بیانیه های حمایت از دانشجویان آزادیخواه و برابری طلب

حمایت دانشجویان کردستان عراق از دانشجویان در بند ایرانی

دانشجویان دانشگاه های کردستان عراق طی طومالی که به در حال حاضر به امضای ده ها تن رسیده است٬ به دستگیری دانشجویان آزادیخواه و برابری طلب عتراض کرده اند. من این اعتراضیه به دفتر سفارت ایران و کنسولگری ایران ارسال شده است. لیست حمایت کنندگان مداما در حال افزایش است

بیانیه کمیته مدافع حقوق پناهجویان واقع در ترکیه - کردستان عراق
تاریخ:16/12/2007(( محکومیت بازداشت دانشجویان آزادیخواه و برابری طلب ))
اطلاع یافتیم مراسم یادبود واقعه 16 آذر سال 1332 و به خون خفته شدن 3 بزرگ مرد تاریخ مبارزات پر فراز و نشیب ایران ( مصطفی بزرگ نیا - احمد قند چی - مهدی شریعت رضوی ) توسط دانشجویان آزادیخواه و برابری طلب مورد حجمه و حمله شدید مزدوران حلقه به گوش وزارت اطلاعات رژیم ایران قرار گرفته.و بیش از 30 تن از دانشجویان زن و مرد ایران زمین خودسرانه بازداشت و مورد شکنجه شدید قرار گرفتند.
دانشجویان آزادیخواه و برابری طلب خواستار رفع قوانین تبعیض آمیز بر علیه زنان در ایران، بر چیده شدن فضای امنیتی و نظامی از دانشگاه ها، آزادی تمام دانشجویان دربند همچون یاسر گلی، احمد قصابان، احسان منصوری و مجید توکلی و.....؛ فعالین جنبش زنان مانند روناک صفارزاده، هانا عبدی و جلوه جواهری و....و فعالین جنبش کارگری گشتند. همچنین خواستار رسیدگی به وضعیت معیشتی کارگران، قوانین کار، محدودیت فعالیت سندیکای کارگری و اعتراض به بازداشت فعالینشان همچون محمود صالحی - منصور اسانلو و ابراهیم مددی شدند. ضمن اینکه اخراج دانشجویان و صدور احکام گسترده و بی سابقه انضباطی و توقیف نشریات دانشجویی را مورد انتقاد قرار دادند.
دانشجویان، دو جناح حاکم بر دستگاه سیاسی ایران را متهم به مصادره فضای اعتراض آمیز دانشگاه های ایران کردند که به منظور پیشبرد سیاستهای ارتجاعی و منفعت طلبی حاکمان به کار گرفته خواهد شد.
دانشجویان آزادیخواه و برابری طلب طی اعتراض در 13 و 16 آذر ماه امسال از مردم آزاده ایران خواستند در انتخابات نمایشی رژیم جمهوری اسلامی ایران شرکت نکنند و با هر گونه دخالت مستقیم و غیرمستقیم دولت های خارجی در ایران ابراز مخالفت کردند و با صدای بلند به جنگ افروزی نه گفتند.
طی چند روز گذشته مطلع گشتیم که:
متاسفانه دانشجویان به بند 209 وزارت اطلاعات ایران در زندان اوین منتقل گشته و مورد شکنجه و آزار جسمی قرار گرفته اند.
پیمان پیران از فعالین دانشجویی بازداشت شده تحت شکنجه تیم بازجویی خود، خونریزی کرده است.سعید حبیبی، عابد توانچه و بهروز کریمی زاده شبانه روز شکنجه می شوند و به آنها بی خوابی داده اند.سارا خادمی دیگر فعال دانشجویی بازداشت شده و در مکان نا معلومی تحت بازجویی شدید قرار دارد.همچنین خانواده های کیوان امیری الیاسی و روزبه صف شکن از وضعیت فرزندانشان ابراز نگرانی کرده اند.بسیاری از دانشجویان دختر و پسر از شهرستانهای مختلف ربوده شده اند.
کمیته مدافع حقوق پناهجویان در ترکیه و کردستان عراق بر اساس رسالت و پیمان خود برای دفاع از حقوق بشر؛ خود را محق دانسته این عمل غیر انسانی و غیر قانونی و بدور از موازین و میثاقهای بین المللی مربوطه و عملیات و نمایش مضحکانه وزارت اطلاعات و دستگاه قضای ایران را محکوم نماید و از اقدام هوشیارانه کمیته پیگیری وضعیت دانشجویان در ایران حمایت کند. ضمن اینکه به همه خانواده های این دانشجویان درود میفرستد و با همه آنان ابراز همدردی مینماید.
کمیته مدافع حقوق پناهجویان در ترکیه و کردستان عراق خواهان آزادی فوری و بدون قید و شرط تمامی دانشجویان آزادی خواه و برابری طلب در سراسر ایران است.







نامه اعتراضی دانشجویان، اساتید دانشگاهها، معلمان، کارمندان کشور سوئد به سفارت جمهوری اسلامی ایران

از طرف: دانشجویان، استادان دانشگاها وغیره در کشور سوئد
به: حسن قشقاوی، سفیر جمهوری اسلامی ایران در استکهلم
به: محمود احمدی نژاد رئیس جمهوری اسلامی ایران
ما امضاء کنندگان این نامه، اطلاع یافته ایم که نیروهای امنیتی ایران تعداد زیادی در حدود 38 نفر از دانشجویان دانشگاه تهران را دستگیر کرده اند. ما این اقدام جمهوری اسلامی را در رابطه با دستگیری دانشجویان، شدیدآ محکوم می کنیم. ما از حکومت ایران خواستاریم که به حقوق بشر احترام بگذارد و این دانشجویان در بند را آزاد کند. چراکه خواست آنها فقط آزادی و برابری انسانها است. ما امضاء کنندگان، از حرکت دانشجویان ایران برای آزادی و دمکراسی پشتیبانی میکنیم. زیرا این اساس و چهارچوبه ای است برای اینکه انسان آزاد زندگی کند بدون ظلم و خفقان.
(لازم به ذکر است که این کمپین ادامه خواهد داشت و تمام نهادها و اشخاص بانفوذ سیاسی در سطح بین الملی از پارلمان سوئد گرفته تا اتحادیه اروپا و سازمان ملل متحد و تمام نهادهای حقوق بشر در سطح جهانی در این مورد درجریان گذاشته می شوند تا آزادی دانشجویان زندانی و رعایت حقوق بشر در ایران)اسامی دانشجویان سیاسی به شرح زیر است:
۱- میلاد معینی ۲- بهرنگ زندی ۳- حامد محمدی ۴- آرش پاکزاد ۵- حسن معارفی ۶- انوشه آزادبر ۷- ایلناز جمشیدی ۸- مهدی گرایلو ۹- نادراحسنی ۱۰- سعید حبیبی۱۱- بهروز کریمی زاده ۱۲- کیوان امیری الیاسی ۱۳- نسیم سلطان بیگی ۱۴- علی سالم ۱۵- محسن غمین ۱۶- روزبه صف شکن ۱۷- روزبهان امیری ۱۸- یاسر(صدرا) پیر حیاتی ۱۹- سعید آقام علی ۲۰- علی کلائی ۲۱- امیر مهرزاد ۲۲- هادی سالاری ۲۳- فرشید فرهادی آهنگران ۲۴- امیر آقایی ۲۵- میلاد عمرانی ۲۶- یونس میرحسینی ۲۷- سروش هاشم پور ۲۸- سارا خادمی ۲۹- شوان مریخی ۳۰- رضا عرب ۳۱- پارسا کرمانجیان ۳۲- عابد توانچه ۳۳- سعید آقاخانی ۳۴- مجید اشرف نژاد ۳۵- پیمان پیران ۳۶- فرشاد دوستی پور ۳۷- سهراب کریمی ۳۸- جواد علی زاده ...
این نامه به امضای تعداد کثیری از شهروندان سوﺋدی رسیده است


پیام محمود صالحی به دانشجویان آزادیخواه و برابری طلب

دانشجویان عزیز؛
امروز ما بر خود میبالیم که شما دانشجویان با مبارزات تاکنونی خود، جنبش دانشجوی را به یک حرکت اعتراضی رادیکال و در راستای پیوند با جنبش کارگری ایران ارتقاه داده‌اید. همگان شاهد هستند که شما که با آگاهی و جسارت در تمامی عرصه های سیاسی و اجتماعی پا گذاشته‌اید و د ر این میدان از تمام جنبشهای برحق، رادیکال و انسانی دفاع کرده‌اید.
شما به درستی جنبش کارگری را بر جسته کرده و رسالت و وظیفه انسانی اجتماعی خود را در این مورد به خوبی نشان میدهید. چرا؟ چون گذشته از سطح آگاهیتان اکثر شما فرزندان طبقه کارگر، مردم زحمتکش و انسانهای حق طلب هستید.
شما با شعار، دانشجو کارگر اتحاد اتحاد ، یک امر مهم و خطیر را در دستور کار خود گذاشته‌اید و من به عنوان یک کارگر تمام تلاش خود را برای تحقق این اتحاد با دانشجویان مبارز ضد استثمار به عمل خواهم آورد.دانشجویان آزادی خواه و برابری طلب!
من ضمن گرامی داشت 16 آذر روز دانشجو ، پشتیبانی و حمایت خود را از این روز اعلام داشته و شدیدا و قویا دستگیری رفقای دانشجو را محکم کرده و خواستار آزادی فوری و بی قید شرط کلیه دانشجویان و فعالین این جنبش می باشم و از کلیه مردم آگاه و کار گران و سازمانهای حقوق بشر میخواهم درراستای آزادی این دوستان و محکوم کردن این موج دستگیری دست به اعتراض بزنند.زندانی سیاسی، محمود صالحی
بیمارستان توحید سنندج
22/9/86


بيانيه جمعي از فعالان دانشجويي دانشگاه شهيد رجايي
و جمعي از فعالين دانشجويي
دانشجویان زندانی را آزاد کنید
طی چند هفته اخیر شاهد بازداشت فعالین دانشجویی توسط ماموران امنیتی حاکمیت بوده ایم ، در شرایطی که همزمان فضای فعالیتهای سیاسی و اجتماعی در خارج از دانشگاه نیز روز به روز محدودتر می شود . از زمانی که تحرکات دانشجویی در ایران آغاز گردیده در هر موقعیتی که دانشجویان به این نتیجه رسیده اند که باید دست به اعتراض و انتقاد بزنند بی تفاوت نبوده اند واگر غیر از این باشد جای تاسف است .
زمانی که بخواهند اعتراض و انتقاد را از این قشر که یکی از مهمترین وظایفش است بگیرند،در این حالت چه می توان گفت ؟ اگر این خفقان واستبداد نیست چه نامی روی آن می گذارید؟ اگر نمی خواهید کسی کوچکترین اعتراضی بکند فکر می کنید کار به کجا بکشد !؟
تاریخ شاهد است و اندیشه گواهی می دهد :
مبارزه برای آزادی و عدالت هیچ گاه در برابر این خفقان و استبداد سر خم نکرده و نخواهد کرد .
معترضین را بازداشت می کنید ، اما اعتراض مدنی را نمی توانید بازداشت کنید .
آزادی خواهان را می توان در بند کشید ،اما آزادی در بند نخواهد شد .
عدالت خواهان را می توانید بکشید ،عدالت فنا ناپذیر است .
چشمانتان را نسبت به آینده بسته اید ، اما همین زمان است که عریانی ، استبداد را نمایان خواهد کرد و آزادی و عدالت عاقبت جوانه خواهد زد .
دیگر نمی توانید در بوق و کرنا بدمید که پادشاه با کبکبه و دبدبه اش می خواهد لباس های فاخرش را به رخمان بکشد ، یک نفر در جمعیت فریاد بر می آورد که پادشاه لخت است ، آری استبداد و خفقان عریان است تنها کافیست چشمانمان را باز کنیم .
نسل در پی نسل می آید و ما همچنان اهدافمان با هدف هایی که در زمان انقلاب مشروطه مطرح کردیم تفاوتی نکرده است . همان چیزهایی را می خواهیم که صد سال پیش برایشان مبارزه می کردیم . هنوز در پله اول مانده ایم .
همواره نسل جدید نسل پیش را "نفی " می کند و گاهی به دارش می کشد و می خواهد نسل بعد از خودش را مانند خودش بسازد . همه نسل های ما تا به حال سوخته اند . آیا نسلی خواهیم داشت که بخواهد نسل های گذشته را " نقد " کند و برای بازماندگان نسل قبلی آرامش و رفاه بخواهد ، نه این که کاری کند که بگریزند یا دنبال جایی بگردند که مخفی شوند !؟ نسلی که می خواهد ، نسل بعدیش خلاق باشد و خودش بنیانی تازه برای خودش بنا کند !؟نسلی که نمی خواهد از انسان هایی که تربیت می کند یک توده گوشت بسازد ، آیا چنین نسلی خواهیم داشت ؟
فضای فعالیتهای فکری و سیاسی در شرایط امروز به شدت محدود است . شبه گروههایی هم که امروز تریبونی برای خود یافته اند و مدعی سردمداری مبارزات اجتماعی و سیاسی شده اند ، تبدیل به باندهایی مافیایی شده و دیواری به دور خود کشیده اند و هر که غیر خود را تندرو و غیر منطقی و... می دانند .کسی باید به این آقایان گوشزد کند که در این شرایط محافظه کاری ننگ است.
بایکوت خبری به این معنی است که شما هم شریک جرمید و اساسا امروزه برای مردم اعتمادی باقی نمانده است.شما هم شهوت قدرت دارید،کما اینکه زمانی هم که در راس بودید فقط شعار دادید و بس.جای سوال است که چرا محمود احمدی نژاد را محکوم می کنید که فقط شعار می دهد !؟شما از یک جنس هستید ؛ اما با رویه های مختلف . نقاب هایتان را بردارید زیرا مردم درون شما را دیده اند . هر اعتراضی که سرکوب شود ذات اعتراض مدنی زنده است . آزادی و عدالت ، اندیشه ، از بین نمی رود بلکه به صورت همان اندیشه وارد توده ها شده وتبدیل به نیروی مادی خواهد شد . مبارزه اینگونه شکل خواهد گرفت و به هیچ وجه نمی توان با آن مقابله کرد .
تنها یک راه برای شما مانده است ، تسلیم این اندیشه ها شوید تا رهایی را به دست آورید .


حمایت سازمان سراسری دانشجویان سوسیالیست
http://www.socialiststudents.org.uk/images/SocStud2.gif


بیانیه انجمن اسلامی دانشجویان دانشگاه صنعتی شریف در خصوص بازداشتهای دانشجویی اخیر
چند صباحی است که شاهد اوج گیری و تشدید سرکوب جنبش¬های اجتماعی برآمده از دل جامعه و به طور مشخص جنبش دانشجویی هستیم. امنیتی شدن فضای دانشگاه¬ها، انحلال تشکل¬ها و نهادهای مخالف با سیاست¬های حاکمیت، بازداشت و سرکوب فعالین دانشجویی، اخراج و منع تحصیل دانشجویان، احکام پی در پی کمیته¬های انضباطی، تفکیک جنسیتی و سهمیه بندی جنسیتی برای ورود به دانشگاه¬ها، توقیف و منع انتشار نشریات مستقل، همگی مبین این امر است که بار دیگر با گسترده شدن اعتراضات جنبش¬های اجتماعی و به طور خاص دانشجویان حاکمیت قصد آن را دارد که با ارعاب و ایجاد موج وحشت در جامعه و دانشگاه اعتراضات اجتماعی را خنثی کرده و جنبش¬های اجتماعی را به عقب برانند.
از سوی دیگر خطر جنگ و حمله¬ی آمریکا با اعمال سیاست¬های نامعقول خارجی حاکمیت بیش از پیش احساس می¬شود. این خطر آن¬جا حساس¬تر می¬شود که به خاطر داشته باشیم در صورت حمله¬ی آمریکا و متحدینش به ایران جنگی بسیار خانمان¬سوز تر از عراق و افغانستان شکل خواهد گرفت.
با در نظر گرفتن شرایط داخلی و اوضاع بین¬المللی وظیفه¬ی جنبش¬های اجتماعی از جمله جنبش دانشجویی در راه آزادی، عدالت و دموکراسی، و در هم شکستن زنجیرهای استبداد خودنمایی می¬کند. فشارهای گسترده به دانشجویان بیانگر ضرورت مقاومت همه¬جانبه¬ی دانشجویان، در برابر سیاست¬های همه¬جانبه¬ی سرکوب جنبش دانشجویی و دیگر جنبش¬های اجتماعی با مرز بندی مشخص و روشن با جناحین حاکمیت است.
ما اعضای شورای مرکزی انجمن اسلامی دانشجویان دانشگاه صنعتی شریف ضمن محکوم کردن بازداشت گسترده¬ی فعالین اجتماعی اعم از دانشجویان بی¬گناه پروژه¬ی امیرکبیر احمد قصابان، مجید توکلی و احسان منصوری که ماه¬هاست در زندان به سر می¬برند، علی عزیزی عضو شورای مرکزی دفتر تحکیم وحدت، دانشجویان چپ که قصد برگزاری مراسم 16 آذر را داشتند بالاخص کیوان امیری الیاسی دانشجوی کارشناسی ارشد دانشگاه صنعتی شریف، فعالین جنبش کارگری و زنان، فعالین صنفی و قومی، روزنامه¬نگاران، نویسندگان و دیگر کنش¬گران جامعه¬ی مدنی را محکوم کرده و خواهان آزادی بی قید و شرط و هرچه سریع¬تر آنان می¬باشیم و در این راه از تمام دانشجویان دعوت می¬کنیم برای عقب راندن سیاست¬های مستبدانه¬ی گروه¬های حاکمیت صفوف خود را هرچه بیشتر مستحکم¬تر کنند



نامه ی جمعی از کارگران ایران در اعتراض به دستگیری و بازداشت دانشجویان دانشگاهها
به: همه روزنامه های داخلی ایران ، احزاب و سازمانهای کارگری ، مترقی ، ازادیخواه و مدافع حقوق انسانی
ما ، تعدادی از کارگران کارخانجات و مجتمع های صنعتی شهر تبریز ، شاغل در كارخانجات ماشين سازي ، تراكتور سازي ، پالايشگاه ، پتروشيمي و كارخانه سيمان صوفيان ، بدینوسیله نسبت به دستگیری و بازداشت دانشجویان دانشگاههای مختلف ایران اعتراض کرده و ان را محکوم میکنیم . دانشجویان ایران امسال به مناسبت روز دانشجو در مراسم هایشان صدای ما کارگران و ندای آزادیخواهی و برابری طلبی مردم ستمدیده و حق طلب را بگوش همه مردم جهان رساندند . وزارت اطلاعات با دستگیری و زندانی کردن برخی از دانشجویان قصد جلوگیری از برگزاری مراسم و ارعاب دانشجویان را داشت که در برابر صف متحد دانشجویان معترض در روزهای 13 اذر و 16 آذر شکست خورد . پس از اين مراسم هاي باشكوه و براي جبران شكستهايش در صدد پاپوش دوزي و اذيت و آزار اين دانشجويان مبارز است . بايد به اين سياست ضد انساني جواب داد . راه مقابله اعتراض گسترده است و ميتوان عمل نمود . شعارها و خواستهای دانشجویان ، خواست ما کارگران و همه مردم جان به لب رسیده ایران است . دانشجویان در این مراسمها اعلام کردند که " جنبش دانشجوئی از جنبش کارگری حمایت میکند " . این نشاندهنده همبستگی جنبش ها باهم است و بنابراين ما هم اعلام میداریم که تا آزاد شدن بدون قید و شرط همه دانشجویان زنداني ، مبارزه و اعتراض مان را ادامه خواهیم داد . ما باید با خواست "زندانی سیاسی ازاد باید گردد " خواهان آزادی بدون قید و شرط دانشجویان باشیم . دانشجو اعلام کرد که " زنده باد آزادی و برابری" و "دانشگاه پادگان نیست " . اینها خواست ما کارگران ایران است . ما خواهان زندگی در یک نظام آزاد و برابر اجتماعی هستیم . ما خواهان زندگی در یک فضای ازاد هستیم . بنابراین شعار دانشجویان ، شعار ما هم است و برای دفاع از زندگی و معیشت مان ، باید از دانشجویان دفاع کنیم و خواهان آزادی شان باشیم . تا ازادی دانشجویان عزیزمان از زندانهای رژیم از پا نخواهیم نشست و یکدل و یک صدا و بهر شکل ممکن از آنها حمایت خواهیم کرد .
بدینوسیله از همه کارگران ایران و جهان میخواهیم که برای آزادی دانشجویان زندانی ، از هر راهی استفاده کرده و صدای اعتراض شان را در حمایت از این عزیزان بلند کنند. زنده باد دانشجویان مبارز زنده باد صف متحد کارگران در اعتراض به زندانی کردن دانشجویان.
زندانی سیاسی آزاد باید گردد23/9/86



