تشکیل کمیته پیگیری آزادی دانشجویان از طرف دفتر تحکیم وحدت

دفتر تحکیم وحدت طی اطلاعیه ای تشکیل کمیته ای برای پیگیری آزادی دانشجویان را اعلام داشته است. ما ضمن استقبال از این حرکت دفتر تحکیم وحدت٬ آنها را به اقدام علمی در این جهت فرا میخوانیم. متن اطلاعیه دفتر تحکیم وحدت:
"در سال جاری شاهد افزایش برخوردهای قضایی و امنیتی در کنار محرومیت ها از تحصیل و احکام سنگین کمیته انضباطی بوده ایم. بیش از ۱۰۰ دانشجو در کمتر از ۹ ماه دستگیر شده اند که رکوردی بی‌سابقه در تاریخ دانشگاه است. شدت برخوردها با دانشجویان از سوی نهادهای امنیتی حکایت از تلاش دولتمردان برای ساکت کردن صدای منتقدان به هر نحو ممکن است و بی شک این نحوه برخورد لزوم اتحاد و حمایت بیشتر نیروهای تحول خواه برای دفاع از حقوق انسانی آحاد جامعه فارغ از هر اختلاف عقیده ای را یادآور می شود.
بر این اساس و بنا به اعتقاد راستین خود که همانا دفاع از حقوق انسانی و شهروندی اقشار مختلف جامعه فارغ از عقایدشان است، برخوردهای صورت گرفته با دانشجویان طیف چپ و همچنین هموطنان دانشجو کردمان را محکوم می نماییم و اعلام می نماییم در جهت تلاش برای آزادی این عزیزان و سایر دانشجویان دربند- فارغ از هر گونه اختلاف عقیده ای- کمیته ای را جهت پیگیری آزادی دانشجویان دربند تشکیل داده ایم و تمام تلاش خود را جهت آزادی این عزیزان مبذول خواهیم داشت. از تمام نیروهای تحول خواه نیز می خواهیم تلاش خود را در راه دفاع از ازادی این دانشجویان به کار بندند و معتقدیم اقدام گروه های مختلف در این راه محکی برای میزان پایبندی انها به حمایت از حقوق بشر و آزادی عقیده است.
به امید ایرانی آزاد،آباد و سربلند
روابط عمومی دفتر تحکیم وحدت"

0 comments: