گزارشات از مراسم های روز دانشجو در سراسر ایران

گزارشي از تحصن اعتراضی بیش از٥٠٠ تن از دانشجويان دانشگاه شهيد رجايي

امروز دانشجویان دانشگاه شهید رجایی در تجمعی اعتراضی مخالفت خود را با دستگیری دانشجویان در بند که اخیرا دستگیر شده اند اعلام کردند وخواستار آزادی هر چه سریعتر دانشجویان شدند این در حالی است که شب گذشته تعدادی از دانشجویان به حراست خوابگاه فراخوانده شده وتهدید شدند که در صورت برگذاری تحصن به شدت با آنها برخورد خواهد شد.وامروز نیز کارت های دانشجویان در جلوی در ورودی به صورت جدی چک می شد وماموران اطلاعات در خارج وداخل دانشگاه حضور داشتند و در طول تحصن نیز نیروهای حراست و معاونت دانشگاه و خوابگاه در تحصن حضور داشته و دانشجویان را تهدید کردند.و همچنین بسیجیان با شایعه پراکنی سعی در ارعاب دانشجویان داشتند.
تعدادی از دانشجویان ساعت ١٢ امروز با پلاکاردهایی که رویشان شعارهای: دانشگاه پادگان نیست-دانشجویان زندانی را آزاد کنید-مجید،میلاد،هادی،فرشید،امیر را آزاد کنید-دانشجو بیدار است از نفرت سرشار است-گزینش،تفتیش عقاید ممنوع ٬ از در شمالی دانشگاه با خواندن سرود یار دبستانی به سمت سلف دانشگاه حرکت کردند. در مسیر به تعداد متحصنین افزوده می شد، دانشجویان در مقابل سلف با سر دادن شعارهای جنبش دانشجویی تماشاچی نمی خواد-دانشجو حمایت حمایت-مرگ بر دیکتاتور-دانشجوی سیاسی آزاد باید گردد-احمدی پینوشه ایران شیلی نمیشه-دانشجو میمیرد ذلت نمی پذیرد ٬ دانشجویان دیگر را به شرکت در تحصن فراخواندند. دانشجویان معترض که تعدادشان به بیش از ٥٠٠ نفر می رسید به سمت ساختمان ریاست حرکت کرده و در آنجا تریبون ازاد برگزار کردند.
ابتدا بیانیه ی فعالان دانشجویی رجایی توسط یکی از فعالان سیاسی خوانده شد. و سپس بیانیه اخیر وزارت اطلاعات توسط یاسر ریگی دبیر سیاسی انجمن اسلامی خوانده شد که به شدت محکوم گردید و کذب محض اعلام شد. سپس یکی ازدوستان دانشجویان و از فعالان دانشگاه نیز در سخنان کوبنده از مسئولان رژیم انتقاد کرد و خواستار آزادی هر چه سریعتر دوستان در بندش شد. همچنین دبیر شورای صنفی و تعداد دیگری از دا نشجوان به پشت تریبون آمده و اعتراض خود را اعلام داشتند.



تجمع اعتراضی دانشجویان علوم دانشگاه تهران

ظهر سه شنبه دانشجویان دانشکده علوم دانشگاه تهران در حرکتی خودجوش اقدام به برگزاری تجمع اعتراضی پیرامون بازداشت روزبهان امیری دانشجوی زندانی این دانشکده کردند. دانشجویان دانشگاه تهران در این تجمع خواستار آزادی هم کلاسی خود روزبهان امیری شدند.
گفتنی است روزبهان امیری دانشجوی دانشگاه تهران در روز 13اذرماه و در جریان تجمع دانشجویان طیف چپ به شکل کم سابقه ای درصحن دانشگاه تهران توسط نیروهای امنیتی بازداشت شد



تجمع اعتراضی دانشجویان دانشکده ادبیات دانشگاه تهران

بیش از یکصد تن از دانشجویان دانشکده ادبیات دانشگاه تهران در اعتراض به بازداشت میلاد عزیزی دانشجوی این دانشکده در روز 18 آذر ماه و مشخص نبودن وضعیت وی دست به تجمع زدند.
دانشجویان دانشگاه تهران خواستار آزادی و مشخص شدن وضعیت این دانشجو شدند. میلاد عزیزی دانشجوی دانشگاه تهران به دنبال تجمع بزرگ دانشجویی در روز 18 آذر ماه بازداشت شده و همچنان در وضعیت نامعلومی بسر می برد.
گفتنی است روز گذشته نیز دانشجویان دانشکده علوم دانشگاه تهران با برگزاری تجمع اعتراضی خواستار آزادی روزبهان امیری دانشجوی بازداشت شده در روز 13 آذرماه این دانشگاه شده بودند



دانشجویان دانشکده علوم دانشگاه تهران در اعتراض به بازداشت روزبهان امیری تجمع کردند
ظهر سه شنبه دانشجویان دانشکده علوم دانشگاه تهران در حرکتی خودجوش اقدام به برگزاری تجمع اعتراضی پیرامون بازداشت روزبهان امیری دانشجوی زندانی این دانشکده کردند. دانشجویان دانشگاه تهران در این تجمع خواستار آزادی هم کلاسی خود روزبهان امیری شدند.
گفتنی است روزبهان امیری دانشجوی دانشگاه تهران در روز ۱۳اذرماه و در جریان تجمع دانشجویان طیف چپ به شکل کم سابقه ای درصحن دانشگاه تهران توسط نیروهای امنیتی بازداشت شد.


گزارش مراسم 16 آذر در مازندران

امروز دانشگاه مازندران شاهد برگزاری مراسم 16 آذر با حضور دانشجویان آزادی خواه و برابری طلب این دانشگاه بود. از لحظات آغازین اجرای مراسم، حضور چشمگیر و بی سابقه ی نیروهای اطلاعاتی و امنیتی در داخل و خارج از دانشگاه کاملاً مشهود بود. با دستگیری 3 نفر از دانشجویان شرکت کننده در این مراسم در داخل و خارج از دانشگاه و با امنیتی و پادگانی شدن جو دانشگاه، عملاً برگزاری تریبون آزاد غیرممکن شده و دانشجویان تنها به خواندن بیانیه ی دانشجویان آزادی خواه و برابری طلب دانشگاه مازندران کفایت کردند.شوانه مریخی و رضا عرب از فعالین دانشجویی این دانشگاه پیش از برگزاری مراسم در جلوی سردر دانشگاه بازداشت شدند. همچنین آرمان رسولی در جلوی دانشکده انسانی بازداشت شد که ساعاتی بعد خبر آزادی وی را شنیدیم.



در پی تجمع دوباره دانشجویان شیراز حمدالله نامجو و سحر یزدانی پور بازداشت شدند

در پی تحصن چهارشنبه، ۱۴ آذر، دانشجویان دانشگاه شیراز و علوم پزشکی در اعتراض به دستگیری یونس میرحسینی، از اعضای انجمن اسلامی دانشگاه های شیراز و علوم پزشکی، این تحصن روز یکشنبه، ۱۸ آذر، نیز ادامه پیدا کرد.
در این مراسم اعتراض به موارد نقض قانون در نحوه ی دستگیری و عدم رعایت حقوق قانونی این دانشجو صورت گرفت و در پایان پدر روزبه صف شکن از دانشجویان چپ دستگیر شده در تهران نامه ی خود را برای دانشجویان و جمعی از مردم شهر که تجمع کرده بودند خواند.
در پی این تحرکات از طرف حراست دانشگاه شیراز با بسیاری از خانواده های دانشجویان معترض تماس حاصل شد. در این تماس ها به خانواده ها نسبت به اخراج یا ممانعت از تحصیل فرزندانشان اخطار داده شده است. علاوه بر این حراست دانشگاه دو حکم احضار به دادگاه انقلاب را در تاریخ دوشنبه ۱۹ آذر به حمدالله نامجو، دانشجوی علوم سیاسی، و سحر یزدانی پور، دانشجوی سال سوم کتابداری، تحویل داد.
این دو دانشجو صبح روز سه شنبه ساعت ۸:۳۰ صبح به محل ذکر شده در احضاریه مراجعه کردند که تاکنون خبری از وضعیت آنان در دست نیست. با پیگری دانشجویان شیراز مشخص شد که محلی که این دو دانشجو توسط احضاریه به آن جا فراخوانده شده بودند، دادگاه انقلاب نیست.


مراسم تریبون آزاد روز دانشجو در دانشگاه صنعتی سهند به صورت خودجوش برگزار گردید

در طی این مراسم که با استقبال گسترده ی دانشجویان همراه بود جمعی از دانشجویان به بیان دیدگاه های خود در مورد ۱۶ آذر و جو حاکم بر فضای دانشگاه ها در کشور پرداختند. در ابتدای این مراسم کارمندان امور فرهنگی دانشگاه به دستور مدیریت فرهنگی اقدام به تصویربرداری از این مراسم نمودند که با مخالفت دانشجویان قائله خاتمه پیدا نمود.
مراسم در حالی برگزار شد که دانشجویان پلاکاردهایی با عناوینی نظیر «زنده باد آزادی و برابری»، «دانشگاه زنده است»، «دانشگاه حوزه نیست»، «روز دانشجو یادآور حقوق پایمال شده»، «۱۶ آذر تجلی شعله ی خاموشی ناپذیر»، «ستاره در پرونده = سهام عدالت دانشجو»، «دست نیروهای امنیتی از دانشگاه کوتاه» و … در دست داشتند.
در پایان این مراسم دانشجویان دست در دست یکدیگر سرود یار دبستانی را به صورت هماهنگ خواندند.
بیانیه انجمن اسلامی دانشجویان دانشگاه سهند به مناسبت ۱۶ آذر، روز دانشجو
از زمان تاسیس اولین دانشگاه در ایران تا به امروز آنچه جنبش دانشجویی را از سایر جریان های اجتماعی ممتاز کرده است، تحرک و پویایی آن است. بر خلاف حکومت ها که رفته رفته قامت دیکتاتوری به خود می گیرند و با اعمال زور همواره سعی در باز تولید خویش دارند، دانشجو با حرکت سیالش، عرصه را برای بعد از خود مهیا می کند. این گونه است که دانشجو همواره نقاد قدرت است و هیچ گاه آغوش سرد و رعب آور قدرت را نپذیرفته است. اگر به تاریخچه جنبش دانشجویی نظر کنیم، خواهیم دید که مبدا بسیاری از تحولات اجتماعی از درون دانشگاه بوده است، زیرا تفکر دانشجو تنها نحله فکری است که غالباً بدون در نظر گرفتن منافع خود به دنبال پرداختن به ریشه ها و دستیابی به آرمان خویش می باشد.
۵۴ سال از حمله بی رحمانه عناصر رژیم شاه بر دانشگاه و دانشجو می گذرد، اما کماکان حضور نظامیان در دانشگاه، ننگی است که دامان دانشگاه را لکه دار نموده است. اگر چه قبل از انقلاب وحشیانه ترین هجوم نظامیان به دانشگاه در ۱۶ آذر ۱۳۳۲ صورت گرفت، اما بعد از انقلاب این عمل بارها و بارها تکرار گردید. انقلاب فرهنگی و پس از آن فاجعه ننگین کوی دانشگاه، چندش آور ترین و زشت ترین اتفاقات بعد از انقلاب بود، که با چنان قبا حتی بر پیکره جنبش دانشجویی فرود آمد که تاثیر آن تا به امروز نیز پا بر جاست. سیر بررسی فجایع تحمیلی بر دانشگاه نشان می دهد که هر گاه عنصری نظامی به دانشگاه هجوم آورده، فجیع ترین حوادث را بر گرده دانشجو وارد ساخته است.
تلاش سیستم حکومتی همواره در راستای ساکت نمودن صدای مخالف بوده است. با روی کار آمدن دولت نهم سیستم حاکم در برخورد با مخالفان شمشیر را از رو بسته است.آنچه در طی این دوران به وضوح مشخص می باشد سعی حاکمان در راستای تک صدایی نمودن فضای دانشگاه است . این بار حکومت عناصر خود را به داخل دانشگاه فرستاده تا نیازی به هجوم از بیرون نداشته باشد. اتفاقاتی که در سال تحصیلی گذشته برای دانشجویان پلی تکنیک رخ داد مؤید این مطلب است که حاکم نه تنها فریاد مخالف را خفه می کند بلکه در صورت لزوم شنیع ترین اعمال را برای خاموش نمودن صدای دانشجو به کار می برد.گرامی باد یاد دانشجویان در بند احمد قصابان، مجید تو کلی، احسان منصوری و دیگر دانشجویان که هر یک آذرانی هستند آزادیخواه .
انجمن اسلامی دانشجویان دانشگاه صنعتی سهند ضمن محکوم نمودن بازداشت های چند روز گذشته فعالین دانشجویی کشور و تقاضای آزادی برای تمام فعالین در بند با تاکید بر مشی آزادی خواهانه و برابری طلبانه ی جنبش دانشجویی به تمامیت خواهان نو پا خاطر نشان می سازد که پاک نمودن صورت مسئله و خاموش نمودن نوای دانشجو چاره ی کار نیست و قطعاً هر بازداشت، حکم کمیته انضباطی و زندان جرقه ایست در ذهن سایر دانشجویان که نوا ها را فریاد کنند ،فریاد ها را مشت کنند و مشت ها را گره سازند.
زنده باد آزادی، زنده باد برابری


امروز هم دانشگاه تهران صحنه ی اعتراض دانشجویان بود

پس از شکسته شدن درب 16 آذر دانشگاه تهران ، دانشجویان دانشگاه های چون علامه و پلی تکنیک و دانشگاه های آزاد اسلامی با دانشجویان دانشگاه تهران به صورت متحدالشکل با سرود یار دبستانی به سمت دانشگاه فنی حرکت کردند ، و مراسم را در آنجا برگزار کردند تریبون آزاد دانشگاه تهران به نمایندگی از 7 تن از طیف های مختلف آغاز شد و از تمامی گروه و قومیت ها سخنرانی انجام شد و اتحاد وصف ناپذیری را به نمایش گذاشتند .
ابتدا نماینده دانشجویان کرد سخنان خود را آغاز کرد و به بیان مشکلات کرد های ایران پرداخت و با اشاره به اینکه کرد های ایران تجزیه طلب و جدایی طلب نیستند شهرهای کرمانشاه و ایلام را اصلی ترین قربانیان مقابله با قومیت ها برشمرد در ادامه برنامه آقای رشید اسمائیلی در تائید صحبت های نفر قبلی عنوان کرد " هر جا کورد هست آنجا ایران است " و در ادامه برنامه خانم مهدیه گلکو به نمایندگی از دانشجویان علامه طباطبایی سخنانی را ایراد کردند و همچنین نمایندگان دانشجویان امیر کبیر با اعلام انزجار از برخورد های اخیر با دانشجویان به بازداشت دانشجویان اعتراض کردند .
نماینده دانشجویان چپ سوسیالیت ضمن اعلام اتحاد نسبت به بازداشت دانشجویان در روز های 12 و 13 آذر ماه اعلام نگرانی کرد و آقای رشید اسمائیلی به نمایندگ یاز دانشجویان لیبرال سخنرانی نمود و با دیگر طیف ها اعلام همبستگی کرد و ابراز خرسندی کرد از اتحاد بین دانشجویان که از هر قوم و نژاد و اعتقادی در آن حضور دارند .
آقای سلمان سیما به نمایندگی از دانشجویان دانشگاه آزاد اعتراض خود را نسبت به شرایط موجود در دانشگاه آزاد اعلام کرد و به حالت طئنه آمیز اعلام کرد که آقای جاسبی قصد دارد دانشگاه جدیدی به نام دانشگاه آزاد اسلامی واحد اوین را افتطاح نماید که اشاره به زندانی بودن 5 دانشجوی دانشگاه آزاد را داشتند .
در ادامه مراسم دانشجویان با خواندن سرود و سر دادن شعار هایی " رفراندوم رفراندوم این است شعار مردم " ، " دانشجوی زندانی آزاد باید گردد " ، " مرگ بر دیکتاتور " و ... به سمت درب اصلی دانشگاه حرکت کردند که با ممانعت انتظامات و حراست روبرو شدند ولی با حجوم دانشجویان سد انتظامت شکسته شد و دانشجویان به سمت درب اصلی دانشگاه حرکت کردند .
مامورین وزارت اطلاعات برای جلوگیر از اتحاد مردم با دانشجویان در خیابان انقلاب حدود 12 اتوبوس را پارک کرده بود تا مردم در حال عبور از خیابان تجمع اعتراضی دانشجویان را مشاهده نکنند .
در انتها دانشجویان با جمع شدن در میدان اصلی دانشگاه تهران حلقه های را تشکیل دادند و همه گروه ها دست به دست هم دادند و در پایان به نشانه اعتراض به روزنامه کیهان به نمایندگی از رسانه ای که اقدام به شایعه پراکنی و تهمت زدن ها در اقدامی سنبلیک روزنامه کیهان را به آتش کشیدند .
همچنین بنا بر گزارش واحد زندانیان سیاسی آقای علی نیکو نسبتی نیز لحظاتی پیش از زندان اوین آزاد شد ، وی از اعضای کادر مرکزی تحکیم وحدت بود که در 17 آبان ماه توسط مامورین وزارت اطلاعات بازداشت شده بود .
لازم به توضیح است که عده ای از دانشجویان دانشگاه های مختلف در مقابل درب 16 آذر ماه بازداشت شدند ، تا کنون از وضعیت ایشان اطلاعی در دست نیست اما به گزارش ایرنا و با تائید وزارت اطلاعات دستگیری ایشان مسجل شده است .


برگزاری باشکوه مراسم روز دانشجو در دانشگاه فردوسی
با درود به تمامی آزادی خواهان!
آکسیون روز دانشجو امروز ۱۸ آذر در دانشگاه فردوسی برگزار گردید. این مراسم از ساعت ۱۱:۳۰ در مقابل در شمالی با حضور حدود ۳۰ تن از دانشجویان چپ و لیبرال دانشگاه آغاز شد. در ادامه یکی از دانشجویان آزادی خواه و برابری طلب طی سخنرانی خود اعمال فشار به دانشجویان و دستگیری آنان را محکوم کرد. در حین سخنرانی وی بر تعداد جمعیت افزوده می شد به صورتی که در ساعت ۱۱:۵۰ جمعیت به حدود ۸۰ تن رسیده بود. در ادامه یکی از دانشجویان لیبرال دانشگاه سخنرانی کرد که تا ساعت ۱۲ ادامه یافت و حدود ۱۵۰ نفر به صورت خودجوش در آکسیون حضور یافتند. جمعیت با شعار «دانشجویان زندانی را آزاد کنید»، «دانشگاه پادگان نیست» و «دانشجو اتحاد» از دیگر دانشجویان برای شرکت در آکسیون دعوت کردند. تا ساعت ۱ ظهر حدود ۲۰۰ تن در آکسیون شرکت کردند و در ادامه یکی دیگر از دانشجویان لیبرال و دو تن از دانشجویان چپ به سخنرانی پرداخته و بیانیه ی سراسری دانشجویان آزادی خواه و برابری طلب دانشگاه های ایران خوانده شد. در ادامه یکی از دانشجویان که خود را مسلمان اصولگرا می نامید به سخنرانی پرداخت.
مراسم در ساعت ۱:۱۰ دقیقه با خواندن سرود یار دبستانی پایان یافت.
باید اضافه کرد که دانشگاه تمام تلاش خود را برای شکستن این آکسیون به کار بسته بود به طوری که در همان ساعت در آمفی تئاتر سوله فرهنگی فراکسیون مدرن و در آمفی تئاتر دانشگاه الهیات فراکسیون وحدت انجمن اسلامی تریبون آزاد برگزار کردند که طبق اخبار رسیده در برنامه ی فراکسیون مدرن حدود ۵۰ تن و در برنامه فراکسیون وحدت حدود ۸۰ تن حضور داشتند. از سوی دیگر در اطراف درب شمالی دانشگاه فردوسی نیز دو پارچه نوشته با متن :« توجه تریبون آزاد در شمالی فاقد مجوز است.» نصب گردیده بود و حدود ۱۵ تن از مامورین انتظامات و حراست نیز از ساعت ۱۱:۳۰ حضور داشتند ولی با توجه به همه ی این مشکلات آکسیون با موفقیت برگزار گردید.
در حین برگزاری مراسم حضور دو خودرو متعلق به نیروی انتظامی در دانشگاه قابل توجه بود.
عکس های بیشتر از مراسم امروز دانشگاه فردوسی مشهد را اینجا ببینید.