نامه ی سرگشاده ی جمعی از دانشجویان چپ دانشگاه کویین مری لندن

به سازمان های دانشجویی، سازمان ها و احزاب سیاسی،تشکل های کارگری و نهادهای دمکراتیک، رسانه های گروهی
جمهوری اسلامی ایران، در طول دو هفته اخیر یورش گسترده ای را بر علیه فعالین دانشجویی آزادی خواه و چپ در شهرهای مختلف ایران آغاز کرده و هم چنان تعقیب، تهدید و دستگیری آن ها ادامه دارد. این یورش بخش دیگری از هجوم رژیم اسلامی به جنبش زنان، جنبش کارگری، جوانان، نویسندگان و روزنامه نگاران است. ماموارن امنیتی رژیم اسلامی ایران، با یورش به منازل، محل کار، دانشگاه و خیابان ها به فعالین دانشجویی، با راه انداختن فضای رعب و وحشت دانشجویان زیر را دستگیر کرده است:۱- میلاد معینی ۲- بهرنگ زندی ۳- حامد محمدی ۴- آرش پاکزاد ۵- حسن معارفی ۶- انوشه آزادفر ۷- ایلناز جمشیدی ۸- مهدی گرایلو ۹- نادراحسنی ۱۰- سعید حبیبی۱۱- بهروز کریمی زاده ۱۲- کیوان امیری الیاسی ۱۳- نسیم سلطان بیگی ۱۴- علی سالم ۱۵- محسن غمین ۱۶- روزبه صف شکن ۱۷- روزبهان امیری ۱۸- یاسر(صدرا) پیر حیاتی ۱۹- سعید آقام علی ۲۰- علی کلائی ۲۱- امیر مهرزاد ۲۲- هادی سالاری ۲۳- فرشید فرهادی آهنگران ۲۴- امیر آقایی ۲۵- میلاد عمرانی ۲۶- یونس میرحسینی ۲۷- سروش هاشم پور ۲۸- سارا خادمی ۲۹- شوان مریخی ۳۰- رضا عرب ۳۱- پارسا کرمانجیان ۳۲- عابد توانچه ۳۳- سعید آقاخانی ۳۴- مجید اشرف نژاد ۳۵- پیمان پیران ۳۶- فرشاد دوستی پور ۳۷- سهراب کریمی ۳۸- جواد علی زاده ...
دانشجویان دانشگاه های سراسر ایران و خانواده آنها با حمایت و پشتیبانی مردم آزادی خواه ایران، اعتراضات وسیعی را برای آزادی دستگیرشدگان راه انداخته اند.
در خارج از ایران نیز نیروهای آزادی خواه و مترقی، کمپین گسترده ای را در دفاع از جنبش دانشجویی ایران و برای آزادی دستگیرشدگان هفته های اخیر جنبش دانشجویی، آزادی محمود صالحی و منصور اسانلو از فعالین شناخته شده جنبش کارگری ایران و همچنین برای آزادی زنان دستگیر شده و همه زندانیان سیاسی راه انداخته اند که ما از این کمپین رسما حمایت کرده و از شما نیز که این نامه را دریافت می کنید انتظار داریم از این کمپین حمایت کنید.
مردم آزادی خواه ایران، حق طبیعی شان است که از آزادی بیان، قلم، تشکل و فعالیت سیاسی، اجتماعی و فرهنگی برخوردار باشند، در حالی که حکومت اسلامی ایران، سانسور و خفقان شدیدی را با راه انداختن فضای رعب و وحشت و ترور، زندان و شکنجه و اعدام راه انداخته است. ما وظیفه انسانی و اجتماعی خود می دانیم که به یاری مردم آزادی خواه ایران بشتابیم.
در این راستا ما از همه سازمان های دانشجویی، سازمان ها و احزاب سیاسی، تشکل های کارگری و نهادهای دمکراتیک، رسانه های گروهی انگستان می خواهیم که این یورش ماموران حکومت اسلامی ایران به فعالین آزادی خواه و چپ جنبش دانشجویی ایران را به اطلاع افکار عمومی برسانند و با محکوم کردن آن، برای آزادی دستگیرشدگان از هر طریق ممکن بکوشند.
جمعی از دانشجویان چپ دانشگاه کویین ماری لندن(A group of left students at Queen Mary university of London)چهاردهم دسامبر 2007



متن بیانیه عفو بین الملل در اعتراض به بازداشت گسترده دانشجویان آزادیخواه و برابری طلب

PUBLIC AI Index: MDE 13/147/2007
13 December 2007
UA 331/07
Arbitrary arrests/ fear of torture or ill-treatment/ possible prisoners of conscience
IRAN
Between 20 and 30 students (male and female) associated with the student group Students for Freedom and Equality (Daneshjouyan-e Azadi Khah va Beraber Talab), including:
Rosa 'Essa'ie, (f) member of Iran's Armenian minority, student at Tehran's Amir Kabir University
Mehdi Geraylou (m), student at Tehran University
Anousheh Azadfar (f), student at Tehran University
Ilnaz Jamshidi (f), student at Free University of Central Tehran
Rouzbeh Safshekan (m), student at Tehran University
Nasim Soltan-Beigi (m), student at 'Allameh Tabatabai University
Yaser Pir Hayati (m), student at Shahed University
Younes Mir Hosseini (m), student at Shiraz University
Milad Moini (m), student at Mazandaran University
Between 20 and 30 students, including those named above, are being detained without charge mostly in Tehran but also other cities, following scores of demonstrations and mass student sit-ins linked to Iran's national University Students' Day, 7 December. They may be prisoners of conscience, detained solely for exercising their right to freedom of expression and association, and it is feared that they could be tortured or otherwise ill-treated in detention.
Dozens of students have been detained over the last six weeks, following protests against the replacement of scores of professors and other actions apparently intended to further limit of freedom of expression on university campuses, including the banning of a number of student publications, and suspensions and expulsions of students from their places of higher education. Activists from the students' groups, the Office for Strengthening Unity (Daftar-e Tahkim-e Vahdat) and Students For Freedom and Equality (Daneshjouyan-e Azadi Khah va Beraber Talab) were said to be among those who took part in these demonstrations.
According to a report from news agency Agence France Presse (AFP) on 11 December, a spokesperson for Iran's judiciary stated that it continues to hold up to 24 students, including some arrested in previous months; the Persian-language website: http://takravi1.blogfa.com/ features 28 names. Most of those detained in Tehran are said to be held in sections 209 and 240 of Evin Prison and others in a state intelligence unit called Daftar-e Paygiri (Follow-up Office).
The recent student demonstrations - often involving hundreds of students - took place in Shahroud, east of Tehran; at Mazandaran University in Babolsar in the north of the country; and in Shiraz, in the south. One student in custody, Yaser Pir Hayati, is known to be a student at Tehran's Shahed University, an establishment solely for the children of Iranians killed during the Iran-Iraq war (1980-1988). On 12 December, family members of those still detained gathered outside Evin prison and outside Iran's parliament building to protest against the incommunicado detention of their relatives.
BACKGROUND INFORMATION Student groups have been at the forefront of demands for greater human rights in Iran in recent years. Since the election of President Ahmadinejad in 2005, there have been increasing restrictions on civil society in Iran. In April 2007, Minister of Intelligence Gholam Hossein Mohseni Ejeie publicly accused student activists and campaigners for the rights of women in Iran of being part of an "enemy conspiracy".
RECOMMENDED ACTION: Please send appeals to arrive as quickly as possible, in Persian, English, Arabic or your own language:
- calling on the authorities to release all students detained in recent weeks if they are prisoners of conscience, held solely on account of the peaceful exercise of their rights, and for any others to be tried promptly and fairly, in accordance with international fair trial standards, on recognisably criminal charges or else released;
- seeking details of any charges brought against those in detention;
- seeking assurances that none of those arrested is subject to torture or other ill treatment;
- calling on the authorities to ensure that these detainees have unfettered access to relatives, legal representation, and any medical attention they may require;
- reminding the authorities that confessions extracted under duress are prohibited by Article 38 of the constitution of Iran, which says that "All forms of torture for the purpose of extracting confession or acquiring information are forbidden," and that Iran is a state party to the International Covenant on Civil and Political Rights (ICCPR), of which Article 7 states that "No one shall be subjected to cruel, inhuman or degrading punishment.".
APPEALS TO: (Time difference = GMT + 3.5 hrs / BST + 2.5 hrs):
Leader of the Islamic Republic
His Excellency Ayatollah Sayed 'Ali Khamenei
The Office of the Supreme Leader, Islamic Republic Street - Shahid Keshvar Doust Street
Tehran, Islamic Republic of Iran
Email: info@leader.ir
[Salutation: Your Excellency]
Head of the Judiciary
Ayatollah Mahmoud Hashemi Shahroudi
Howzeh Riyasat-e Qoveh Qazaiyeh / Office of the Head of the Judiciary
Pasteur St., Vali Asr Ave., south of Serah-e Jomhouri, Tehran 1316814737, Islamic Republic of Iran
Email: info@dadgostary-tehran.ir (In the subject line write: FAO Ayatollah Shahroudi)
[Salutation: Your Excellency]
Minister of Intelligence
Gholam Hossein Mohseni Ejeie
Ministry of Intelligence, Second Negarestan Street, Pasdaran Avenue, Tehran, Islamic Republic of Iran
[Salutation: Your Excellency]
PLEASE SEND COPIES OF YOUR APPEALS TO: His Excellency Mr Rasoul Movahedian, Embassy of Islamic Republic of Iran, 16 Prince's Gate, London SW7 1PT.
Fax: 020 7589 4440
Email: info@iran-embassy.org.uk
AND, IF POSSIBLE, TO THE FOLLOWING:
President
His Excellency Mahmoud Ahmadinejad
The Presidency, Palestine Avenue, Azerbaijan Intersection, Tehran, Islamic Republic of Iran
Email: dr-ahmadinejad@president.ir via website: www.president.ir/email
Speaker of Parliament
His Excellency Gholamali Haddad Adel
Majles-e Shoura-ye Eslami, Baharestan Square, Tehran, Islamic Republic of Iran
Fax: 0098 21 3355 6408
Email: hadadadel@majlis.ir (Please ask that your message be brought to the attention of the Article 90 Commission)
PLEASE SEND APPEALS IMMEDIATELY



حمایت اتحادیه ی سراسری دانشجویان کمونیست بریتانیا

Free the detained Iranian student activists!
As education workers and student activists, we condemn the detention of over thirty student activists by the Iranian regime on 7th December. This date (16th Azar in the Iranian calendar) has traditionally been a day of student protest in Iran, and the activists were arrested following rallies for freedom, equality and human rights in a number of cities.
This is just the latest act of repression meted out by the Islamic Republic; it follows an intense crackdown on the Iranian workers' movement and the brutal victimisation of leading trade unionists such as Mahmoud Salehi and Mansour Ossanlou. The Iranian regime is acutely aware of the growing alliance between Iran's workers' and student movements.
We call on the Iranian government to immediately release all detained Student and labour movement activists, and call on all left and working-class activists and rganisations in the UK for solidarity with Iranian workers, women and students against the dual threats of US militarism and theocratic-capitalist oppression.
Sofie Buckland, NUS National Executive Committee and Education Not for Sale
Laura Schwartz, NUS Women's Committee
Sophie Lafayette, NUS Women's Committee
Heather Shaw, Bretton Hall Officer, Leeds University Union (2005-6)
Daniel Randall, NUS NEC (2005-6) & Secretary, University of Sheffield
No Sweat Society
Pat Murphy, NUT NEC
Tom Unterrainer, Joint Secretary, Nottingham City NUT
Pete Radcliff, Branch Secretary, Derby University UCU
Pat Market, Branch Secretary, Northampton Association NUT
Tim Cooper, Nottingham Trent University
Daniel Fisher, SRC Science Representative, St. Andrews University
Molly Uzzel, SRC Representative for Women's Issues, St. Andrews University
Terry Fulton, SRC Representative for Postgraduate Accomadation, St.Andrews University
James Pollard, SRC Accomadation Representative, St. Andrews University
Harry Giles, SRC Representative for Absent Students, St. Andrews University
Alex Hayes, SRC Representative for Part-Time Students, St. Andrews University
Lukas Ross, SRC Representative for Ethnic Minorities, St. Andrews University
Marcus Mayo, SRC Representative for the School of Divinity, St.Andrews University
Martin Schmier, SRC Reprentative without Portfolio, St. Andrews University
Please add your or your organisation's name to this statement; it will be
translated and sent to activists in Iran. Email your name to Daniel at
http://uk.f275.mail.yahoo.com/ym/Compose?To=skillz_999@hotmail.com&YY=66933&y5beta=yes&y5beta=yes&order=down&sort=date&pos=0&view=a&head=b
فعالین دانشجوی ایرانی را آزاد کنید!
ما فعالین دانشجویی و شاغلین بخش آموزشی بازداشت بیش از 30 نفر از فعالین دانشجویی در تاریخ 7 دسامبر 2007 را توسط رژیم ایران محکوم می کنیم. این روز (16 آذر در تقویم ایرانی) همواره روز اعتراض دانشجویان در ایران بوده است و فعالین دانشجویی بعد از شرکت در اجتماعاتی که خواست آنها آزادی، برابری و احترام به حقوق بشر بوده است در تعدادی از شهرهای ایران دستگیر و روانه زندان شده اند.
این تنها یکی از و جدیدترین عمل سرکوب گرایانه رژیم اسلامی ایران است. این نوع برخورد وحشیانه را قبلا در سرکوب شدید جنبش کارگری در ایران، پیگرد و زندانی کردن رهبران اتحادیه های کارگری مانند محمود صالحی و منصور اسانلو، تجربه کرده ایم. رژیم ایران بخوبی از اتحاد روبه رشد کارگران و جنبش دانشجویی آگاه است و بشدت از آن هراس دارد.
ما از رژیم ایران می خواهیم که فورا تمامی دانشجویان و فعالین کارگری را آزاد کند و تمامی فعالین چپ و کارگری و تشکلهای سیاسی را به حمایت از کارگران، زنان و دانشجویان ایرانی در مقابل نظامیگری آمریکا و سرکوب توسط رژیم مذهبی-سرمایه داری ایران فرا می خوانیم.
امضا توسط:
1. سوفی باکلند، اتحادیه ملی دانشجویان، کمیته اجرایی ملی و کمپین "آموزش و پرورش برای فروش نیست"
2. لورا شوارتز، اتحادیه ملی دانشجویان ، کمیته زنان
3. سوفی لافیت، اتحادیه ملی دانشجویان ، کمیته زنان
4. هیدر شاو، مسئول تالار دانشجویی برتون، اتحادیه دانشجویی دانشگاه لیدز(6-2005)
5. دانیل راندال، اتحادیه ملی دانشجویان، ان ای سی (6-2005) و دبیر انجمن No Sweat Society در دانشگاه شفیلد
6. پت مرفی، اتحادیه ملی آموزگاران، ان ای سی
7. تام اترراینر، دبیر مشترک اتحادیه ملی آموزگاران در شهر ناتینگهام
8. پیت رادکلیف، دبیر اتحادیه دانشگاهها کالجها (UCU) شعبه داربی
9. پت مارکت، دبیر شعبه اتحادیه ملی آموزگاران در شهر نورثامپتون
10. تیم کوپر، دانشگاه ترنت در شهر ناتینگهام
11. دانیل فیشر، نماینده علمی در SRC ، دانشگاه سنت اندرو
12. مولی آزل، نماینده زنان در SRC ، دانشگاه سنت اندرو
13. تری فولتون، نماینده دانش آموختگان برای مسکن در SRC ، دانشگاه سنت اندرو
14. جیمز پولارد، نماینده مسکن دانشجویان در SRC ، دانشگاه سنت اندرو
15. هری گایلز، نماینده دانشجویان غایب در SRC ، دانشگاه سنت اندرو
16. آلکس هیز، نماینده دانشجویان پاره وقت در SRC ، دانشگاه سنت اندرو
17. لوکاس راس، نماینده اقلیت های قومی در SRC ، دانشگاه سنت اندرو
18. مارکوس مایو نماینده دانشجویان رشته الهیات در SRC ، دانشگاه سنت اندرو
19. مارتین شمایر، نماینده در SRC ، دانشگاه سنت اندرو


سازمانها و کمیته های دانشجوئی مکزیک خواستارآزادی دانشجویان دربند ایران شدند !

دبیران و مسئولان سازمانها و کمیته های دانشجوئی مکزیک که دارای هزاران عضو هستند از دانشجویان دربند ایران دفاع کردند و خواستار آزادی بدون قید و شرط آنان شدند
اسامی آنها به شرح زیر هستند:
رادريگو کروز : دبير کل کميته ی مبارزه ی دانشجوئی پلي تکنيک - کميته ی دانشجويی برای دفاع از آموزش عمومی
ناهوم پرز مونروی : مسئول تماس های بيرونی ی کميته ی مبارزه ی دانشجئی پلي تکنيک - کميته ی دانشجويی برای دفاع از آموزش عمومی
پاتريسيا کروز : مسئول مالی ی کميته ی مبارزه ی دانشجوئی پلي تکنيک - کميته ی دانشجويی برای دفاع از آموزش عمومی
آلوندا راموس : مسئول کميته ی مبارزه ی دانشجوئی پلي تکنيک - کميته ی دانشجويی برای دفاع از آموزش عمومی در «دانشگاه آزاد ملی»
کلائوديا فابيولا خای : مسئول کميته ی مبارزه ی دانشجوئی پلي تکنيک - کميته ی دانشجويی برای دفاع از آموزش عمومی در «انستيتو پليتکنيک ملی»
آلخاندرو راميرز : مسئول تشکيلات سياسی ی کميته ی مبارزه ی دانشجويی پلي تکنيک - کميته ی دانشجويی برای دفاع از آموزش عمومی
اکتور آگيلار کامپوس : مسئول امتحانات نهائی ی کميته ی مبارزه ی دانشجويی پلي تکنيک - کميته ی دانشجويی برای دفاع از آموزش عمومی
خاکوب پرز : مسئول کميته ی مبارزه ی دانشجويی پلي تکنيک - کميته ی دانشجويی برای دفاع از آموزش عمومی در «ميچو آکان»، «خانه ی دانشجويان آزاديخواه آمريکا»
ويريدينا کاسترو : مسئول کميته ی مبارزه ی دانشجويی پلي تکنيک - کميته ی دانشجويی برای دفاع از آموزش عمومی در شهر «پوئبلو»


بیانیه عفو بین الملل در اعتراض به بازداشت گسترده دانشجویان

۲۰ الی ٣۰ دانشجو (پسر و دختر) مرتبط با گروه دانشجویان آزادی خواه و برابری طلب دستگیر شده اند، از جمله: رزا عیسایی (از اقلیت ارمنی، دانشجوی دانشگاه امیرکبیر تهران)؛ مهدی گرایلو، دانشجوی دانشگاه تهران؛ انوشه آزادفر، دانشجوی دانشگاه تهران؛ ایلناز جمشیدی، دانشجوی دانشگاه آزاد، واحد تهران مرکز؛ روزبه صف شکن، دانشجوی دانشگاه تهران؛ نسیم سلطان بیگی، دانشجوی دانشگاه علامه طباطبایی؛ یاسر پیر حیاتی، دانشجوی دانشگاه شاهد؛ یونس میرحسینی، دانشجوی دانشگاه شیراز، میلاد معینی، دانشجوی دانشگاه مازندران.
در پی تظاهرات و تحصن های متعدد دانشجویی به مناسبت روز دانشجو، ۱۶ آذر، ۲۰ الی ٣۰ دانشجو، از جمله افراد نامبرده در بالا، غالبا در تهران و نیز در دیگر شهرها، بدون هرگونه اتهامی دستگیر شده اند. آنها احتمالا زندانیان وجدانی هستند که صرفا به خاطر بهره گیری از حق آزادی بیان و اجتماع بازداشت شده اند و بیم آن می رود که در زندان تحت شکنجه یا بدرفتاری قرار داشته باشند
در پی اقدام های اعتراضی علیه اخراج استادان و دیگر اقدام های معطوف به تحدید بیشتر آزادی بیان در دانشگاه ها، از جمله ممنوعیت انتشار روزنامه های دانشجویی، تعلیق و اخراج دانشجویان از دانشگاه ها، تعدادی زیادی از دانشجویان در شش هفته اخیر بازداشت شده اند. گفته می شود فعالان گروه های دانشجویی، دفتر تحکیم وحدت و دانشجویان آزادی خواه و برابری طلب از جمله شرکت کنندگان در تظاهرات بوده اند.
بنا به گزارشی از خبرگزاری فرانسه در ۱۱ دسامبر، سخنگوی قوه قضائیه اعلام کرد که این قوه کماکان ۲۴ نفر از جمله تعدادی از دستگیرشدگان ماه های اخیر را در بازداشت نگه داشته است. گویا بسیاری از بازداشت شدگان تهران در بندهای ۲۰۹ و ۲۴۰ اوین و برخی نیز در واحد اطلاعاتی دولتی موسوم به دفتر پیگیری نگه داری می شوند.
تظاهرات اخیر دانشجویی که در غالب آنها صدها دانشجو شرکت کرده اند، در شاهرود، شرق تهران، دانشگاه مازندران در بابلسر در شمال کشور، در شیراز و در جنوب برگزار شده است. یکی از دانشجویان بازداشتی، یاسر پیرحیاتی، دانشجوی دانشگاه شاهد تهران است، که برای فرزندان کشته های ایرانی جنگ ایران و عراق (۱٣۶۷ - ۱٣۵۹) تأسیس شده است. اعضای خانواده بازداشت شدگان در تاریخ ۱۲ دسامبر (۲۱ آذر) در جلوی زندان اوین و ساختمان مجلس ایران گرد آمدند تا به بازداشت انفرادی فرزندان خود اعتراض کنند.
اطلاعات پس زمینه ای: گروه های دانشجویی در سال های اخیر در صف اول پیکارگران حقوق بشر در ایران قرار داشته اند. پس از انتخاب رئیس جمهور احمدی نژاد در ۲۰۰۵ (۱٣٨۴)، محدودیت های روزافزونی بر جامعه مدنی در ایران اعمال شده است. در آپریل ۲۰۰۷ (فروردین- اردیبهشت ۱٣٨۶) وزیر اطلاعات، غلامحسین محسنی اژه ای رسما فعالان دانشجویی و پیکارگران حقوق زنان را به مشارکت در «توطئه دشمن» متهم کرد.
عفو بین الملل در پایان بیانیه خواهان ارسال نامه به مقامات ایران و درخواست آزادی دانشجویان، آگاهی از اتهام آنها، پرهیز از شکنجه آنها، اجازه دسترسی آنها به خویشان و وکیل و مراقبت پزشکی شده است. عفو بین الملل می گوید باید به مقامات ایرانی تذکر داد که ماده ٣٨ قانون اساسی کسب اعتراف زیر فشار را ممنوع کرده است و دولت ایران عضو میثاق بین المللی حقوق مدنی و سیاسی است که بنا به ماده ۷ آن «هیچ کس نباید تحت مجازات بی رحمانه، غیرانسانی یا خفت بار قرار گیرد.»


حمایت مجله شعر و شاعران

دانشجو را هیچ زندانی نمی‌تواند
چنین خفن، قلم و تن و زبان و اندیشه را فروختن، و گردن گذاشتن به خفقان! عادت کردن به... خفه خون گرفتن در برابرِِ... برادری با خفقان؟ درجستجوی داشتن، دانشجو را به جرم چپ، نداشتن در آزادی! و داشتن درخفقان؟ نه!
ما که زاده‌ی دانش‌گاهیم، معتادِ به این عادت نیستیم نبوده‌ایم، خفقان را عادی نمی بینیم، عادت نمی‌خواهیم. در کشوری که عیادتِ زندانش، عیادتِ آزادی‌ست، به زنجیر کشاندنِ دانشجویان، بندی کردن ِدانشجویی‌ست، دانشگاه خانه‌ی فکرهای آزادی‌ست، ما که مسجد را بیرون کرده بودیم از دانشگاه، حضور ِ دانشجو را در ندامتگاه، اهانت به آن سکوتی می‌دانیم که این‌روزها بنگاه‌های خبری استفاده‌ی سوء می‌کنند از آن! سرکوبِ میدانی ِ دانشجویان، در حضور ِسکوتِ باستانیِ همه‌گان، آریِ تا هنوزی به میدان‌داریِ خفقان است. خفقان، به سانسور اندیشه، به سرکوب حرکت‌های دانشجویی، به نبود آزادی بیان، به غیبت حقوق اولیه‌ی شهروندی، چهر‌ه‌ای طبیعی داده، بخشی از طبیعت شده است.
با هیچ سکوتی، هیچ مصلحتی، با هیچ منفعتی، هیچ تجارتی، با حس ِکثیفِ محافظه‌کاری کنار آمدن نباید، نیاییم. زنجیرها، شکنجه‌ها، قتل‌ها، خفقان‌ها: زندان‌ را اگر از ریخت نیاندازیم، از ریخت می‌افتیم.
ما به زنجیر کشیدن دانشجویان ایرانی در کنج زندان‌های رژیم را نقض آشکار حقوق بشر می‌دانیم. حقوق بشر: حقوقی که از ما سلب شد و همآره برایش مبارزه کرده، می‌کنیم.
با دانشجویانِ ایران، با حرکت‌های دانشجویی در ایران، با دانشجویان زندانی، هم‌راه‌ایم، آزاد می‌خواهیم‌شان.پرهام شهرجردی و علی عبدالرضایی


اعلام حمایت زندانیان سیاسی

باز حقوق دیگری از حق طلبان ظلم ستیز در نهایت بیشرمی تضیع گردید و ده ها دانشجوی روشنفکر و تیز بین و مو شکاف و منتقد مسائل و معضلات به سیاه چالها هدایت شدند تا شاید صدایشان در پهنای ذخیم دیوار های زندان مدفون گردد لذا در محکومیت بازداشت بیش از 45 نفر از دانشجویان بازداشتی در روز جهانی حقوق بشر در دانشگاه تهران اعلام انزجار نموده و عمل ضد حقوق شهروندی حاکمیت را محکوم می نمائیم .
جمعی از زندانیان سیاسی گوهردشت کرج


حمایت نوام چامسکی از دانشجویان بازداشتی

نوام چامسکی، اندیشمند و منتقد چپ گرای آمریکایی فراخوان آزادی دانشجویان آزادی‌خواه و برابری‌طلب را امضا و دستگیری آن ها را محکوم کرد.



اعتراض دفتر تحکیم وحدت به بازداشتهای گسترده دانشجویی فعالان طیف چپ و دانشجویان کرد

دانشگاه دو سال سخت را گذراند. روزهايي سراسر هجمه و فشار. هر روز اين اخبار تعليق و توقيف، احضار و بازداشت بود که منتشر ميشد.سياتگذاران کمر همت بسته بودند تا هرآنکس که مستقل عمل ميکند و ديگر گونه ميانديشد را حذف کنند. انقلاب فرهنگي ديگري آغاز شده بود. اينبار بي صداتر اما فراگيرتر که دايره خودي ها بسيار بسته بود. هر آنچه در انقلاب فرهنگي اول امکان اجرا نداشت يا مجال عمل نيافت بايد اعمال ميشد. دهها دانشجوي محروم از تحصيل، صدها دانشجوي تعليقي و بي شمار نشريه توقيفي نتيجه اين سياستها بود.
اما يک چيز همه رشته ها را پنبه کرد؛ دانشجويان در کنار هم ايستاده بودند. اختلاف عقيده عامل تفرقه نميشد.تنها يک شعار بر همه اولويت داشت و آن دفاع از "حق حضور براي تمامي دانشجويان با هر گرايشي و حق فعاليت با هر انديشه اي" بود. و همين جا بود که همه دست در دست هم ميگذاشتند و در برابر سيل آزادي ستيزان مي ايستادند تا "آخرين سنگر آزادي" فتح نشود، که نشد.16 آذر امسال را در شرايطي پشت سر گذاشتيم که وحدت و همدلي دانشجويان بيش از هر زمان ديگري نمايان بود. بعد از دو سال فشار، حضور بيش از 2000 دانشجو در مقابل دانشکده فني نشان از استقامت دانشگاه بود و سياستهاي نقش بر آب شده. عجبا که حاکمان درس نميگيرند، دستهاي گره را ميبينند و همچنان بر طبل تفرقه ميکوبند.
10 روز از بازداشت دانشجوياي چپ؛ سعيد حبيبي، بهروز کريمي زاده، مهدي گرايلو و نزديک به 30 دانشجوي ديگر ميگذرد. همچنان از حق تماس با خانواده و وکلايشان محرومند. دفتر تحکيم وحدت با وجود اختلاف نظر جدي دفاع از اين دوستان را وظيفه خود ميداند و دانشگاه را خانه اي امن براي آنها ميخواهد و از تمامي فعالين سياسي و مدني و نهادهاي حقوق بشري ميخواهد در دفاع از حقوق شهروندي ايشان اهمال نکنند که سکوت جز فراهم کردن زمينه سرکوب توجيه ديگري نخواهد داشت.در تجمع 18 آذر ، حضور دانشجويان کرد چشمگير بود. ايشان که همواره از بديهي ترين حقوق شهروندي محرومند اينبار آمدند تا هم مطالبات خود را فرياد کنند و هم حساب خود را از تجزيه طلبان جدا کنند. اما افسوس که باز قرباني نگاه امنيتي شدند. فرشاد دوستي پور، سهراب کريمي، جواد عليزاده و محمد صالح ايومن که در تجمع سخنراني کرده بودند و هيچ نگفته بودند جز تأکيد بر ايراني بودنشان و اصرار بر پيگيري حقوق از دست رفته اشان. ما ضمن تأييد مواضع اعلام شده ايشان که خواهان ايراني براي همه ايرانيان بودند خواستار آزادي هرچه سريعتر آنانيم.
به دنبال برگزاري تجمعات سراسري در دانشگاههاي کشور موجي ار بازداشتها و احضار ها و تهديدها نيز آغاز شده است. در هفته گذشته دهها دانشجو در شهرهاي مختلف مورد بازداشتهاي چند ساعته قرار گرفته و ساعتها تحت بازجويي نهادهاي امنيتي قرار گرفته اند. ميلاد عزيزي دانشجوي دانشکده ادبيات دانشگاه تهران از روز 18 آذر تا کنون همچنان در بازداشت به سر مي برد. تجربه نشان داده برخوردهايي از اين دست خللي در حرکت جنبش دانشجويي نخواهد گذاشت.
در پايان با سپاس از تمامي دانشجوياني که ما را در برگزاري با شکوه يادبود 16 آذر همراهي کردند، خواستار آزادي هرچه سريعتر دانشجويان بازداشت شده و توقف روند احضار ها و تهديد ها هستيم. و پيگيري وضعيت تمامي دانشجويان بازداشتي و دفاع از آنان را وظيفه خود ميدانيم.
روابط عمومي دفتر تحکيم وحدت21 آذرماه 1386


هیئت نمایندگی پارلمان اروپا در بازگشت از ایران، خواستار آزادی فوری دانشجویان بازداشتی شده است
هیئت نمایندگی پارلمان اروپا در بازگشت از ایران، خواستار آزادی فوری دانشجویان بازداشتی و رهبران اتحادیه های کارگری،رعایت حقوق زنان و اقلیت های مذهبی شده است. این هیات امروز گزارش سفر اخیر خود را به پارلمان اروپا ارائه می کند. هیات نمایندگی پارلمان اروپا که برای دومین دیدار خود با نمایندگان مجلس ایران چند روز پیش به تهران سفر کرده بود وضع حقوق بشر در ایران را در مقایسه با سفر دو سال قبل این هیات وخیم تر ارزیابی می کند.
این هیات یازده نفره که به ریاست آنجلیکا بیر از نمایندگان آلمان در این پارلمان به ایران رفته بود در کنار دیدار با نمایندگان ایران، مقامات عالی رتبه دولت و نمایندگان نهادهای وابسته به سازمان ملل،در عین حال با برخی نمایندگان اتحادیه های کارگری، سازمان های فعال زنان، اقلیت های مذهبی و نیز خانواده برخی از زندانیان سیاسی ملاقات کرده است.
هیات نمایندگی پارلمان اروپا با وخیم تر ارزیابی کردن وضع حقوق بشر در ایران در مقایسه با دو سال پیش اعلام کرده: “قوانین ضد حقوق زنان در مجلس در حال تصویبند، اتحادیه های کارگری تحت فشارند، دانشجویان دستگیر شده اند و خبری از محل زندانی شدنشان اعلام نمی شود و مهمتر از همه اعدام کسانی که قبل از سن قانونی جرمی مرتکب شده اند ادامه دارد.”


حمایت نماینده ی پارلمان انگلیس از دانشجویان دربند

این یک «یادداشت پارلمانی»* است که با نگرانی زیاد در مورد افزایش موج سرکوب برعلیه دانشجویان فعال که بر علیه دیکتاتوری و برای عدالت اجتماعی در ایران مبارزه می کند، نگاشته شده است؛
قابل توجه است که بیش از 30 نفر از دانشجویان و سایر فعالین سیاسی [ بوسیله ی نظام حاکم بر ایران] دستگیر شده اند و تعدادی از دانشجویان نیز بعد از دریافت هشدار و تهدید بوسیله ی سازمان اطلاعات به دانشگاههای خود بازنگشته اند.
ما مصرانه خواستار آزادی دانشجویان دستگیر شده توسط دولت ایران هستیم و می خواهیم که هر گونه اتهام خرابکاری به آنها متوقف شود؛ و از دولت بریتانیا خواستاریم که بر روی دولت ایران در جهت احترام به حقوق اولیه ی انسانی مطابق معاهده ها و استاندارهای بین المللی، فشار بگذارد.
* یادداشت های پارلمانی معمولا در داخل پارلمان انگلستان برای جلب حمایت یا توجه ی سایر نمایندگان نگاشته می شود.

جان مکدونالد نماینده ی پارلمان و عضو حزب کارگر انگلستان



بیانیه جمعی از کارگران پالایشگاه گاز فازهای 9 و10 عسلویه
بازداشت کارگران و دانشجویان را محکوم می کنیم
با اوج گرفتن مبارزات حق طلبانه و آزادی خواهانه در جامعه موج بازداشتها و اذیت و آزارهای فعالان جنبشهای مختلف اجتماعی گسترده تر شده و به نظر می آید که میل به روند شدت دهی به سرکوبها در حال افزایش است. این تمایل سرکوبگرانه در مدت حدود یک سال گذشته بیشتر از پیش نمایان بوده است. دامنه این نوع سرکوب شدت یافته ازبازداشت محمود صالحی قبل از 11 اردیبهشت و سرکوب کارگران سنندج در روز جهانی کارگر نمود پیدا کرد و ادامه آن سرکوب و بازداشت کارگران نیشکرهفت تپه تا بازداشت دانشجویان آزادیخواه در روز 13 آذر و بعد از آن است.
ما ضمن حمایت از خواست کارگران نیشکر هفت تپه و دانشجویان آزادی خواه و برابری طلب، بازداشت علی نجاتی از کارگران نیشکر هفت تبه و بازداشت دانشجویان در مراسم روز دانشجو را محکوم می کنیم و خواهان آزادی فوری و بی قید و شرط آنها و همه فعالین کارگری، دانشجویی و جنبشهای دیگر اجتماعی هستیم.جمعی از کارگران پالایشگاه گاز فازهای 9 و10 عسلویه 19/9/1386



بیانیه ی مردم آزادی خواه وبرابری طلب سنندج در حمایت از دستگیری وبازداشت دانشجویان در دانشگاه ها

16 آذر امسال دانشجویان آزادی خواه وبرابر طلب همچون سالهای قبل حماسه ای پرشور آفریدند وفریادهای خود را بار دیگر در دانشگاه تهران طنین انداز کردند. فریاد:نه به جنگدانشگاه پادگان نیسترهایی زن رهایی جامعه استزندانی سیاسی آزاد باید گردددانشجوی سیاسی آزاد باید گرددوصدها شعار وخواست ومطالبه ی برحقی که هر انسان آگاه ورادیکالی باید بر آنها پافشاری کند،سرداده شد تا زنده بودن دانشگاه بار دیگر اثبات گردد وما نیز از دانشجویان این طیف پیشرو که هیچگاه در تلاش برای داشتن جامعه ای آزاد وبرابر خاموش ننشسته اند ودانشگاه را به سنگر دفاع از آزادی وبرابری تبدیل کرده اند قاطعانه حمایت خواهیم کرد.اما متاسفانه همانند سالهای قبل تعداد زیادی از این دانشجویان،دستگیر وبازداشت وروانه ی زندان شدند وعده ای نیز به سرنوشت نامعلومی دچار گشته اند.ما امضاکنندگان (دانشجویان،کارگران،زنان،مردم و...)این بیانیه ،دستگیری وبازداشت این دانشجویان را قاطعانه محکوم می کنیم وخواستار آزادی فوری وبی قید وشرط این عزیزان هستیم.این نامه توسط بیش از 1000 نفر از مردم آزادی خواه و برابری طلب سنندج امضا شده است. برای مشاهده ی امضاها و امضای نامه به وبلاگ زیر مراجعه کنید:http://www.azadiobarabarisna.blogfa.comما بدین وسیله از همه ی مردم آزادی خواه و برابری طلب سنندج برای حمایت های بی دریغشان تشکر میکنیم.




نامه‌ی رئيس سازمان جهانی زنان

دوستان عزیز،
من خبر زیر را دریافت داشتم. از آن جایی که بسیاری از وجود جنبشی سکولار و سوسیالیستی در ایران بی اطلاع اند، چنان چه در فضای اینترنت یا مطبوعات کسی را می شناسید این موضوع را به اطلاع آن ها برسانید. از زمان اعتراضات دانشجویی در زمان شاه دانشجویان طیف چپ هر ساله در 7 دسامبر(16 آذر) مراسمی را تحت عنوان روز دانشجو برگزار می کرده اند. این مجموعه در سالی که گذشت مخالفت با جنگ و تحریم و ایجاد اتحاد میان کارگران و جنبش حقوق زنان را در دستور کار خود نهاده بود. آتان در دانشگاه تهران در چهارم دسامبر تجمعی را با شعار "نه به جنگ" و "دانشگاه پادگان نیست" سازمان دادند. از آن زمان بیش از سی تن از فعالین دانشجویی در سراسر کشور دستگیر شده اند. حامیان این دانشجویان با ارایه فهرستی با راه اندازی وب سایتی (http://13azar.blogspot.com/search/label/english) خواهان آزادی آنان شده اند.
افراد بسیاری نیز در آدرس زیر کامنت گذاشته اند:
http://ww4report.com/node/4765#comment-307636از همکاری شما ممنونم.
مردیت تکس (Meredith Tax)
رییس سازمان جهانی زنان


حمایت بین المللی از دانشجویان
ويم بندا ـ هيئت تحريريه روزنامه مارکسيستی فونکميل روبيوـ سازمانده پيشين اتحاديه فلزکاران بورت دياماتبرخت دسمت ـ عضو شورای دانشجويان دانشگاه گنتميشا وان هرک ـ عضو حزب سوسياليستی آنتورپ و تعليم دهنده در اتحاديه کارگران سوسياليستمآرتن وان هيورزيوين ـ عضو شورای دانشجويان دانشگاه گنترولند واندربکه ـ عضو نمايندگی سوسياليستی اتحاديه کارگران خدمات عمومی در اوسندهاريک د بروئن ـ پيشروی کارگری اتحاديه سوسياليستی کارگران خدمات عمومی در شهر آنتورپلين ون رومپايی ـ پيشروی کارگری اتحاديه سوسياليستی کارگران خدمات عمومی شهر آنتورپآندره گانزاليس ـ رئيس اتحاديه کارگران خدمات عمومی شاخه فيرنه و پيشروی کارگری اتحاديه آموزگارانبارت دسمت ـ پيشروی کارگری اتحاديه کارگران ترابرینوشين مالک ـ دانشجوی آکادمی ايالتی ليمبورگ


بیانیه جبهه متحد دانشجویان چپ درمورد بازداشت های اخیر

نخست براي گرفتن كمونيستها آمدند
من هيچ نگفتم.
زيرا من كمونيست نبودم.
بعد براي گرفتن كارگرها و اعضاي سنديكاها آمدند.
من هيچ نگفتم.
سپس براي گرفتن كاتوليكها آمدند
من باز هيچ نگفنم.
زيرا من پروتستان بودم.
سرانجام براي گرفتن من آمدند
ديگر كسي براي حرف زدن باقي نمانده بود.
برتولت برشت
رفقا و دوستان!
رژيم سرمايه داري اسلاميِ ايران در آستانه ي روز دانشجو اقدام به ربودن و بازداشت ده ها تن از دانشجويان سوسياليست نموده است. چه عجب، كه، تاريخ سي ساله ی حاكميتش سرشار از اينگونه اقدامات سركوبگرانه بوده است. انتظار پايبندي به كمترين اصول انساني از جانب چنين حكومتي كه با افتخار بر طبل ارتجاع كوفته و مي كوبد كاملاٌ بي جاست. بنگريد! هر روز كه مي گذرد تئوري هاي اصلاح طلبانه و مماشات گر در برابر آفتاب حقيقت عيني جامعه بيشتر رنگ مي بازند. كه، اگر تئوري ها نخواهند يا نتوانند جهان را تغيير دهند، واقعيت پوياي جهان آنها را در هم شكسته و به تغيير و تحقير وا خواهد داشت!رفقا و دوستان!
روزهاي سياهي در پيش است. در آستانه ي تكرار چند باره ي آسيبي اساسي بر جبهه ي نيروهاي چپ در ايران قرار گرفتيم! تراژدي و كمدي! در اين سوي ميدان جدال، ارتجاع و قدرت امپرياليستي و در ديگر سو، گروه هاي پراكنده ي جبهه خلق، گرفتار تفسير و تكفير يكديگر. تروتسكي مي گويد براي شكست فاشيسم با شيطان هم بايد متحد شد. ما نيز در اين زمان حساس تمامي رزمندگان جبهه ي خلق را به اتحاد يكپارچه بر عليه دشمنانِ خود فرا مي خوانيم. فارغ از تمامي اختلافات انكار نشده ي تاكتيكي و فارغ از تمامِ كدورت هاي شخصي. كه، اگر نه ديري نخواهد پاييد تا تصوير باژگونه ي سرهاي بريده ي خود را ، يكي يكي، بر صيقل گيوتينِ دشمنان خلق خواهيم ديد.
ياد آوري مي كنيم تحليل نادرست كمينترن از شرايط دهه 1920 كه سوسيال دموكراسي و فاشيسم را دو روي يك سكه مي دانست و بازخواني مي نماييم عملكرد سوسيال دموكرات ها را كه از ترس بلشويسم، چرخ ماشين ويرانگر فاشيسم را به حركت در آورده و همه ي گروه هاي جبهه ي خلق و خودشان را نيز قرباني ساختند.
رفقا!اكنون زمان اتحاد و عمل مشترك عليه ارتجاع و امپرياليسم است.
ما خواستار آزادي فوري رفقاي محبوسمان و تمامي زندانيان سياسي هستيم.
ما خواستار تشكل هاي آزاد دانشجويي، كارگري و ... مي باشيم.
ما خواستار رفع هرگونه ستم و تبعيض برعليه تمامي ملت ها، اقوام، زنان، اقليت هاي جنسي و مذهبي هستيم.
دست هاي آلوده ي ارتجاع و امپرياليسم كوتاه!
برقرار باد سوسياليسم
جبهه متحد دانشجويان چپ



نامه اعتراضی حزب چپ سوئد خطاب به رئیس جمهوری اسلامی ایران در مورد دستگیری دانشجویان

To His Excellency
The President of the Islamic Republic of Iran
Stockholm, the 6 of December 2007
We have received information that on Sunday the second of December four students Mehdi Gharlailu, Anousha Azadfr, Alnaz Jamshidi and Ahsam Azadfer were arrested at the University of Teheran. They have been accused of preparing the 16 Azer – which is an important day in the history of the student movement of Iran both today and earlier in the history of the student movement. To commemorate 16 Azer can not be regarded as a crime.
To arrest and take somebody to court for preparing a anniversary cannot be regarded as anything else but a crime against democratic and human rights.
We strongly protest against the imprisonment of Mehdi Gharlailu, Anousha Azadfr, Alnaz Jamshidi and Ahsam Azadfer and demand that they must be released immediately.
For the Left Party of Sweden
Lars Ohly, MP and Chairman of the Left Party of Sweden
Hans Linde, MP of the Left Party of Sweden



اعتراض انجمن اسلامی اميرکبير به بازداشت دانشجويان چپ
روابط عمومی انجمن اسلامی دانشجويان دانشگاه صنعتی اميرکبير (پلی تکنيک تهران) طی اطلاعيه ای، بازداشت گسترده دانشجويان چپ را محکوم کرد.
به گزارش خبرنامه اميرکبير انجمن اسلامی پلی تکنيک نگرانی عميق خود را نسبت به سرنوشت دانشجويان در بند، خصوصا سعيد حبيبی، عضو سابق دفتر تحکيم وحدت، علی سالم و محسن غمين، دانشجويان دانشگاه اميرکبير، ابراز داشته و خواستار آزادی هر چه سريعتر کليه دانشجويان طيف چپ شده است. متن اين اطلاعيه به شرح زير است:
در ماه های گذشته تقريباً هفته ای نبود که جريان دانشجويی شاهد احضار، تهديد و يا بازداشت فعالان خود نباشد. از ابتدای سال جاری هم زمان با شروع سناريوی نشريات جعلی در دانشگاه اميرکبير بازداشت و احضار فله ای فعالان دانشجويی آغاز شد.
در حالی که هنوز سه دانشجوی دانشگاه اميرکبير در زندان به سر می برند و دو عضو شورای مرکزی دفتر تحکيم وحدت، علی عزيزی و علی نيکونسبتی، نيز بيش از يک ماه است که در بازداشت در بند ۲۰۹ اوين هستند، اين بار سعيد حبيبی، عضو سابق شورای مرکزی دفتر تحکيم وحدت، به همراه جمع کثيری از فعالين چپ دانشجويی توسط ماموران امنيتی بازداشت شدند. در بين بازداشت شدگان علی سالم و محسن غمين، از فعالين دانشجويی دانشگاه پلی تکنيک، نيز قرار دارند.
مشخص نيست نيروهای امنيتی از اين همه بازداشت و تهديد به دنبال چه هستند و پس از اين همه دستگيری و بازداشت متوجه نشده اند که بازداشت، شکنجه و پرونده سازی راه مناسبی برای متوقف نمودن فعاليتهای دانشجويی نيست؟
جمهوری اسلامی که روزی قرار بود «در آن مارکسيست ها هم آزاد باشند تا حرف خود را بزنند»، امروز و در حالی که به ادعای سردمداران آن «دوران اوج عزت و شکوفايی اش را سپری می کند»، تجمع محدود و مسالمت آميز دانشجويان چپ را برنمی تابد و از هر ابزاری جهت عدم برگزاری آن استفاده می نمايد. جمهوری اسلامی که قرار بود «جمهوری ای باشد مانند تمام جمهوری های جهان»، کنج سلول های انفرادی، شکنجه، حبس و زجر را نصيب دانشجويان منتقد خود می کند.
انجمن اسلامی دانشجويان دانشگاه صنعتی اميرکبير در کنار انتقادات خود نسبت به جريان چپ دانشجويی، نگرانی عميق خود را نسبت به سرنوشت دانشجويان بازداشت شده اعلام می نمايد. انجمن اسلامی اميرکبير ضمن محکوميت بازداشت سعيد حبيبی، علی سالم، محسن غمين و ديگر فعالان دانشجويی چپ خواستار آزادی ايشان و ساير دانشجويان دربند و همچنين پايان بخشيدن به چنين رفتارهايی از سوی دستگاه امنيتی کشور بوده و به دولت نهم هشدار می دهد اين گونه برخوردها در شرايط کنونی که کشور نيازمند اتحاد و همدلی کليه گروه هاست، اقدامی بر خلاف امنيتی ملی و مصالح کشور خواهد بود.
روابط عمومی انجمن اسلامی دانشجوياندانشگاه صنعتی اميرکبير (پلی تکنيک تهران)۱۶ آذرماه


حمایت جنبش کارگری از جنبش دانشجویی
گرامی باد 16 آذر روز دانشجو

بازداشت دانشجويان برگزار كننده مراسم 16 آذر را محكوم مي كنيم
پنجاه و چهار سال از سركوب و كشتار دانشجويان در 16 آذر 1332 مي گذرد. در طول همه اين سالها با وجود همه سركوبها ،اين جنبش به مبارزات خود ادامه داده است. امسال نيز مدافعان نظام سرمايه داري كه مي بينند جنبش دانشجويي بر آمد نموده ،قبل از برگزاري مراسم اقدام به بازداشت تعدادي از آنها نموده اند. ما فعالين متشكل در اتحاد كميته هاي كارگري ، كه جنبش دانشجويي را متحد با جنبش كارگري مي دانيم ،خواستار ازادي بدون قيد وشرط دانشجويان بازداشت شده هستيم و دستگيري و پيگرد آنها را شديدا محكوم مي نماييم.
اتحاد كميته هاي كارگري
دانشجویان در بند باید فورا و بی قید و شرط آزاد شوند
از چند روز مانده به 16 آذر امسال، تاکنون 30 نفر از دانشجویان از طریق یورش به منازل شان و یا در خیابان و دانشگاه بازداشت و روانه زندانها شده اند. سیاست تشدید سرکوب و بازداشت فعالین جنبشهای مختلف اجتماعی، سیاست تازه ای نیست و مدتهاست که تشدید این سیاستها به تنها رویکرد برخورد طبقه حاکم به جنبشهای اجتماعی در ایران تبدیل شده است.
کارگران و رهبران آنان را به جرم ایجاد تشکل و برگزاری مراسم اول ماه مه بازداشت و روانه زندانها کرده اند، اعتراض آنان را به عدم پرداخت دستمزدهای زیر خط فقر، بیش از پیش با نیروی باتوم بدست و بازداشت و زندان پاسخ داده اند و جوانان دانشجو را که تمامی وجودشان مالامال از برابری خواهی و آرمانهای انسانی است به کمیته های انضباطی کشانده و آنان را با اتهامات واهی از ادامه تحصیل محروم و روانه زندانها کرده اند و در تداوم این سیاستها، طی چند روز گذشته در تعرضی از سر استیصال و درماندگی در برابر شکوفایی روز افزون جنبش برابری خواهی در میان دانشجویان و برای جلوگیری از برگزاری مراسم 16 آذر، هجومی گسترده را در مراکز دانشگاهی سازمان داده و 30 نفر از رهبران وفعالین برابری طلب دانشجو را در آستانه 16 آذر روانه زندانها کردند. چنین وضعیتی غیر قابل تحمل است و بی تردید این سیاستها در روند تداوم خود، موج برگشت هر چه قدرتمند و تعرضی تری را از جانب دانشجویان و کارگران بر علیه اعمال کنندگان آن ایجاد خواهد کرد.
کارگران !
جنبش دانشجویی متحد پیگیر ما کارگران است، امروز جنبش دانشجویی بیش از هر زمان دیگری پرچم مطالبات انسانی ما کارگران را بر افراشته و دانشجویان در لحظه لحظه های مبارزات ما کارگران، دوشادوش ما حرکت و جانفشانی کرده اند. آنان بویژه در چند سال گذشته، در هر فرصتی پرچم و پلاکارد حمایت از ما کارگران را بر دوش کشیده و مدافع جسور و پیگیر طبقه ما بوده اند. نباید آنان را تنها گذاشت و باید به هر وسیله ممکنی از دانشجویان حمایت کرد و خواهان آزادی فوری و بی قید و شرط تمامی دانشجویان در بند شد.اتحادیه سراسری کارگران اخراجی و بیکار با محکوم کردن تعرض به دانشجویان و بازداشت گسترده آنان، خود را متحد جنبش دانشجویی میداند و خواهان تحقق فوری مطالبات زیر است:
1- آزادی فوری و بی قید و شرط کلیه دانشجویانی که تا کنون بازداشت و یا محکوم به زندان شده و دوران محکومیت خود را می گذرانند
2- آزادی ایجاد تشکلهای مستقل دانشجویی
3- بر چیدن کمیته های انضباطی و پایان دادن به احضار دانشجویان به این کمیته ها
4- بازگشت به تحصیل کلیه دانشجویانی که تا کنون اخراج و محروم از تحصیل شده اند
5- ممنوعیت ورود نیروهای امنیتی به دانشگاهها و پایان دادن به تعقیب و آزار و اذیت فعالین و رهبران دانشجویی
اتحادیه سراسری کارگران اخراجی و بیکار
دانشگاه پادگان نيست، دانشگاه سنگر آزادي است
دوستان و همكاران گرامي
16 آذر روزدانشجو مي باشد در آستانه فراسيدن روز دانشجودولت عدالت پرور به جاي تكريم در مقابل دانشجويان اين پيشگامان مبارزه براي آزادي به دانشگاهها حمله كرده و دهها نفر از دانشجويان را دستيگر كرده است .
دوستان كارگر
روز دانشجو روزمبارزه عليه زور و ستم روز عليه بي عدالتيها وروز مبارزه عليه خفقان عليه سركوب و روز مبارزه براي آزادي ميباشد. براي همين نيروهاي امنيتي جهت جلوگيري ازگرامي داشت اين روزبزرگ اقدام به دستگيري گسترده دانشجويان دانشگهاهاي كشور كرده اند
ما كارگران ايران خودرو ضمن گرامي داشت روز دانشجو اين روز بزرگ كه نشانه مقاومت و سمبل آزادگي دانشجويان در دفاع از حقوق ما كارگران ميباشد را به دانشجويان عزيز تبريك مي گوئيم.ما ضمن محکوم کردن هر گونه تعلیق ، اخراج ، دستگیری و پیگرد دانشجویان و فعالین کارگری و اجتماعی، خواهان آزادی فوری وبدون و قیدو شرط آنان هستیم .
زنده باد دانشگاه. زنده باد دانشجويان آزاده و مبارز.
جمعي از كارگران ايران خودرو



اعتراض کانون نويسندگان ايران به بازداشت دانشجويان

مردم آزاده ی ايران
در سه روز گذشته، در آستانه ی شانزدهم آذر، بيش از ۲۰ تن از فعالانِ دانش جويی در خيابان، جلوی دانشگاه، محل کار و در منزل ناصر زرافشان (وکيل دانش جويان بازداشت شده) دستگير شده اند. بهانه ی ظاهری نيروهای امنيتی برای اين بازداشت ها دعوت به برگزاری مراسم روز ۱۶ آذر از سوی دانش جويان است. کانون نويسندگان ايران ضمنِ گرامی داشتِ ۱۶ آذر، روز دانش جو، اعلام می دارد که اين روز در بيش از پنجاه سال گذشته همواره نمادِ پيکار با خودکامگی و ستم و امپرياليسم بوده است. آن چه اين روزها بر اين دانش جويان رفته است يادآور همان برخوردهای سرکوب گرانه ی چند دهه ی گذشته است. کانون نويسندگان ايران خواهان آزادی فوری و بی قيد و شرطِ دانش جويان بازداشت شده است.
کانون نويسندگان ايران
۱۴/۹/۱٣٨۶


حمایت «آلن وودز» از دانشجویان دربند ایران

آلن وودز، سردبير نشريه ی «فراخوان سوسياليستی» (Socialist Appeal ) و نويسده ی کتاب های متعددی در مورد مارکسيزم، منجمله «سبب قيام»، «مارکسيزم و مسئله ی ملی» و «انقلاب ونزوئلا - چشم انداز مارکسيستی»، از دانشجويان در بند ايران پشتيبانی ی کرد.


پیام دانشجویان کمونیست بریتانیا
خواهران و برادران در ايران
گرمترين درودهای ما را برای تظاهرات سه شنبه ۴ دسامبر خود بپذيريد. مبارزات قهرمانانه شما و اعتراضات شما به رغم تهديدها و دستگيريها برای همه ما الهام بخش است و اثبات اينکه شما رفقا متحدان واقعی ما در مبارزه با امپرياليسم ، تحريم و خطر جنگ هستيد نه جمهوری اسلامی.
برخلاف برخی جريانهای سياسی چپ بريتانيا که منکر جنبشهايی مانند جنبش دانشجويی در ايران هستند که توامان بر عليه جنگ امپرياليستی و حکومت مذهبی مبارزه ميکنند ما پيوسته از مدافعان حرکات اعتراضی شما بوديم و همچنان از مبارزاتتان حمايت ميکنيم و خواهان آزادی فوری دانشجويان دستگير شده و ديگر فعالين سياسی زندانی هستيم . ما مصر هستيم همبستگی و ايجاد روابط متقابل با جنبش شما را در دستور کار خود قرار دهيم و اميداوريم در آينده بتوانيم فعاليتهای
بين الملی مشترک و هماهنگی را با شما سازماندهی کنيم .اميدواريم روز دانشجو برای شما روز موفقی باشد و بتوانيد پيام خود را در اين دنيای پر تلاطم به گوش جهانيان برسانيد. مطمئن باشيد ما تمام توان خود را در مبارزه با امپرياليسم به کار خواهيم برد و از تظاهرات شما حمايت ميکنيم .
در همبستگی با شما عليه جنگ و اختناق در ايران و درمبارزه برای سوسياليسمکميته اجرايی دانشجويان کمونيست بريتانيا (يکی ازگروههايی کارزار «دستها از مردم ايران کوتاه»)۳ دسامبر ۲۰۰۷
www.communiststudents.org.ukhttp://www.hopoi.org/

کانون زندانیان سیاسی ایران(در تبعید): دانشجویان زندانی را آزاد کنید!

فعالان دانشجوئی چپ با برنامه از پیش اعلام شده، روز ١٣آذر تجمعی به مناسبت ١٦ آذر روز دانشجو در دانشگاه تهران برگزار کردند که بنا به منابع مختلف دانشجوئی بیش از پانصد تن در آن شرکت کردند. نیروهای اطلاعاتی و امنیتی رژیم به منظور جلوگیری از این تجمع و سرکوب فعالان دانشجوئی چپ، روزهای ١٢ و ١٣ آذر بیش از سی قعال دانشجوی چپ را با یورش به منازل و محل کار آنها یا در راه منزل و دانشگاه دستگیر کردند. سعید حبیبی از فعالان برجسته سابق دانشجوئی را در مقابل محل کارش ربودند.
طیف چپ جنبش دانشجوئی بعد از یک دوره فراز و نشیب و فعالیت های هماهنگ با تحکیم وحدت و انجمن های اسلامی وابسته به این جریان، امسال تصمیم گرفت صف خود را از این تشکل جدا و به طور مستقل مراسم روز دانشجو را برگزار کند. برگزاری مستقل روز دانشجو، اعلام موجودیت دوباره چپ در دانشگاه بعد از سرکوب دانشگاه در دوران "انقلاب فرهنگی" است.
گردهمائی دانشجویان روز ١٣آذر به حاکمان سرمایه سالار اسلامی نشان داد چپ به عنوان یک گرایش اجتماعی و یک جنبش در دانشگاه حضور فعال دارد و قصد دارد فارغ از سرکوب ها و دستگیری ها، به موجودیت علنی خود ادامه دهد.
کانون زندانیان سیاسی ایران(در تبعید) دستگیری فعالان دانشجوئی را قویا محکوم می کند و مانند همیشه پشتیبان و حامی مبارزات آنها خواهد بود و با صدای بلند فریاد می زند "دانشجویان زندانی و همه ی زندانیان سیاسی را آزاد کنید!" کارتان با دستگیری و بگیر و به بند درست نخواهد شد. بوی تعفن تان همه جا را گرفته است.



بیانیه دانشجویان لیبرال دانشگاههای تهران در محکومیت بازداشت دانشجویان طیف چپ
هر کس حق آزادی عقیده وبیان دارد و حق مزبورشامل آن است که از داشتن عقاید خود بیم و اضطرابی نداشته باشد و در کسب اطلاعات و افکار و در اخذ و انتشار آن ، به تمام وسایل ممکن و بدون ملاحظات مرزی، آزاد باشد.
ماده ی ۱۹ اعلامیه ی جهانی حقوق بشر
هر شخصی حق دارد از آزادی تشکیل اجتماعات، مجامع و انجمن‌های مسالمت آمیز بهره مند گردد.
ماده ی ۲۰ اعلامیه ی جهانی حقوق بشر
هیچ‌ کس‌ را نمی‌توان‌ به‌ مناسبت‌ عقایدش‌ مورد مزاحمت‌ و اخافه‌ قرار داد.هر کس‌ حق‌ آزادی‌ بیان‌ دارد. این‌ حق‌ شامل‌ آزادی‌ تفحص‌ و تحصیل‌ و اشاعه‌ اطلاعات‌ و افکار از هر قبیل‌ بدون‌ توجه‌ به‌ سر حدات‌ خواه‌ شفاهاً یا به‌ صورت‌ نوشته‌ یا چاپ‌ یا به‌ صورت‌ هنری‌ یا بهر وسیله‌ دیگر بانتخاب‌ خود می‌باشد.
بخشی از ماد ه ی ۱۹ میثاق حقوق مدنی و سیاسی
تفتیش عقاید ممنوع است و هیچ‌کس را نمی‌توان به صرف داشتن عقیده‏ای مورد تعرض و موُاخذه قرار دارد.
اصل ۲۳ قانون اساسی
روزهای اخیر برای فعالین دانشجویی و سیاسی کشور روزهای تلخی بودند. بازداشت گسترده ی دانشجویان و فعالین چپگرا که آمار آنها در برخی گزارشها تا بیش از ۲۰ تن ذکر شده، تداوم بازداشت دانشجویان پلی تکنیک و دو عضو شورای مرکزی دفتر تحکیم وحدت، ادامه ی فشار بر فغالین جنبش زنان و بازداشت خانم جلوه جواهری و تکرار دوباره ی نقض حقوق بشر در کردستان و آذربایجان، چشم اندازی نامطبوع از نقض حقوق بشر را در مقابل دیدگان قرار داده است.
دانشجویان لیبرال دانشگاههای تهران، با اعلام اعتقاد قلبی خود به مفاد اعلامیه ی جهانی حقوق بشر و تلاش در جهت تحقق آن، لازم می دانند برخوردهای صورت گرفته ی اخیر با فعالین دانشجویی، کارگری، صنفی و مدنی را تقبیح کرده و لزوم رعایت حقوق کلیه ی فعالین مدنی- سیاسی با هر گرایش فکری و عقیدتی را یاد آور شوند.
ما خصوصا نسبت به سرنوشت دانشجویان چپگرای بازداشت شده، شدیدا ابراز نگرانی می کنیم و از تمامی مجامع حقوق بشری در داخل و خارج از کشور استدعا می کنیم با حساسیتی ویژه پیگیر سرنوشت این دانشجویان باشند و برای آزادی آنها بکوشند. ما عموم فعالین سیاسی را نیز به حساسیت نسبت به سرنوشت این افراد دعوت می کنیم و هر گونه بی توجهی نسبت به حقوق انسانی این بازداشت شدگان را غیر قابل توجیه می دانیم، نباید گذاشت خطای بی توجهی به حقوق بشر بار دیگر انگونه که در دهه ی ۶۰ اتفاق افتاد دوباره تکرار شود.
ما ضمن اعلام مرزبندی خدشه ناپذیر فکری و سیاسی با دانشجویان چپگرا و به رغم انتقادات شدیدی که نسبت به نوع و روش فعالیت سیاسی دانشجویان چپگرا داریم، دفاع از حقوق انسانی آنها، انگونه که در اعلامیه ی جهانی حقوق بشر مندرج است را وظیفه ی تخطی ناپذیر خود می دانیم.
ما بار دیگر نومیدانه حاکمیت را به رعایت موازین حقوق بشر (خصوصا مواد ۱۹ و ۲۰ اعلامیه) در مواجهه با فعالین سیاسی و دانشجویی فرا می خوانیم. ما به جد معتقدیم آزادی بیان، عقیده و فعالیت مسالمت آمیز سیاسی می بایست برای تمامی گرایشهای فکری و سیاسی، در محیطی دموکراتیک وجود داشته باشد و از همین منظر برخورد با فعالین چپگرا را محکوم نموده و خواستار آزادی هر چه سریعتر آنها هستیم.
دانشجویان لیبرال دانشگاههای تهران


حمایت فعالین جنبش کارگری و دانشجوئی بریتانیا
Jeremy Dear, General Secretary, NUJAtif Nazar, Pakistan Trade Union Defence CampaignEspe Espigaress, Amicus shop steward, LondonDes Heemskerk, Amicus Media and Campaigns officer (personal capacity)Phil Waker, CWU NECNigel Pearce, NUM NECKris Lawrie, NUJ memberRob Sewell, Vice-Chair NUJ, Central London BranchBjorn Oystein Ovrevik, Newcastle upon TyneKenny Brown, union-GMB (personal capacity) Labour Party (personal capacity)Steve Brown, Secretary Wansbeck and Morpeth TUC and Alcan GMB.Tam Burke, Prospect Trade Union (workplace representative - personal capacity), South WestEdinburgh Labour Party member (personal capacity).Graham Wilson,TGWU steward, E.Edinburgh CLPRamon Samblas, YFIS
اعلام حمایت سایت "در دفاع از مارکسیسم" از دانشجویان آزادی خواه و برابری طلب ایران

http://www.marxist.com/students-arrest-tehran-university.htm

اعلام حمایت فعالان حقوق بشر

http://www.hra-iran.org/Arshiv_86/518.html



حمایت دانشجویان کمونیست بریتانیا از تجمع 16 آذر

خواهران و برادران در ايران
گرمترين درودهای ما را برای تظاهرات سه شنبه ۴ دسامبر خود بپذيريد. مبارزات قهرمانانه شما و اعتراضات شما به رغم تهديدها و دستگيريها برای همه ما الهام بخش است و اثبات اينکه شما رفقا متحدان واقعی ما در مبارزه با امپرياليسم ، تحريم و خطر جنگ هستيد نه جمهوری اسلامی.
برخلاف برخی جريانهای سياسی چپ بريتانيا که منکر جنبشهايی مانند جنبش دانشجويی در ايران هستند که توامان بر عليه جنگ امپرياليستی و حکومت مذهبی مبارزه ميکنند ما پيوسته از مدافعان حرکات اعتراضی شما بوديم و همچنان از مبارزاتتان حمايت ميکنيم و خواهان آزادی فوری دانشجويان دستگير شده و ديگر فعالين سياسی زندانی هستيم . ما مصر هستيم همبستگی و ايجاد روابط متقابل با جنبش شما را در دستور کار خود قرار دهيم و اميداوريم در آينده بتوانيم فعاليتهای بين الملی مشترک و هماهنگی را با شما سازماندهی کنيم .
اميدواريم روز دانشجو برای شما روز موفقی باشد و بتوانيد پيام خود را در اين دنيای پر تلاطم به گوش جهانيان برسانيد. مطمئن باشيد ما تمام توان خود را در مبارزه با امپرياليسم به کار خواهيم برد و از تظاهرات شما حمايت ميکنيم .
در همبستگی با شما عليه جنگ و اختناق در ايران و درمبارزه برای سوسياليسمکميته اجرايی دانشجويان کمونيست بريتانيا (يکی ازگروههايی کارزار «دستها از مردم ايران کوتاه»)۳ دسامبر ۲۰۰۷
www.communiststudents.org.ukhttp://www.hopoi.org/



حمایت بین المللی از دانشجویان آزادی خواه و برابری طلب
هفته نامه weekly worker با درج پوستر فراخوان دانشجویان آزادی خواه و برابری طلب بر روی جلد خود از آنها حمایت کرد.
برای دانلود نشریه می توانید از لینک زیر استفاده نمایید.
دانلود کنید

0 comments: