون و برون دانشگاهی
۴-عدم فعالیت سیاسی در طول دوران تحصیل و نیز قطع ارتباط کامل با جریان دانشجویان چپ دانشگاه فردوسی.دانشجویان آزادی خواه و برابری طلب دانشگاه فردوسی اعلام می دارند در صورت رویت حکم کتبی ایشان و یا ایجاد کوچکترین مشکلی برای او از سوی عوامل دانشگاه، چنان که شایسته ی زحمات این رفیق است در حمایت از او، تمام نیروی خود را به صحن دانشگاه خواهد آورد.

گزارش شماره 13 از اقدامات خانواده ها

0 comments

امروز دوشنبه 10/10/86 جمعی از خانواده های دانشجویان دربند برای پیگیری جواب نامه ای که روز گذشته برای آقای حداد برده بودند، صبح زود به دادگاه انقلاب مراجعه کردند.آنها ابتدا از طریق تلفن با آقای فلاح (رئیس دفتر آقای حداد) و نیز با بازپرسی شعبه 2(که پرونده ها در آنجاست) صحبت کرده بودند که هردو ابتدا اظهار بی اطلاعی کرده و سپس گفته بودند که آنها خودشان جواب نامه را به آقای سالاری کیا می دهند و این روند اداری طول می کشد و به خانواده ها هم جوابی داده نخواهد شد.
مجددا یکی دیگر از خانواده ها با تلفن تماس گرفته و خواسته است که پاسخ نامه به آنها داده شود. وی گفته است که خانواده ها خودشان نامه را مستقیما آورده اند و جواب آن را هم مستقیما می گیرند. در مقابل رئیس بازپرسی شعبه 2 نیز تلفن را قطع کرده است. در این لحظه نمایندگان خانواده ها طی یک اقدام شجاعانه پلاکاردهایی را که همراه داشته اند در آورده و در گوشه ای ایستاده اند. بر روی پلاکاردها نوشته هایی نظیر "ما خانواده های دانشجویان دستگیرشده در رابطه با مراسم 16 آذر خواهان آزادی سریع و بی قید و شرط عزیزانمان هستیم" نوشته شده بود. بلافاصله عده زیادی اطراف خانواده ها جمع شده اند و در عرض چند دقیقه چند افسر نگهبان و مامورین حراست مردم را متفرق کرده و برای گرفتن پلاکاردها با خانواده ها درگیر شده اند و آنها را تهدید کرده اند که مامورین زنی را که از آنها قویترند برای مقابله با آنها می آورند و برای آنها کاری ندارد که همه آنها را بگیرند وببرند و هیچ کس نتواند از آنها خبری بگیرد. در نهایت پس از مجادله ی لفظی که با صدای بلند صورت گرفت آنها راضی شدند که یک نفر از نمایندگان را برای پیگیری نامه به بالا(به دفتر آقای فلاح) بفرستند.
سپس یک نماینده از جانب خانواده ها بالا رفته است و در آنجا هم با برخورد بد مسوولین مواجه شده است. از نماینده خانواده ها خواسته شده که خود را معرفی کند تا فقط وضعیت پروند مربوطه به وی گقته شود. وی نیز خود را نماینده خانواده ها معرفی کرده وخواستار پیگیری نامه شده است. مسوول دفتر نیز به وی گفته است که تا زمانی که به عنوان نماینده خانواده ها خود را معرفی کند، اگر تا فردا هم اینجا بایستد پاسخی نمیگیرد و او را بیرون می اندازند. در مقابل اصرار نماینده خانواده ها زنی قوی هیکل وی را از اطاق بیرون کرده است.همزمان جمع کثیری از خانواده ها مطابق هر دوشنبه در مقابل درب ملاقات اوین گرد هم جمع شده بودند. قرار بود که امروز آقای سالاری کیا هم در آنجا حضور داشته باشد. که البته به جای وی معاونش آنجا بود. خانواده ها به وی گفتند که آقای سالاری قرار بوده به آنها پاسخگو باشد و در صورت امکان قرار ملاقات برایشان هماهنگ کند. وی نیز سریعا با آقای سالاری تماس گرفته و گفته که جمع قابل توجهی از خانواده ها اینجا حضور دارند و خواهان ملاقات اند. آقای سالاری نیز در پاسخ از خانواده ها خواهش کرده است که تا چهارشنبه صبر کنند تا آقای حداد جواب نامه را بدهد.پس از آن خانواده ها به مقابل دفتر سازمان ملل رفتند تا نامه ای را که داده بودند پیگیری کنند. درآنجا خانواده ها که تعدادشان بیش از 20 نفر بود، مجددا پلاکاردهای خود را بالا بردند و همزمان عده ای هم برای مسوولین سازمان، که پشت درهای بسته ی ساختمان بودند ماجرا را توضیح می دادند.
در آنجا نیز نیروهای پلیس و نگهبانان سعی کردند که سریعا جمعیت را متفرق کنند که با مقاومت خانواده ها مواجه شدند. خانواده ها می گفتند که کار دارند و می خواهند حرفشان را بزنند. بنا به گفته مسوولین UN نامه قبلی به دستشان نرسیده بود. در آنجا خانواده ها نامه دیگری را که تنظیم کرده بودند به آنها دادند و خواستار پیگیری شدند. خانواده ها در حالیکه پلاکاردها را همچنان در دست داشتند به تدریج از مقابل ساختمان دفتر سازمان ملل دور شدند.
http://13azar.blogspot.com

تماس تلفنی فرشاد دوستی پور، دانشجوی کرد در بند با خانواده خود

0 comments

فرشاد دوستی پور دانشجوی کرد که به دنبال سخنرانی در تجمع دانشجویی ۱۸ آذر ماه در دانشگاه تهران بازداشت شده بود، با خانواده خود تماس تلفنی گرفته است.دوستی پور در این تماس اعلام کرده است که طبق گفته بازپرس،بزودی برای وی دادگاه تشکیل خواهد شد.