گزارش از اعتراضات امروز دانشگاه آزاد تبريز

امروز(شنبه ۱۷ آذر) دانشگاه آزاد تبریز شاهد حضور مدیر کل سیاسی وزارت کشور بود.این برنامه از طرف بسیج در آمفی تئاتر شهریار به مناسبت روز دانشجو! برگزار می شد.به دلیل جلوگیری از ورود دانشجویان مخالف به درون سالن(که اندک اندک به شکل یک قانون در آمده) جمع کثیری از دانشجویان اقدام به برگزاری تجمعی در مقابل درب سالن کردند تا با فشار بر افرادی که مقابل درب گماشته شده بودند خود را به درون سالن برساند.اما از ورود دانشجویان به درون سالن به هر شکل ممکن جلوگیری شد.متولیان برنامه که قرار گرفتن پلاکاردهایی بر دست های دانشجویان را بهانه ی خود قرار داده بودند حتی با اینکه دانشجویان حاضر شدند پلاکاردهای خود را به داخل نبرند باز هم از حضور دانشجویان مخالف در سالن جلوگیری کردند.دانشجویان مخالف نیز با استقرار منسجم در پشت در سالن تجمع اعتراض آمیزی برگزار کردند.دانشجویان با در دست داشتن پلاکارد هایی که بر روی آنها شعار هایی همچون «رفقای ما را آزاد کنید...،وارطان ها سخن نخواهند گفت!......،NO WAR،دولت نهم:توزيع عادلانه ي فقر..،نان صلح آزادي...،ارتجاع-چماق-امپرياليسم...» نقش بسته بود با سر دادن شعارهايي به وضع موجود جامعه اعتراض كردند.دانشجويان كه بيشتر محتواي شعارهايشان در حمايت از دانشجويان دستگير شده بود با خوانش دسته جمعي «سر اومد زمستون»،«يار دبستاني »،«قسم به اسم آزادي» اعتراضات خود را نشان دادند.اين تجمع كه بيش از ۳ساعت به طول انجاميد با رسيدن به ساعات شب به پايان رسيد


تجمع دانشجویان در ١٦ آذر در دانشگاه پیام نور سنندج
جمعه 16 آذر در دانشگاه پیام نور سنندج قرار بود مراسم این روز راس ساعت 9 و نیم برگزار شود.
مسئولین دانشگاه و مسئول حراست برنامه و مطالب دانشجویان را برای این مراسم قبول نکردند و مانع برگزاری مراسم آنها شدند. جمعیت زیادی آماده برگزاری مراسم بودند. دانشجویان که با این وضعیت روبرو شدند دست به اعتراض زده و در مقابل حرفهای رئیس حراست شعار میدادند " حراست دانشگاه خجالت، خجالت" و با شعار " دانشجو میمیرد ذلت نمی پذیرد" به جلو درب ورودی دانشگاه حرکت کردند و تجمع خود را با شعار و ابراز اعتراض شدید ادامه دادند.


گزارشی از اعتراضات دانشجویان دانشگاه بو علی همدان

دانشجویان همدان شعاردادند: دانشجوی زندانی آزاد باید گردد !
برای سومین روز متوالی ، روز 16 آذر دانشجویان دانشگاه بوعلی در همدان تجمع کردند، درتجمع امروز بیش از هزار نفر ازدانشجویان دست به اعتراض زدند.
شعارهای دانشجویان: دانشجوی زندانی آزاد باید گردد! مرگ بردیکتاتور! دانشجومی میرد ذلت نمی پذیرد. زندانی سیاسی آزاد باید گردد. بهروز کریم زاده آزاد باید گردد. رییس دانشگاه استعفا استعفا .
لازم به توضیح است که انجمن اسلامی ها وطرفداران دفتر تحکیم سعی می کردند دانشجویان را از دادن شعار هایی حمایتی از دانشجویان تهران برحذردارند ودانشجویان را ساکت کنند . که با اعتراض شدید دانشجویان آزادی خواه وبرابری طلب مواجه شدند.
درسایت های مربوط به دفتر تحکیم وحدت وانجمن اسلامی خبر تجمع دانشجویان همدان را بطور کامل منعکس نکرده اند.
دانشجویان آزادیخواه وبرابری طلب – همدان
16 آذر 1386



۱۶ آذر سرخ کرمانشاه

امروز پنج شنبه پانزدهم آذر ماه دانشکده ی فنی و مهندسی آزاد کرمانشاه روز سرخی را پشت سر گذاشت.بیش از هفتصد تن از دانشجویان این دانشگاه با برگزاری مراسمی در بزرگ داشت روز دانشجو در محوطه ی دانشکده موضع خود را در برابر نظام سرمایه داری جهانی و امپریالیسم اعلام کردند و به مخالفت با نظام ارتجاع سیاه و بورژوازی پرداختند.
ساعت یازده امروز صبح جمعی از دانشجویان با پخش سرود و برپا داشتن پلاکارد هایی که مواضع خود را بر آن حک کرده بودند به صورت خودجوش به اعتراض پرداختند. این عمل دانشجویان با موضع گیری حراست دانشگاه و قطع سرود و تذکر به دانشجویان مواجه شد. ولی آن ها مراسم خود را ادامه دادند.دانشجویان با برافراشتن پلاکارد هایی که بر آن ها شعارهایی از قبیل :
"جز زنجیرهایمان چیزی برای از دست دادن نداریم" .
" دانشگاه زندان نیست " .
"ممنوعیت ممنوع است".
"نان. صلح . آزادی".
" کارگر.دانشجو اتحاد اتحاد".
"جنگ نکن. عشق بورز" و ... دیده می شد و نیز با بالا بردن تصویر ارنستو چه گوارا با شعار "ما زنده ایم "
اعتراض خود را به وضع حاکم بر دانشگاه.کشور. و جهان اعلام کردند.
پس از آن بیانیه ای که توسط دانشجویان تنظیم شده بود توسط یکی از آن ها ایراد شد که با تشویق شدید و کف زدن سایر دانشجویان همراه شد. با وجود قطع سرود از سوی حراست دانشگاه دانشجویان به صورت دسته جمعی ضمن کف زدن به خواندن سرود یار دبستانی پرداختند. پس از آن یکی دیگر از دانشجویان مطلبی در باب گرامی داشت روز دانشجو و ستایش سه دانشجوی شهید جنبش دانشجویی ایراد کرد. این سخنان که بخش پایانی برنامه را تشکیل می داد با فریاد های بلند یا مرگ یا آزادی از طرف دانشجویان مورد حمایت قرار گرفت.



تجمع گسترده ی دانشجویان دانشگاه آزاد تبریز در حمایت از دانشجویان سوسیالیست

ظهر امروز در حدود ساعت ۱۳.۳۰پس از پخش بیانیه کانون وحدت در صحن دانشگاه آزاد تبریز که در اعتراض به بازداشت های گسترده دانشجویان سوسیالیست دانشگاه های تهران صادر شده بود،جمعی ازدانشجویان دانشگاه آزاد تبریز در حمایت از دانشجویان سوسیالیست در بند،تجمع اعتراض آمیزی در محوطه ی دانشگاه ترتیب دادند.در این تجمع که جرقه های اصلی آن از سلف غذاخوری زده شد دانشجویان با در دست داشتن پلاکارد هایی و با سر دادن شعار و سرودهای دسته جمعی حمایت خود را از دانشجویان در بند اعلام کردند.«دانشگاه زنده است»،«رفقای ما را آزاد کنید...» ، «اوین دانشجو میپذیرد!!!»،«امروز ارامیم،فردا اما...» «مرگ بر دیکتاتور»،«بشتاب رفیق...» از شعارهایی بودند که روی پلاکاردها و فریاد جمعی دانشجویان خودنمایی میکرد.بیانیه ی کانون وحدت نیز بار دیگر برای حضار قرائت شد.همچنین چندین تن از فعالین دانشجویی نیز با ابراز سخنانی مواضع خود را در قبال سرکوب های اخیر به گوش دانشجویان رساندند و خواستار ازادی فوری دانشجویان در بند شدند.در این تجمع که شاهد درگیری های جزئی نیز بود با وجود سرمای شدید جمعیتی در حدود ۳۰۰ الی۴۰۰ نفر حضور داشتند.این تجمع حدود یک ساعت به طول انجامید.


گزارشهای روز سیزده آذر از دانشگاه تهران
1- از صبح امروز در اطراف دانشگاه تهران تدابیر امنیتی شدیدی از طرف نیروهای امنیتی اتخاذ شده است. در مقابل تمام درب های ورودی نیرو های حراست به شدت مشغول کنترل رفت و آمد های دانشجویان هستند . در حدود ساعت ١٠ صبح امروز گزارشی مبنی بر بروز درگیریی مختصر بین حراست و تعدادی از دانشجویانی که قصد ورود به دانشگاه را داشتند ارسال گشته است.
دانشجویان در دانشگاه تراکت ها ی تجمع فراخوان داده شده را پخش می کنند و پوستر های فراخوان این تجمع را بر در و دیوار می چسبانند و در گفت و گو های رو در رو از دانشجویان دعوت می کنند با شرکت در تجمع به حمایت از دانشجویان بازاشت شده بپردازند. دانشجویان در تدارک آغاز تجمع هستند.
فضای دانشگاه تهران شدیدا امنیتی است. تمام درب های ورودی کنترل می شود. از ورود دانشجویان دیگر دانشگاه های تهران جلوگیری می شود. تعدادی از دانشجویانی که از دیگر دانشگاه های تهران و بعضا از برخی شهرستان ها آمده اند پشت درب های دانشگاه گرفتار شده اند.
دانشجویان مشغول تهیه پلاکارد ها و بیانیه ها و تدارک شروع تجمع هستند که هر لحظه بین دانشجویان و ماموران امنیتی و حراست تنش هایی صورت می گیرد. بنا به گزارشات رسیده برخی از فعالان دانشجویی به وسیله حراست دانشگاه تهران بازداشت شده اند و به دفتر مرکزی حراست دانشگاه تهران منتقل گردیده اند. دانشجویان خود را برای برگزاری بزرگ مراسم امروز آماده میکنند.

2-دانشجویان در دانشگاه تهران تجمع اعتراضی خود را آغاز کردند. اکنون ساعت یک بعد از ظهر جمعیتی قریب به ٤٠٠ نفر آغاز تظاهرات را اعلام کرده اند. هم اکنون بیانیه دانشجویان آزادیخواه و برابری طلب در حال خوانده شدن است. پلاکاردهای متعددی با شعارهای دانشجویان آزادیخواه و برابری طلب در دست تظاهر کنندگان است. نیروهای امنیتی و حراست بارها تلاش کردند که مانع برافراشته شدن پلاکاردها بشوند که موفق نشدند.
خبر دستگیری مجید اشرف نژاد تایید نمیشود!
فضای اطراف دانشگاه تهران بشدت پلیسی است. دانشجویان آزادیخواه و برابری طلب از همه مردم میخواند که به دانشگاه تهران بروند. باید فضای امنیتی اطراف دانشگاه را شکست.

3-تعداد تظاهرکنندگان به بیشتر از ٥٠٠ نفر رسیده است.
بیانیه دانشجویان آزادیخواه و برابری طلب به مناسبت ١٦ آذر با شعار "دانشگاه پادگان نیست" و "نه به جنگ" توسط یکی از رفقا خوانده شد و با استقبال بی نظیر دانشجویان روبرو گردید. هر لحظه بر تعداد تظاهر کنندگان اضافه میشود. در حال حاضر تریبون آزاد است و دانشجویان متعددی تا بحال سخنرانی کرده اند. آنها در سخنرانی هایشان به دستگیری های دانشجویان در ٢ شب گذشته اشاره کرده اند و خواهان آزادی فوری همه دستگیر شدگان هستند.
جمعیتی که در مقابل دانشگاه تهران در رفت و آمد است با فشار مداوم نیروهای امنیتی رژیم روبرو است و بارها جمع و متفرق میشود.

4-تعداد شرکت کنندگان به بیش از ٧٠٠ نفر رسیده است. نمایندگان دانشجویان آزادیخواه و برابری طلب خطاب به دانشجویان سخنرانی های متعددی داشته اند. جمعیت بشدت هیجان زده است. نیروهای امنیتی رژیم در بیرون دانشگاه به حالت آماده باش هستند. اتوبوس های متعددی را حاضر کرده اند. جمعیت با خواندن سرود و سر دادن شعار در حال حرکت است.
اخبار دستگیری های دیگر تایید نمیشود. از همه سایت ها و وبلاگ های خبری خواهش میشود٬ بدون اطمینان خبر دستگیری کسی را درج نکنند. این بی دقتی ها متاسفانه به سنگین کردن فضا کمک میکند.

5-روزبه صف شکن از دانشجويان پس از پايان مراسم بمناسبت ١٦ آذر در دانشگاه تهران توسط نيروهاي امنيتي دستگير شده است. روزبه صف شکن قرائت کننده بيانيه دانشجويان آزاديخواه و برابري طلب در مراسم امروز بوده است.

0 comments: