اخبار دانشجویی روزهای اخیر

گزارش شماره 4 از اقدامات خانواده های دانشجویان دستگیر شده

امروز یکشنبه 25/9/86 خانواده های فعالین دانشجویی که بعضا از شهرهای دیگر آمده بودند، طبق قرار قبلی برای ملاقات با مسوولین کمیسیون امنیت ملی مجدداً در مقابل مجلس شورای اسلامی گرد هم آمدند. پنج نماینده که روز قبل از جانب خانواده ها تعیین شده بودند، برای انتقال شکایات و خواسته های آنها به این مرجع، به داخل راه یافتند. آنها موفق شدند با آقای محمود محمدی، رئیس کمیته روابط خارجی کمیسیون سیاست خارجی و امنیت ملی ملاقات کنند. همزمان این کمیسیون در اطاق مقابل جلسه داشتند و بررسی مسأله دانشجویان دستگیرشده نیز در دستور کار آنها بود. در این ملاقات، خانواده ها اعتراض خود را نسبت به نحوه دستگیری فرزندانشان، ارائه حکم های کلی وبدون نام مشخص برای دستگیری ها و تفتیش منازل، عدم ارائه رسید از وسایل ضبط شده، عدم اطلاع دادن مسوولان دستگیریها به خانواده های آنها پس از گذشت چندین روز، انتساب اتهامات دروغ وزارت اطلاعات به فرزندانشان، تهدید شدن خانواده های این فعالین توسط مأموران و بازجویان، برخوردهای خشن با دستگیرشدگان بویژه در شهرستانها و ... اعلام کردند. خانواده ها ضمن ابراز نگرانی شدید خود از وضعیت روحی و جسمی عزیزانشان، خواسته های خود را به شرح زیر مطرح کردند: آزادی دانشجویان و فعالین دانشجویی بازداشت شده، دادن امکان ملاقات با آنها در اسرع وقت، فراهم کردن امکان اخذ وکیل برای دانشجویان و عدم ممانعت از این کار، ودر نهایت برخورد قانونی با آنها.
پس ازاتمام جلسه، آقای محمدی به خانواده ها اعلام کرد که آنها نیز بر آزادی دانشجویان و ایجاد امکان ملاقات آنها با خانواده هایشان تأکید دارند اما نتیجه این اقدام آنها روز سه شنبه و پس از گفتگو با سایر مقامات مسوول مشخص خواهد شد.
لازم یه ذکر است که خانواده ها صبح فردا دوشنبه، با مسوولین کمیسیون اصل 90 نیز قرار ملاقات دارند.


خبر فوری

عده ای از دوستان بیژن صباغ ثانی دانشجوی دانشگاه صنعتی نوشیروانی بابل پس از تماس گرفتن با وی ادعا کرده اند که حفاظت اطلاعات بابل به انجمن اسلامی این دانشگاه اعلام کرده است که تا زمانی که بیژن صباغ خود را به وزارت اطلاعات معرفی نکند، هیچ یک از بازداشت شدگان دانشگاه مازندران آزاد نخواهند شد.
در طی این تماس ها مشخص شده است که مأمورین اطلاعاتی ادعا کرده اند که در دفتر بسیج دانشگاه صنعتی نوشیروانی یک بمب یافت شده و احتمالاً بیژن صباغ مظنون اصلی این بمب گذاری می باشد!!! این تهدید در حالی انجام گرفته است که 8 تن از دانشجویان دانشگاه مازندران هم اکنون در بازداشت نیروهای امنیتی مازندران هستند و تعدادی از آن ها بیش از 3 هفته است که دستگیر شده اند.
همچنین خبر می رسد که از طریق شناسه ی خانم انوشه آزادبر در یاهو، با عده ای از فعالین دانشجویی تماس حاصل می شود. تأکید می کنیم که این آیدی توسط نیروهای اطلاعاتی هک شده است و خانم انوشه آزادبر هم اکنون در بند 209 زندان اوین به سر می برد.

مهدی الله یاری و دیگر رفقایمان را آزاد کنید!
پس از یک هفته نگرانی و بی اطلاعی خانواده و دوستان مهدی از وضعیت وی، امروز شنبه 86/9/24 با مراجعه خواهرش به دادگاه انقلاب بالاخره مشخص شد که مهدی نیز دستگیر شده است. مهدی الهیاری از شنبه بعد ازظهر(17/9) هیچ تماسی با دوستان و خانواده خود نداشته است و احتمال می رود که شنبه بعدازظهر یا یکشنبه صبح (5 روز پس از مراسم 16 آذر) دستگیر شده باشد و مشابه موارد دیگر دستگیریها هیچ گونه خبری به خانواده او داده نشده است. لازم به ذکر است که مهدی اصلا در مراسم روز 13 آذر در دانشگاه تهران حضور نداشته است. پس از پیگیری های خواهرش در دادگاه انقلاب و دریافت برگه استعلام و تماس تلفنی وی با بازپرس شعبه 2 امنیت مشخص شد که مهدی نیز درزندان اوین به سر می برد. مشابه اتهامات وارده به سایر دانشجویان، اتهام اول مهدی نیز اقدام علیه امنیت داخلی ثبت شده است. مهدی الهیاری امروز بعدازظهر با خواهرش تماس گرفت و به وی گفت که در اوین است.
در حالیکه خانواده های دانشجویان در بند در تلاش برای آزادی فرزندان خود هستند، بازداشت ها همچنان در طی روزهای اخیرو در شهرهای مختلف ادامه داشته است و مشخص نیست که موج آن تا کی ادامه خواهد یافت! شماردستگیری های اخیر به حدود 10 تن می رسد.

دستگیری فعالین کارگری که از دانشجویان زندانی حمایت کرده اند
امروز صبح ٢٣ آذر نيروهاي اطلاعاتي رژيم ٤ نفر از فعالين سياسی و کارگری به اسامي٬ ابراهيم گوهری از فعالین سنديکای واحد٬ محسن حکيمی٬ رضا عسکری و غلامی را در پارک چيتگر در حال پخش اطلاعيه ای از سوی جمعی از فعالين کارگری که در حمايت از دانشجويان زندانی بود٬ دستگير و آنها را به مرکز نصر ١٣٧ گيشا که يکی از بازداشتگاههای وزارت اطلاعات است منتقل کردند.
براساس همین گزارش صبح امروز آقایان ابراهیم نوروزی گوهری عضو هیئت مدیره سندیکای کارگران شرکت واحد و محسن حکیمی از” کمیته هماهنگی، ” و علیرضا عسگری و حسین غلامی، از فعالین کارگری مستقل، از بازداشتگاه اطلاعات امنیت نیروهای انتظامی واقع در پل گیشا (نصر ۱۳۷) به دادگاه انقلاب برده شدند. پرونده ی ایشان هم اکنون در مرحله ی بازپرسی در شعبه امنیتی دادگاه انقلاب بوده و بازپرس برای آقای گوهری مبلغ ۲۰۰ میلیون ریال وثیقه و برای آقایان حکیمی، عسگری و غلامی قرار کفالت صادر کرده است.




جلسه سخنرانی کروبی در دانشگاه شیراز به جلسه حمایت از دانشجویان زندانی تبدیل شد

امروز 24آذر، مهدی کروبی در دانشگاه شیراز سخنرانی داشت. پس از سخنرانی‌ وی در حالی که دانشجویان پوسترهای یونس میرحسینی و سایر دانشجویان دربند را در دست داشتند و پلاکاردهایی مبنی بر آزادی دانشجویان زندانی را بالا برده بودند، خواستار توضیح کروبی در مورد سکوت او در برابر بازداشت‌های اخیر شدند. در این هنگام یکی از دانشجویان خواستار وقت برای پرسش شفاهی شد. با موافقت کروبی وی پشت تریبون قرار گرفت و گفت: « آقای کروبی شما دبیر کل یک حزب هستید، حزبی که در فضای رسانه محدود دارای یک روزنامه است، شما دم از شجاعت و دفاع از حقوق مردم می‌زنید. یونس میرحسینی هم دانشگاهی‌ ما در چند قدمی در ورودی دانشگاه توسط افرادِ مسلح لباس شخصی دستگیر شده و ما از وضعیت او بی‌خبریم. در دو هفته‌ی اخیر بیش از 30 دانشجو دستگیر شده‌اند و وزرات اطلاعات به دروغ، آن‌ها را افرادی غیر دانشجو و اخلال‌گر خوانده که با کارت جعلی دانشجویی قصد ورود به دانشگاه داشته‌اند. آقای کروبی شما، حزب و روزنامه‌تان تا چه اندازه در مورد بازداشت دانشجویان خبر رسانی کرده‌اید. چرا عملا به روند بایکوت خبری که رسانه‌های دولتی به آن دامن زده‌اند، تن داده‌اید؟» این دانشجو که در حین صحبت‌هایش به صورت متوالی مورد تشویق جمعیت حاضر در سالن قرار گرفت، آزادی تمام دانشجویان دربند و رعایت حقوق انسانی آنان را خواستار شد. پس از اتمام سخنان وی دانشجویان یکصدا فریاد برآوردند که « دانشجوی زندانی آزاد باید گردد» کروبی که در برابر فریادهای دانشجویان غافلگیر شده بود، قول داد که وضعیت دانشجویان را پی‌گیری کند و از حقوق آن‌ها دفاع نماید.

قابل ذکر است چیزی بیش از 1000 دانشجو در تالار فجر دانشگاه شیراز حضور داشتند و از مدت‌ها قبل از برگزاری جلسه ماموران امنیتی سعی در کنترل فضای جلسه داشتند. پس پایان یافتن سخنرانی دانشجویان در حالی که هنوز پلاکارد و پوستر در دست داشتند، دقایقی را در تالار فجر ماندند و سپس در میدان روبروی تالار تجمع کرده‌اند. این دانشجویان در حالی که سرود یار دبستانی را می‌خواندند و شعار می‌دادند از تالار فجر به سمت در ورودی دانشگاه حرکت کردند. نیروهای حراست با بستن درب دانشگاه از خروج دانشجویان جلوگیری به عمل اوردند و در حالی که مردم عادی جلوی درب دانشگاه تجمع کرده بودند، دانشجویان به اعتراض‌های خود ادامه دادند.
شعارهای دانشجویان معترض از این قرار بود: « دانشجوی زندانی آزاد باید گردد»، « یونس میرحسینی آزاد باید گردد»، « فرمانده پادگان این آخرین پیام است، جنبش دانشجویی آماده قیام است»، « منادی عدالت، خجالت، خجالت»، ...

این تجمع تا ساعاتی ادامه داشت و سپس به صورت موقت و دادن اخطار جهت آزادی فوری و بی قید و شرط دانشجویان دربند خاتمه یافت.


آخرین اخبار از دانشجویان در بند

بنا بر آخرین پیگیری های انجام شده توسط والدین رفقای در بند، اتهام همه ی دانشجویان "اقدام علیه امنیت ملی" بوده و پرونده ی این دانشجویان به بازپرسی قوه قضاییه ارجاع داده شده است.



باز هم فریبکاری دستگاه قضایی

طبق اخبار رسیده در مراجعه ی امروز خانواده ی دانشجویان زندانی به دادگاه انقلاب تاریخ همه ی بازداشت ها در برگ اعلان بعد از 16 آذر ذکر شده است. تاریخ دستگیری انوشه آزادبر و ایلناز جمشیدی 18 آذر قید شده، در حالی که در واقع آنها در روز 11 آذر در منزل انوشه دستگیر شده اند. تاریخ دستگیری مهدی الله یاری هم 20 آذر قید شده در حالی که او روز 17 یا 18 آذر دستگیر شده است. احتمالا این امر به این به دلیل است که بتوانند اتهام دروغین شرکت در مراسم 16 آذر را به همه ی دانشجویان نسبت دهند. باید به شدت به این فریبکاری دستگاه قضایی اعتراض و آن را محکوم کرد



دستگیری علیرضا حیدری یکی دیگر از دانشجویان دانشگاه آزاد کرمانشاه

عصر سه شنبه ۲۰ آذر علیرضا حیدری یکی دیگر از فعالین دانشجویی دانشگاه آزاد کرمانشاه در ادامه ی حرکت ۱۶ آذر سرخ کرمانشاه برای پخش بیانیه ای (که ازسوی دانشجويان در پاسخ به اتهاماتی كه بسيج دانشگاه آزاد كرمانشاه به برگزاركنندگان تجمع پانزده آذر نسبت داده بود صادر شده بود.) به واحد ... خمینی دانشگاه آزاد کرمانشاه رفت و تا امروز از وضعیت این فعال دانشجویی و حتی از نحوه ی دستگیری او خبری در دست نیست.

۸ دانشجوی دانشگاه بوعلی همدان به کمیته انضباطی احضار شدند

در پی برگزاری چندین تجمع و برنامه مختلف در هفته های اخیر در دانشگاه بوعلی همدان توسط جریان های مختلف دانشجویی، جمعی از دانشجویان این دانشگاه به کمیته انضباطی احضار شدند.بنا بر اخبار دریافتی پوریا شریفیان، نجمه معصومی، محمد صیادی، امین نظری، مهدی جمالوند، رضا جعفریان، سیاوش حاتم و مهدی مسافر به خاطر شرکت در تجمعات اعتراض آمیز اخیر دانشجویان دانشگاه بوعلی سینا به کمیته انضباطی فراخوانده شدند.



پس از تاسیس «شورای اسلامی شدن دانشگاه ها»، «کمیته پیگیری مطالبات رهبری» در وزارت علوم تشکیل شد

وزیر علوم با اعلام خبر تشکیل کمیته «پیگیری مطالبات رهبری از وزارت علوم»، گفت: در زمینه اسلامی شدن دانشگاه‌ها راهبردی در شورای عالی انقلاب فرهنگی به تصویب رسیده و در سه حوزه استاد، متون درسی و دانشجو کارهای بزرگی آغاز شده است.
محمدمهدی زاهدی، پنج‌شنبه شب در نخستین همایش مسوولان بسیج دانشجویی دانشگاه‌های دولتی کشور در مشهد گفت: به منظور بررسی مطالبات مقام معظم رهبری از وزارت علوم کمیته‌ای در این وزارتخانه تشکیل شده است. اصلاح آیین نامه ارتقای اعضای هیئت علمی دانشگاه‌ها، بازنگری در متون درسی، هماهنگی و ارتباط مستمر حوزه و دانشگاه از جمله برنامه‌های در دست اقدام وزارت علوم در راستای تحقق مطالبات مقام معظم رهبری است.
زاهدی افزایش کمی دانشجو را از مطالبات رهبری دانست و در مورد کیفیت دانشگاه‌ها نیز اظهار داشت: قبول دارم دانشگاه پیام نور در برخی شهرستان‌ها ضعیف عمل کرده است.
وزیر علوم هم‌چنین از ابلاغ آیین‌نامه جدید نشریات دانشجویی به دانشگاه‌ها خبر داد و گفت: دیگر نمی‌گذاریم نشریات به صورت بی‌حساب و کتاب مجوز بگیرند!


پاسخ گویی کميسيون امنيت ملي مجلس در رابطه با دستگیری فعالین دانشجویی

در پی ملاقات خانواده های دانشجویان در بند با نمایندگان پارلمان اروپا (یکشنبه 18/9) و نیز مراجعه مدام آنها به زندان اوین، دادگاه انقلاب و نیز مجلس جهت پی‌گیری وضعیت فرزندانشان، تا کنون تنها پاسخ رسمی اعلام شده از طرف دولت و وزارت اطلاعات به شرح زیر بوده است:
جلسه يي با حضور کميسيون امنيت ملي مجلس، و معاون پارلماني و تعدادي از معاونان وزارت اطلاعات جهت بررسی وضعیت دانشجویان دستگیر شده طی هفته های اخیر تشکیل شده است. "محمود محمدي" عضو کميسيون امنيت ملي به خبرنگاران اعلام کرده است که همانطور که قبلاً وعده داده شد، وضعيت دانشجويان را پيگيري کرده اند. اعضاي کميسيون امنيت ملي به نمايندگاني از وزارت اطلاعات که در جلسه حضور داشتند، يادآوري کرده اند که دستگيري ها بايد موقت باشد و مدت آن نبايد طولاني شود. بنا به گفته محمود محمدي، در صورت آزاد نشدن آن دسته از دستگيرشدگان که دانشجو هستند، کميسيون امنيت ملي مجلس طي هفته آينده از وزير اطلاعات يا مديران ارشد اين وزارتخانه توضيح خواهد خواست. وی همچنین خاطرنشان کرده است که خانواده دانشجويان بازداشتي مي توانند براي پي گيري وضعيت فرزندانشان به کميسيون امنيت ملي مراجعه کنند.
لازم به ذکر است که در سخنان محمدی هیچ اشاره ای به وضعیت دانشجویان فارغ التحصیل و اخراجی که در راستای 16 آذر دستگیر شده اند، نشده است.
اما در همين حال «محمدنبي رودکي» نايب رئيس کميسيون امنيت ملي اعلام کرده است که تعدادي از دستگيرشدگان "دانشجو" بوده اند. و افزوده است: "در اين جلسه پس از استماع نظرات مسوولان وزارت اطلاعات مشخص شد که تعداد اندکي از افراد دستگير شده را دانشجوياني تشکيل مي دادند که از اپوزيسيون خارج و فرصت طلبان آن سوي مرزها خط گرفته و دنبال ايجاد يک تشکل جديد در دانشگاه ها بودند و روي تعداد کمي از دانشجويان نيز کار شده بود." وی همچنین افزوده است که وزارت اطلاعات با همکاري مراجع ذي ربط همچنان در حال بررسي کارها و برنامه هاي آينده اين تشکل جديد است که دانشجويان مذکور قصد ايجاد آن را داشته اند.
با توجه به این سخنان به نظر می رسد که وزارت اطلاعات در حال آماده کردن فضا برای بازداشت های طولانی تعدادی از دستگیر شدگان است.
این در حالیست که فعالیت این دانشجویان به طور کاملاً مستقل و با محکوم کردن هر گونه دخالت خارجی و به دور از هر گونه باج دهی به گروه های اپوزیسیون خارج از کشور صورت گرفته است. نگاهی به شعارها و خواسته های این فعالین به روشنی گواه چنین مطلبی است.
جرمی کوربین از دانشجویان ایران دفاع و خواستار آزادی دانشجویان شد
«جرمی کوربین» عضو جناح چپ «حزب کارگر انگلیس» و عضو بسیار فعال «کمپین سوسیالیستی» این حزب می باشد. او همچنین بعنوان یکی از سخنگویان اصلی «کمپین خلع سلاح اتمی» فعالیت می کند. او بطور قاطعانه مخالفت خودش را با جنگ علیه کشور عراق ابراز داشته و در اکثریت تظاهرات ضد جنگ جز سخنرانان می باشد.
«جرمی کوربین» همچنین یکی از اعضای برجسته ی «سازمان عفو بین الملل» است. او بعنوان یکی از فعالین کمپینی که هدفش به محاکمه کشاندن دیکتاتور پیشین شیلی « آگوستو پینوشه» بود ، تلاش فراوانی از خود نشان داد.
جرمی کوربین همچنین در فعالیتهای ضد فاشیستی و دفاع از پناهندگان و پناهجویان یک چهره ی فراموش نشدنی است.



نامه‌ی ایرج صف شکن به جامعه‌ی پزشکی

خطاب به جامعه پزشکي ايران
آن چه اين روزها و هرروز برما مي گذرد بيان آشکار ِ تنها يک کلام واحد است و آن اينکه سايه هاي بي تدبيري ، لرزان و خزنده تا پس و پشت ِ خلوت گاه ِ ما آمده است و اين هراس سنگين ، هيچ هراسي در تسخير کردن آخرين واژه هاي آزادي ندارد .
آنچه اين روزها بر فرزندان دانشجوي ما گذشت و آنچه هم اکنون در زندان هاي علني و پنهان لااقل بر بخشي از آنان مي گذرد ، سايه هاي بي اعتمادي ، ناامني و خطر دستگيري که بر جان ِ باقي مانده آنان هموار شده است و از همه گستاخانه تر نفوذ و گسترش اين تهديدها به اطرافيان و خانواده هاي اين عزيزان ، حکايت از تصميم بي قيد و شرط کساني است که خود را بانيان بزرگترين دموکراسي جهان مي دانند !! دستگيري روزبه صف شکن به مناسبت 16 آذر ( روز دانشجو ) در دانشگاه مادر ( دانشگاه تهران ) و انتقال او به بند 209 زندان اوين و تهديد به دستگيري من و همسرم و مسدود کردن امنيت حرفه اي ، نشانِ شوم نزديک شدن تاريکي، به تصور خاموش کردن چراغ خانه ماست .
بر خود مي دانم همچون هميشه و خطاب به خانواده عظيم پزشکي اعلام کنم که پيام حاکمان ِ امروزاين سرزمين واضح و حجت نيز بر ما تمام است . آنان جامعه خاموش و زبان هايي بريده از ما مي خواهند ، آنان متکلماني واحد از خود وبله گوياني مطلق از ما مي خواهند ،آنان کلامي واحد براي خود و واژه هايي بريده بريده براي ما مي خواهند ، آنان تصميم خود را درتسخير تمامي حوزه هاي عمومي و خصوصي گرفته اند و باور دارند که ما نيز خفتگاني بي آزار و خاموش در خانه هاي ناامن خود راضي و بي تدبير مانده ايم .
دوستان – همکاران
فرزندان شما ، دانشجويان پرشکوه و سرافراز شما ، پاره هاي تن اين سرزمين هميشه زخمين اکنون چونان رنگين کماني هفت رنگ بر فراز آسمان وطن ايستاده اند و چشمان جهانيان ناظر و قضاوت تاريخ برشانه هاي ما به قضاوت نشسته است . پيام دانشجويان در بند را بشنويد و با پيوستن به خانواده و دوستان آنان از طريق وب لاگ http://13azar.blogspot.com/ و يا هر طريق ممکن تنها بخشي،آري بخش ناچيزي از پتانسيل جامعه عظيم و تکان دهنده پزشکي کشور را به نمايش بگذاريم . آنان مي گويند هرچه ما مي گوييم کلامي واحد است و دهان مي دوزند ، پس ما نيز با اراده اي واحد و جراحي دوبال پرنده ديگربار بيان مند به صحنه در آئيم ، و چه زيبا مي شويم آنگاه که همراه فرزندانمان اين پيروزي را برجريده عالم چراغاني کنيم .
آري باور کنيم که زيبايي در راه است و تاريکي پاي بر فرار .
دکتر ايرج صف شکن
22 آذر 1386

Proclamation of the arrests on the University Students’ Day
On the threshold of the 16th of Azar (December 7) the University Students’ Day in Iran, more than 30 “Equality and Freedom-seeking Students” have been arrested. Surprisingly, 16th of Azar – the symbol of the struggle against dictatorship of the ex-imperial regime – is not tolerated by the Islamic Government either.What has happened during this ceremony – the main pivot of which was the opposition with war and sanction – is the repetition of the same scenes of the previous government.The commemoration of the University Students’ Day is the tradition of more than 50 years and the ones who have been arrested this year are the most honest children of our country. We want the unconditional and immediate release of our captivated students.
Seeking Committee for the Freedom of the University Students
to sign the petition send an email to the following address : seeking.committee@gmail.com



روزنامه اعتماد - پنج شنبه
در کميسيون امنيت ملي مجلس ارائه شدتوضيح وزارت اطلاعات درباره دانشجويان
گروه سياسي؛ کميسيون امنيت ملي مجلس [دیروز] در جلسه يي با معاون پارلماني و تعدادي از معاونان وزارت اطلاعات وضعيت دانشجويان بازداشتي را بررسي کرد.اين جلسه در پي دستگيري تعدادي از دانشجويان طي ماه هاي اخير تشکيل شد و علت اين بازداشت ها به بحث گذاشته شد.«محمود محمدي» عضو کميسيون امنيت ملي در اين باره به خبرنگار پارلماني اعتماد گفت؛«همانطور که قبلاً وعده داده شد، وضعيت دانشجويان را پيگيري کرديم. اعضاي کميسيون امنيت ملي به نمايندگاني از وزارت اطلاعات که در جلسه حضور داشتند، يادآوري کردند که دستگيري ها بايد موقت باشد و نبايد مدت آن طولاني شود.»وي خاطرنشان کرد؛«بنده عکس هايي در ارتباط با دانشجويان داشتم که به آنها نشان دادم و آنها هم توضيحاتي ارائه کردند.»وي افزود؛«ما به آنها گفتيم اگر آن دسته از دستگيرشدگان که دانشجو هستند، آزاد نشوند، طي هفته آينده از وزير اطلاعات يا مديران ارشد اين وزارتخانه توضيح خواهيم خواست.» محمدي همچنين يادآور شد؛«خانواده دانشجويان بازداشتي مي توانند براي پيگيري وضعيت فرزندانشان به کميسيون امنيت ملي مراجعه کنند.»در همين حال «محمدنبي رودکي» نايب رئيس کميسيون امنيت ملي اعلام کرد که تعدادي از دستگيرشدگان «دانشجو» بوده اند.وي گفت؛«در اين جلسه پس از استماع نظرات مسوولان وزارت اطلاعات مشخص شد که تعداد اندکي از افراد دستگير شده را دانشجوياني تشکيل مي دادند که از اپوزيسيون خارج و فرصت طلبان آن سوي مرزها خط گرفته و دنبال ايجاد يک تشکل جديد در دانشگاه ها بودند و روي تعداد کمي از دانشجويان نيز کار شده بود.»اين نماينده مجلس تصريح کرد که وزارت اطلاعات با همکاري مراجع ذي ربط همچنان در حال بررسي کارها و برنامه هاي آينده اين تشکل جديد است که دانشجويان مذکور قصد ايجاد آن را داشته اند.اين جلسه در حالي برگزار شده است که دانشجويان دانشگاه هاي سراسر کشور با برگزاري تجمعات مختلف و صدور بيانيه هاي متنوع به مناسبت 16 آذر روز دانشجو، همچنان نسبت به تداوم بازداشت دانشجويان و تحديد فضاي دانشگاه ها اعتراض مي کنند.



مراقب تماس های مشکوک باشید!

پس از دستگیری عابد توانچه، مدتی است که پیام های مشکوکی از سوی او به دوستانش ارسال می شود. این پیام ها که عموماً به صورت اس ام اس، پست الکترونیکی و چت در یاهو مسنجر فرستاده می شود کاملاً مشکوک بوده و در تلاش است که با ارتباط برقرار کردن با دوستان عابد، قرارهایی با دوستان وی بگذارد و به بهانه ی پول دادن به رفقا آنان را به دام بکشد.
این پیام ها همگی از تلفن های همراه مشکوک، نشانی پست الکترونیکی عابد که قبلاً اطلاع داشتیم هک شده است. mailto:abedtavancheh@gmail.com%20و abedtavancheh@yahoo.comو آی دی یاهو مسنجر وی که سابقاً هک شده است فرستاده می شود. عابد قبلاً شخصاً به دوستانش گفته بود که این آدرس ها هک شده است و اکنون در دست نیروهای امنیتی و اطلاعاتی می باشد.همچنین ظاهراً آیدی مسنجر اکثر دوستان ما در زندان از آن ها گرفته شده است. دیشب انوشه آزادبر طبق گفته ی یکی از دوستانش در یاهو آنلاین بوده است. بدین وسیله اعلام می کنیم که نشانی های اینترنتی این دوستان قابل اعتماد نبوده و تماس با آن ها خطرناک می باشد.



هشدار نسبت به وضعیت دانشجویان بازداشت شده در مازندران

با توجه به تعداد بازداشت شدگان اخیر در دانشگاه مازندران که اکنون به 8 نفر رسیده است و با توجه به این که احتمالاً هیچ یک از این دانشجویان برای بازجویی به تهران و زندان اوین منتقل شده اند، متاسفانه باید گفته شود که به احتمال قوی این دانشجویان در محلی کاملاً نامناسب بازداشت هستند و در صورتی که به زندان بابل منتقل نشده باشند – که شواهد این موضوع را ثابت می کند – تحت شدیدترین شکنجه های مامورین اطلاعاتی قرار دارند.
همچنین اکثر این دانشجویان با اتهامات منکراتی و اعمال خلاف عرف و شرع اسلامی بازداشت شده اند و گمان می رود بازجویی این دوستان در اداره ی آگاهی یا امر به معروف شهرستان بابلسر انجام شود.
اسامی دانشجویان بازداشت شده در مازندران طی روزهای اخیر به شرح زیر است:
حامد محمدی، بهرنگ زندی، میلاد معینی، آرش پاکزاد، نیما نحوی، سارا خادمی، حسن معارفی و شوانه مریخیاز خانواده ی دانشجویان بازداشت شده در بابل و بابلسر می خواهیم که به موج اعتراضات در تهران بپیوندند. دانشجویان مازندران را تنها نگذاریم! تنها اتحاد خانواده های دانشجویان دستگیر شده با دانشجویان است که می تواند روند آزادی آنان را تسریع ببخشد.
برای تماس با کمیته ی پی جوی آزادی دانشجویان در بند با نشانی اینترنتی و ایمیل زیر ارتباط برقرار کنید:
http://13azar.blogspot.comseeking.committee@gmail.com



وضعیت پیمان پیران و بهروز کریمی زاده واقعا نگران کننده است

آزارهای جسمی و روحی با شدتهای مختلف جزئی از شیوه نیروهای امنیتی ایران برای اعتراف گیری از زندانیان سیاسی است. این شیوه های غیر انسانی بدون هیچ استثنایی علیه همه زندانیان سیاسی استفاده می شود.
اکنون تمامی دانشجویان زندانی نیز بدون شک در حال تحمل این آزارهای جسمی و روحی در بندهای 209 و 325 اوین هستند. در میان این دانشجویان وضعیت آقای پیمان پیران و بهروز کریم زاده واقعا نگران کننده است.
آقای پیمان پیران از بدو دستگیری و روبه رو شدن با تیم بازجویی خود مدام در حال زد و خرد با بازجوهای خود بوده است. بعد از دو مرتبه درگیری برای کنترل پیمان پیران در هنگام بازجویی دست چپ وی را به صندلی دستبند می زنند و در هنگام مجادلات لفظی به صورت وحشیانه ای بر سر وی ریخته و به شدت او را کتک می زنند. از هنگام دستگیری تا کنون این روند بی وقفه ادامه داشته است.
آقای بهروز کریمی زاده هم از ناراحتی شدید هر دو کلیه و عفونت شدید کلیه راست و مجاری ادراری رنج می برد. بهروز کریم زاده برای درمان خود تحت نظر پزشک قرار داشته است ولی اکنون نه تنها از امکان مداوای خود محروم است و داروهای وی را در اختیار وی قرار نمی دهند بلکه حتی به دلیل فشارهای شدید ، وضعیت جسمی آقای کریمی زاده به شدت وخیمتر شده است.
نیروهای اطلاعاتی ایران برای آنکه ردی از شکنجه های خود به جا نگذارند از ضربات روی پا به پشت کمر و ضربات تیغه دست به کنارهای گردن به وفور استفاده می کنند. این ضربات در ظاهر هیچ نشانه ای از خود به جا نمی گذارد ولی صدمات جدی به کلیه ها و گردن وارد می آورد. این ضربات پا به پشت کمر وضعیت کلیه های بیمار آقای کریمی زاده را وخیم تر کرده و سلامت ایشان را با خطر جدی روبه رو کرده اند.
خبرهایی هم که از همبندان سابق آقای پیران به بیرون زندان رسیده است حاکی از بی خوابی دادن ، بازجوئیهای شبانه و شکنجه شدید از طرف تیم بازجویی است که مخصوصا روی پیمان پیران ، سعید حبیبی ، بهروز کریمی زاده ، عابد توانچه و مهدی گرایلو قرار دارد.
با توجه به اینکه سعید حبیبی ، بهروز کریمی زاده ، عابد توانچه و پیمان پیران همگی از دانشجویان اخراجی دانشگاه های مختلف هستند وزارت اطلاعات تیم بازجویی جداگانه ای برای آنان در نظر گرفته و سعی دارد آنان را به عنوان ارازل و اوباش معرفی کند.
وزارت اطلاعات در بانیه رسمی خود از دستگیری تعدادی ارازل و اوباش که با تهیه نارنجک صوتی و دیگر وسایل سعی در ایجاد اغتشاش در دانشگاه داشته اند خبر می دهد و نمایندگان اصولگرای وابسته به طیف احمدی نژاد در مجلس ادعا می کنند که طبق اخباری که وزارت اطلاعات در اختار آنان قرار داده است این دانشجویان از گروهکهای ضد انقلاب خارجی خط گرفته اند.
با این اوصاف به راحتی می توان درک کرد که وضعیت این عزیزان به دلیل آنکه از طرف حکومت اسلامی دانشجو محسوب نمی شوند بسیار بحرانی و نگران کننده است و باید با بکار گیری همه نیروها و تواناییها این پروژه امنیتی خطرناک را خنثی کرد.


دو دانشجوی دانشگاه شیراز به اطلاعات احضار شدند

اسماعیل جلیلوند و ناهید افراسیابی از دانشجویان دانشگاه شیراز هم به اطلاعات احضار شدند. نکته ای که دوباره در این مورد بسیار عجیب به نظر می رسد، این است که با وجود این که سربرگ احضاریه ها به نام دادگاه انقلاب است، آدرسِ ذکر شده مکان ناشناخته ای می باشد که به احتمال قوی بازداشت گاه وزرات اطلاعات است. در پی ناآرامی های اخیر در دانشگاه شیراز ۴ نفر به اطلاعات احضار شده اند و هم اکنون جو نارضایتی و عصبانیت در بین دانشجویان تشدید شده است.
اگر این روند در اولین فرصت خاتمه نیابد هفته ی آینده تجمعات اعتراضی دوباره از سر گرفته می شود

آخرین اخبار دانشجویان در بند و بازداشت های جدید در مصاحبه ی یک دانشجو با رادیو برابری
http://www.radiobarabari.net/files/2007/12/12/3.ramاگر جمهوری اسلامی فکر می کند که با دستگیری 40 ، 50 نفر از چپ ها می تواند جنبش چپ را از بین ببرد در اشتباه بزرگی به سر می برد.


نامه ی حسن امیری الیاسی پدر یکی از دانشجویان بازداشتی

مردم شریف ایران!
روز 16 آذر یاد آور مبارزات دانشجویان ایران در واکنش به کودتای آمریکایی – انگلیسی سال 32 و سفر نیکسون رییس جمهور وقت آمریکا به ایران، برای تحکیم حکومت کودتا بود. متاسفانه بعد از گذشت 54 سال هنوز این روز برای عده ای از دولت مردان ایران قابل تحمل نیست. چون در آستانه ی این روز تعداد زیادی از دانشجویان فعال دانشگاه های ایران در یک یورش سازمان یافته بازداشت و روانه ی زندان شده اند.
اینجانب حسن امیری الیاسی پدر دانشجوی بازداشتی کیوان امیری الیاسی دانشجوی کارشناسی ارشد صنایع دانشگاه صنعتی شریف به این بازداشت های خود سرانه و غیر قانونی اعتراض دارم و از تمامی زنان و مردان آزاد اندیش ایران می خواهم برای آزادی فرزندم و تمامی دانشجویان بازداشتی به هر شکل ممکن اقدام نمایند.
با امید به روزی که در این مملکت کسی را به جرم آزاد اندیشی و دگر اندیشی روانه ی زندان نکنند.
حسن امیری الیاسی
21/9/86
نیما نحوی دانشجوی دانشکده مکانیک دانشگاه صنعتی نوشیروانی بابل دستگیر شد
بنا بر اخبار رسیده، نیما نحوی دانشجوی دانشکده مکانیک دانشگاه صنعتی نوشیروانی بابل دستگیر شده است. هنوز از سرنوشت وی هیچ اطلاعی در دست نیست. گویا وی پس از برگزاری مراسم 16 آذر دیروز در دانشگاه مازندران بازداشت شده است.
همچنین رضا عرب که دیروز در جریان مراسم روز دانشجو بازداشت شده بود، آزاد شده است.


مصاحبه دکتر زرافشان وکیل دانشجویان زندانی

مصاحبه دکتر زرافشان وکیل دانشجویان زندانی



توضیحی در مورد احضار دو تن از دانشجویان به دادگاه انقلاب

سحر یزدانی و حمدالله نامجو، دیروز ۱۹ آذر احضاریه ای از جانب دادگاه انقلاب دریافت کردند. اما امروز، مشخص گردید که آدرسی که در احظاریه ذکر شده است، نشانی دادگاه انقلاب شیراز نیست. این دو نفر وقتی به نشانی مذکور مراجعه کردند خود را در برابر افرادی دیدند که به احتمال قوی بازجویان وزرات اطلاعات بوده اند. بازجویی آنها از ساعت ۹ تا ۴ بعد از ظهر به طول انجامیده است و هم اکنون آزاد شده اند. این روند بازجویی از نظر ما دانشجویان منتقد و مبارز شیراز به کلی خلاف قانون و زیر پاگذاشتنِ تمام اصول انسانی در روز روشن و از طرفِ کوتوله های بزرگ نما است.
ما اخطار می کنیم: دوستان در بندمان را آزاد کنید و روند بگیر و ببند را خاتمه دهیم.
از این پس دانشگاه برای تمام مستبدین، توتالیتارین ها و سرکوب گران به جهنم مبدل می شود.


جو سازی جدید در مجمع جلادان

نائب رئیس کمیسیون امنیت ملی مجلس: دستگیرشدگان دانشجویانی هستند که از اپوزیسیون خارج خط گرفته اند. اعضای کمیسیون امنیت ملی مجلس و مسئولان وزارت اطلاعات، آخرین وضعیت دانشجویانی که به سبب برپایی مراسم روز دانشجو در ۱۳ آذرماه امسال دستگیر شده اند را مورد بررسی قرار دادند.محمدنبی رودکی، نائب رئیس کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس، در این زمینه چنین گفت: «در این جلسه معاون پارلمانی و برخی دیگر از معاونان وزیر اطلاعات حضور داشتند و درباره وضعیت افراد شناسایی و دستگیر شده در روز ۱۳ آذر که با مدارک جعلی وارد دانشگاه تهران شده بودند و قصد بر هم زدن جو دانشگاه را داشتند، توضیحاتی ارائه کردند».
وی افزود: «در این جلسه پس از استماع نظرات مسئولان وزارت اطلاعات مشخص شد که تعداد اندکی از افراد دستگیر شده را دانشجویانی تشکیل می دادند که از اپوزیسیون خارج و فرصت‌ طلبان آن سوی مرزها خط گرفته و دنبال ایجاد یک تشکل جدید در دانشگاه‌ها بودند و روی تعداد کمی از دانشجویان نیز کار شده بود». این نماینده مجلس اینگونه ادامه داد که وزارت اطلاعات با همکاری مراجع ذیربط همچنان در حال بررسی کارها و برنامه‌ های آینده این تشکل جدید است که دانشجویان مذکور قصد ایجاد آن را داشته اند.



سارا خادمی بازداشت شد

سارا خادمی دانشجوی جامعه شناسی دانشگاه مازندران دیروز در خوابگاه دختران این دانشگاه دستگیر شده و به مراجع اطلاعاتی بابلسر فرستاده شد. وی از دیروز صبح توسط دو مامور زن تحت تعقیب بوده است. امروز هنگامی که پدر سارا برای پیگیری وضعیت او به دانشگاه مراجعه کرده بود، به وی گفته شد که سارا خادمی در بازداشت نیروهای امنیتی است. پس از پیگیری های وی، ظاهراً به آقای خادمی اطلاع داده اند که دختر وی دست کم تا روز شنبه ی هقته ی آینده تحت بازجویی خواهد بود.
این در حالی است که تعداد بازداشت های دانشجویان دانشگاه مازندران امروز به 8 نفر رسیده است. با این که اطلاعات بابلسر هقته ی پیش وعده داده بود که تا یک شنبه همه را آزاد کند، هنوز از سرنوشت این دانشجویان اطلاعی در دست نیست.

دستگیری پارسا کرمانجیان از دانشجویان چپ دانشگاه آزاد کرمانشاه

در پی ‌تجمعی كه روز پنج‌‌شنبه پانزدهم آذرماه به مناسبت روز دانشجو از سوی گروهی از دانشجويان دانشگاه آزاد كرمانشاه در دانشكده فنی اين دانشگاه برگزار شد و بيانيه‌ای كه متعاقباً از سوی اين دانشجويان در پاسخ به اتهاماتی كه بسيج دانشگاه آزاد كرمانشاه به برگزاركنندگان تجمع پانزده آذر نسبت داده بود صادر گشت. عصر سه‌شنبه بيستم آذر پارسا كرمانيان (كرمانجيان) يكی از برگزاركنندگان تجمع در حين پخش بيانيه‌ی مذكور در حياط دانشكده فنی توسط مأموران حراست اين دانشگاه دستگير و پس از گذشت يك ساعت با حضور افرادی از اداره اطلاعات كه به درخواست مسئولان حراست دانشگاه در محل حاضر گشته بودند تحويل مأموران اطلاعاتی گرديد و به مكان نامعلومی انتقال داده شد.
گفتنی‌ست پارسا كرمانجيان كه پس از اخراج از دانشگاه دولتی به دليل فعاليت‌های دانشجويی در رشته‌ی معماری دانشگاه آزاد مشغول به تحصيل می‌باشد هنگام دستگيری و انتقال به اتاق حراست دانشگاه توسط مأموران كه به شيوه‌ای خشونت‌آميز انجام شد و با الفاظ توهين‌آميز همراه بود با فرياد "انسان را حيوان خطاب می‌كنند!" و "مرگ بر فاشيسم" به رفتار توهين‌آميز مأموران حراستی با خود اعتراض كرد. همچنين گروهی از دانشجويان به دنبال اين اتفاق با تجمع در مقابل اتاق حراست دانشكده فنی و با دادن شعار "دانشجوی زندانی آزاد بايد گردد" خواستار آزادی پارسا كرمانجيان شدند كه اين تجمع نيز پس از پانزده دقيقه با دخالت مأموران حراست پايان يافت.


آزادی آرمان رسولی

تلاش برای آزادی یاران دربندمان باید تا آزادی کامل و بی قید و شرط همه آنها ادامه یابد. موفقیت اعتراضاتمان را باید از همین جا دید: بنا بر آخرین اخبار رسیده، آرمان رسولی که امروز در جریان مراسم ١٦ آذر دانشگاه مازندران دستگیر شده بود، آزاد شده است.
آزادی آرمان را تبریک گفته و مبارزه مان را برای آزادی همه دستگیر شدگان ادامه میدهیم


گزارشی از مراسم 16 آذر فرمایشی در دانشگاه آزاد تهران شمال

دیروز در ساعت 12 ظهر در سالن آمفی تئاتر دانشکده ی ادبیات و علوم انسانی دانشگاه آزاد واحد تهران شمال جلسه ای با عنوان پرسش و پاسخ با حضور ریئس دانشکده و رئیسان آموزشی برگزار شد البته لازم به ذکر است که این جلسه با حمایت بسیج دانشجویی برگزار شده بود جالب این جاست که دقایقی قبل از شروع جلسه از طرف بسیج دانشجویی اعلام شد که دانشجویان می بایست تا دیروز سوالات خود را به بسیج تحویل می دادند تا مورد بررسی قرار داده می شده است!
انداختن هر گونه عکس و فیلم برداری هم ممنوع اعلام شد!
جالب این جاست که کسی جز فعالان خود بسیج در این جلسه شرکت نکردند و اکثریت دانشجویان مخصوصا دانش جویان حقوق و فلسفه این جلسه را فاقد ارزش دانسته و آن را تحریم کردند!
در این جلسه سوالاتی از قبیل اینکه چرا دانشجویان دختر و پسر در محیط دانشکده با هم صحبت می کنند مطرح شد و اینکه چرا به دانشجویان فلسفه ی غرب اجازه ی بحث در مورد مکاتب مختلف فلسفی داده می شود آن هم در جامعه ای اسلامی! و رئیس معلوم الحال دانشکده هم مثل همیشه با لبخندی مضحک قول رسیدگی به این امور را به دانشجویان برگزار کننده داد!
سپس پخش نوحه و عزاداری و بعد هم پایان مراسم!!!
این هم از مراسم 16 آذر در دانشکده ای که دانشجویانش فلسفه علمی از بطن تفکر می خوانند!
کاش می توانستم بنویسم زنده باد آزادی و برابری



نماینده پارلمان اروپا در ایران خواستار آزادی دانشجویان شد
آنجلیکا بر، رییس هیات روابط با جمهوری اسلامی ایران در پارلمان اروپا یکی از موضوعات نشست خود با پارلمان ایران را بحث حقوق بشر عنوان کرد و گفت: نکته‌ بسیار مهمی که در این باره وجود داشت و به عنوان عضوی از اتحادیه اروپا پیامی را دریافت کردم که ۲۸ تن از دانشجویان در ایران در ابتدای ماه دسامبر ماه جاری دستگیر شدند که تا به حال خانواده‌هایشان خبری از آن‌ها ندارند لذا درخواست سریع آزادی این افراد را از طریق کمیسیون امنیت ملی اعلام کردیم.
وی در ادامه تصریح کرد: نکته‌ای دیگر این بود که درخواست آزادی اعضایی از اتحادیه‌هایی که در سال‌های گذشته بازداشت شده‌اند و در بین این‌ها به طور مشخص اسالو، مددی و صالحی بودند را در این نشست مورد تاکید قرار دادیم. در این دیدار درخواست خود را بر لغو حکم مجازات اعدام «عدنان حسن‌پور» ارائه کردیم. در سفر قبلی خود به ایران همچنین درخواست تشکیل دادگاهی برای نوجوانان و جوانان داده بودیم که از تشکیل هر چه سریع آن خوشحال خواهیم شد.
رییس هیات روابط با ایران در پارلمان اروپا همچنین با اشاره به قانون حمایت از خانواده در ایران ابراز عقیده کرد: احساس می‌کنیم این قانون در مواردی با حقوق بانوان مغایرت دارد که به عنوان یک زن خواستار لغو یا تغییر آن برای حمایت از حقوق بانوان شدیم.
محمود محمدی، رییس کمیته روابط خارجی کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس، نیز به دنبال سخنان خانم بر، ضمن تشکر از همدردی وی با دانشجویان دستگیر شده، افزود: مطمئنا در کمیسیون امنیت ملی این موضوع را پیگیری می‌کنیم. اما به هر حال اگر بدون مجوز قانونی اقدامی انجام شود احتمال دارد دانشجویی دستگیر شود و بعد از چند مدتی آزاد شود اما مطمئنا این قضیه را در کمیسیون امنیت ملی پیگیری خواهیم کرد که اگر چنانچه دانشجویانی، دستگیر شده‌اند هر چه زودتر آزاد شوند

اظهارنظر مبهم سخنگوی قوه قضاییه در خصوص بازداشت گسترده دانشجویان

سخنگوی قوه قضاییه در جلسه هفتگی خود با خبرنگاران اظهار نظر مبهمی در خصوص تعداد دانشجویان بازداشت شده و وضعیت پرونده آن ها کرد.
جمشیدی درباره تعداد کل دانشجویان دستگیر شده که اکنون در بازداشت به سر می‌برند، گفت: «در ماه‌های اخیر در رابطه با مسایل دانشجویی ۲۰ الی ۲۴ نفر دستگیر و بازداشت شده‌اند و در رابطه با مسایل مختلفی از جمله بی‌نظمی و اغتشاش در بازداشت به سر می‌برند». این در حالی که است که طی هفته گذشته نزدیک بسیاری از منابع خبری از بازداشت نزدیک به ۳۰ نفر از دانشجویان چپ خبر دادند.جمشیدی در اظهار نظر دیگری در همین جلسه با بیان این‌که پنج نفر در تجمعات اخیر دستگیر شده‌اند، یادآور شد: «یک نفر از آنها دانشجو و چهار نفر دیگر غیر دانشجو بوده که شغل‌های دیگری داشته‌اند و اتهاماتشان بی‌نظمی و برهم زدن نظم عمومی است». ۴ نفر از دانشجویان کرد دانشگاه تهران که در تریبون آزاد دفتر تحکیم سخنرانی کرده بودند طی روزهای گذشته بازداشت شده اند.سخنگوی قوه قضاییه با اظهار نظر مبهم دیگری در پاسخ به این که بازداشت‌ها در راستای اطلاعیه وزارت اطلاعات بوده یا برگزاری تجمعات اخیر، اظهار داشت که این بازداشت‌ها در یک راستاست.


احضاریه دادگاه انقلاب برای 2 دانشجو

امروز حمدالله نامجو و سحریزدانی دو دانشجوی دانشگاه شیراز به حراست دانشگاه فراخوانده شدند.در حراست دانشگاه برگه های احضاریه به دادگاه انقلاب شیراز به آنها داده شد.در این احضاریه ها هیچ چیزی مشخص نیست و آنها باید فردا صبح در دادگاه انقلاب شیراز حاضر بشوند.
دستگیری شرکت کنندگان در مراسم روز دانشجو در دانشگاه مازندران قبل از اجرای مراسم امروز نیروهای حراست چند تن از فعالین دانشجویی شرکت کنندگان در مراسم امروز روز دانشجو را هنگام ورود به دانشگاه دستگیر کردند و همچنین هنگامی که بفیه دانشجویان قصد برگزاری مراسم و به دست گرفتن تریبون را داشتند نیروهای حراست و چند تن از لباس شخصی ها قبل از برگزاری مراسم یکی از فعالین دانشجویی به نام آرمان رسولی را دستگیر کردند. همین امر سبب ایجاد فضای شدید امنیتی و به هم خوردن مراسم شد. چند تن از دانشجویان معترض به این امر در داخل دانشکده ی اقتصاد تجمع کرده و با خواندن سرود یار دبستانی و شعار مرگ بر استبداد خواستار آزادی دانشجویان دربند شدند. ضمناً با وجود خفقان بسیار شدید و تقریبا محاصره دانشکده توسط نیروهای حراست و لباس شخصی یکی از دانشجویان بیانیه ی دانشجویان آزادی خواه و برابری طلب دانشگاه های مازندران به مناسبت مراسم 16 آذر را قرائت کرد.همچنین شوان مریخی و رضا عرب از دانشجویان این دانشگاه هنگام ورود به دانشگاه دستگیر شدند. در ضمن چند مامور امنیتی زن به شدت در تعقیب دانشجویانی که قصد شرکت در مراسم را داشتند بر آمده و آنان را تعقیب می کنند. سارا خادمی بارها توسط این مامورین زن مورد تعقیب قرار گرفته است. خطر دستگیری همه ی دانشجویان شرکت کننده در مراسم روز دانشجو را تهدید می کند. ضمناً مامورین لباس شخصی همگی در اتومبیل های پارک شده دانشجویان را تحت نظر داشتند.

خبر فوری
شوان مریخی، آرمان رسولی و رضا عرب از دانشجویان دانشگاه مازندران امروز بازداشت شدند.



بیانیه ی اعلام موجودیت فعالین چپ شاهرود

ضرورت گذر از سرمایه داری به سوسیالیزم و برقراری دیکتاتوری پرولتاریا و در پس آن تشکیل جامعه کمونیستی به وضوح روشن است .با تغییر حاکمیت در سال 57 و برخورد های موحش در دهه 60 و جو خفقان حاکم و با توجه به سخن مارکس در مانیفست مبنی بر اینکه کمونیستها عار دارند مقاصد و نظریات خویش را پنهان سازند ؛ ما جمعی از دانشجویان دانشگاه شاهرود با تاکید بر آزادی رفقای در بندمان به عنوان تشکت مستقل دانشجویی اعلام موجودیت میکنیم .
به امید دنیایی آزاد و برابر
زنده باد آزادی ، درود بر برابری ؛ مرگ بر ارتجاع
جمعی از دانشجویان دانشگاه شاهرود


اخباری از بازجویی های دانشجویان

پیمان پیران مجددا با تیم بازجویی خود درگیر شده است.
بهروز کریمی زاده ، سعید حبیبی و مهدی گرایلو را بی خوابی داده اند.
از شنود مکالمات خانواده دانشجویان در بند برای درهم شکستن روحیه آنها استفاده می شود.
پیمان پیران زندانی سیاسی ای که بیش از سه سال و نیم از عمر خود را به دلیل سازماندهی اعتراضات 18 تیر 78 در زندانهای مختلفی همچون توحید و اوین سپری کرده است اکنون باز هم به دلیل سازماندهی و شرکت فعالانه در اعتراض دانشجویی دانشجویان مارکسیست بازداشت شده است.
پیمان پیران به دلیل سابقه ی تحمل انفرادیهای بلند مدت و بازجوییهای متعدد از جواب دادن به سوالات تیم بازجویی خودداری می کند و با ادبیاتی بسیار تحقیر آمیز با بازجوهای خود صحبت می کند. این مسئله سبب شده است تیم بازجویی پیمان پیران را به شدت تحت اذیت و آزار جسمی قرار دهد. دیروز از طریق یکی از همبندان سابق آقای پیران با خبر شدیم درگیری بین پیمان پیران با یکی از بازجوها _ که در سال 78 نیز از وی بازجویی به عمل آورده بوده _ مجادله ی لفظی شدیدی روی داده که منجر به درگیری فیزیکی شده است. بعد از این اتفاق چند نفر از تیم بازجویی بر سر پیمان پیران ریخته اند و او را مورد ضرب و شتم قرار داده اند. متعاقب این درگیری پیمان پیران برای مداوای خونریزی شدید بینی به بهداری اوین منتقل شده است.
پیمان پیران در فرصت اندکی که با دو زندانی دیگر در بهداری روبه رو شده است از اعمال شکنجه ی غیر انسانی ( بی خوابی دادن ) علیه بهروز کریمی زاده ، سعید حبیبی و مهدی گرایلو خبر داده است.
با توجه به سابقه سیاه نیروهای امنیتی ایران پیش بینی می شود بی خوابی دادن به این عزیزان از 3تا 7 روز ادامه داشته باشد.همچنین پیمان پیران خبر داده است که بازجوییهای طولانی مدت حتی در طول شب نیز ادامه دارد و به دانشجویان زندانی اجازه ی استراحت داده نمی شود.
مسئله ی بعدی اینکه طبق تحقیق عده ای از دوستان اطمینان یافته ایم همانطور که احتمال قوی آن در نظر گرفته می شد تمامی تلفنهای منزل دانشجویان مارکسیست در بند و همینطور خطهای موبایل اعضای نزدیک خانواده آنها شنود است و نیروهای اطلاعاتی با ضبط کردن صدای مادران نگران و در حال گریه _ در تماسهای تلفنی _ و پخش آن برای جوانان در بند از آن به عنوان یک حربه برای درهم شکستن روحیه دانشجویان زندانی استفاده می کنند.



دستگیری های بیشتر در دانشگاه تهران

شماری ‌از دانشجویان‌ دانشگاههای تهران در طی تماسهای که ‌باسایت زرێبارپرێس داشته‌اند اعلام نمودند که‌ در جریان مراسم دیروز یعنی یکشنبه‌ مورخه‌18آذرماه 1386 شمسی ‌روزدانشجو، نیروهای ‌امنیتی ‌تعدادی از دانشجویان را دستگیر و به ‌مکان نامعلومی برده‌ اند. نام 4 تن از دانشجویان دستگیرشده‌ عبارتند از:1. محمدصالح ایومن دانشجودر رشته‌ فوق لیسانس علوم سیاسی_مریوان
2. سهراب‌کریمی دانشجودر رشته‌ فوق لیسانس علوم سیاسی_قوروه
3. فرشاد دوستی پوردانشجو در رشته‌ مهندسی مکانیک_ایلام
4. جوادعلیزاده‌ دانشجو در رشته‌فوق لیسانس حقوق

قابل به‌ ذکرمی باشد دستگیرشدگان فوق ‌بعد از اتمام مراسم در خیابان انقلاب توسط‌‌ نیروهای امنیتی دستگیر وبه ‌مکان نامعلومی انتقال داده‌ شده‌ اند.



بیانیه ی اعلام موجودیت فعالین چپ یزد

اعلام برگزاری مستقل مراسم گرامیداشت روز دانشجو توسط فعالین چپ در تهران و سایر شهرستان ها در روز 13 آذر و متعاقب آن یورش وحشیانه و گسترده نیروهای امنیتی به فعالین چپ در سراسر کشور و بازداشت آن ها نشان از ورود جریان چپ به یک دوران نوین یعنی حضور مستقل و مطرح شدن آن به عنوان جریانی با بدنه ی کمی و کیفی مشخص در دانشگاه داشت .
جریان چپ با مولفه های خاص خود که از یک سو ادامه دهنده ی سنت جریان تاریخی چپ در ایران و از دیگر سو با انتقاد علمی ، نظری و عملی به جریان گذشته توانست راه تازه ای برای شیفتگان آزادی و برابری که در سراسر کشور به طور پراکنده فعالیت می کرند ، بگشاید و آنها را بیش از پیش منسجم کرده و به سوی اتحاد و سازمان یابی رهنمون سازد .
ما نیز به عنوان جمعی از فعالین چپ یزد به این جمع بندی و باور رسیدیم که می بایست حضور و وجود مستقل خود را به صورت نیروی سازمان دهی شده ی چپ اعلام نماییم . اگرچه شرایط اضطراری پیش آمده و کمبود وقت مانع آن است که به طور مشخص به بیان آراء و گرایش خود بپردازیم ولی به زودی و پس از آزادی تمامی رفقای در اسارتمان به بیان تئوریک نظرات خود خواهیم پرداخت.

نابود باد ارتجاع
پیروز باد سنگر سرخ مبارزه انقلابی
http://www.yazdlefts.blogfa.com



احضار ایرج صف شکن پدر روزبه به وزارت اطلاعات

روز دوشنبه تجمع اعتراضی دانشجویان دانشگاه شیراز ناظر سخنرانی پرشور و همدلانه‌ی آقای ایرج صف شکن (پدر روزبه) در حمایت از تجمع های روز دانشجو و محکومیت بازداشت گسترده‌ی دانشجویان آزادی‌خواه و برابری‌طلب بود(متن نامه‌ی وی را می‌توانید در همین صفحه بخوانید). جایی که او هر یک از این دانشجویان را "روزبه" ی خودش می‌خواند. در پی این ماجرا آقای صف شکن ظهر امروز طی یک تماس تلفنی برای ساعت 2 بعد از ظهر به وزارت اطلاعات احضار شد. پاسخ او اما صریح بود و قاطع: "من به وزارت اطلاعات نمی روم و چنان چه آن ها به سراغ من بیایند، این مسئله دستگیری من تلقی می شود. من نیز مخالفت و اعتراض خود به این دستگیری را با اعتصاب غذا و اعتصاب دارو نشان خواهم داد." لازم به ذکر است که آقای صف شکن چندی پیش عمل جراحی قلب باز داشته، و مصرف منظّم داروها برایش ضروری است. اعتصاب وی در صورت دستگیری ممکن است خطرات جدی برای سلامتیش به بار آورد



دانشجویان دانشگاه شیراز بار دیگر تجمعی را در محوطه دانشگاه برگزار کردند

۱۸ آذر دانشجویان دانشگاه شیراز بار دیگر تجمعی را در پردیس ارم واقع در محوطه دانشگاه برگزار کردند .از همان ابتدا با خانواده های تعدادی از دانشجویان تماس گرفته شد و به صورت های مختلفی خانواده ها را تهدید کردند.نیروهای حراست و اطلاعات در محوطه دانشگاه حضور دایمی داشتند و همه چیز را زیر نظر داشتند.دانشجویان در محوطه دانشگاه حلقه زدند و سرود یار دبستانی را با هم خواندند سپس دانشجویان به سمت درب دانشگاه رفتند و به شعار دادن پرداختند . از جمله این شعار ها:یونس میرحسینی آزاد باید گردد /زندنی سیاسی آزاد باید گردد/ مدعی عدالت خجالت خجالت . از نکات جالب تجمع امروز حضور خانواده روزبه صف شکن (از دانشجویان زندانی)در بین دانشجویان بود که با استقبال گسترده دانشجویان مواجه شدند.پدر روزبه صف شکن در این مراسم به سخنرانی پرداخت که دانشجویان نیز با شعار روزبه صف شکن آزاد باید گردد از وی حمایت کردند.نیروهای انتظامات دانشگاه که با استقبال گسترده دانشجویان از خانواده صف شکن مواجه شده بودند خانواده صف شکن را از دانشگاه بیرون کرده و درب دانشگاه را بستند.تحصن امروز دانشگاه شیراز با خواندن بیانه ای شامل موارد قانونی در مورد بازداشت یونس میرحسینی به پایان رسید .
http://ta-azadi86.blogfa.com/



اعتراضی بزرگ، به بزرگی اراده رفقای در بندمان سازمان دهیم!!
کمیته پی‌جوی آزادی دانشجویان دربند توسط خانواده‌های این دانشجویان تشکیل شد. این کمیته فعالیت خود را با فراخوان اعتراض به دستگیری ها آغاز کرد .به حمایت از این فراخوان برخیزیم و جهان متمدن را علیه این تعرض جمهوری اسلامی بسیج کنیم.امسال دانشجویان دانشگاه تهران، قدرت چپ و رادیکالیسم را با به خطر انداختن زندگی خود به نمایش گذاشتند.امسال دانشجویان چپ علیه جنگ، علیه تبعیض، علیه نابرابری... به میدان آمدند، در حالی که می دانستند، که در این جنگ نا برابر همه زندانی خواهند شد.امسال 13 آذر دانشجویان چپ با شعار نه به جنگ و زنده باد آزادی و برابری شبح مارکس را یک بار دیگر بر فراز تهران به پرواز در آوردند.اکنون رهبران برگزار کننده این اعتراضات، رهبران سوسیالیست و چپ دانشجویی، حماسه سازان 13 آذر را زندانی کرده اند.اکنون زمانی است که قدرت چپ در سراسر دنیا را به برای آزادی رفقایمان بسیج کنیم.این فراخوان را امضا کنید، به دوستان و آشنایانتان ارسال کنیدمتن انگلیسی این فراخوان را در خارج کشور به دانشگاه های مختلف ببرید. آن را برای اتحادیه های کارگری و فعالان حقوق بشر در کشور هایی که در آن زندگی می کنید ارسال کنید

ما می توانیم و باید دنیا متمدن را برای آزادی رفقایی در بندمان بسیج کنیم.برای امضای این فراخوان نام خود را به آدرس اینترنتیseeking.committee@gmail.com ارسال کنید. در خبررسانی و جمع‌آوری امضا این کمیته را یاری دهید. از وبلاگ کمیتهwww.13azar.blogspot.com



فراخوان خانواده‌های دانشجویان دستگیر شده مراسم 16 آذر سال 86
درموج دستگیری های بی‌سابقه‌ی دانشجویی در آستانه‌ی روز 16 آذر(روز دانشجو) بیش از 30 تن از دانشجویان آزادی‌خواه و برابری‌طلب دانشگاه‌های سراسرکشور بازداشت شده‌اند. شگفت این که 16 آذر که نماد مبارزه با رژیم وابسته‌ی شاهنشاهی و سلطه‌ی بیگانه بوده است از سوی جمهوری اسلامی نیز تحمّل نمی‌شود. آن چه امسال در روز دانشجو روی داد، تکرار همان صحنه‌هایی است که رژیم گذشته هر ساله در برخورد با جنبش دانشجویی ایجاد می‌کرد. گرامی‌داشت روز دانشجو سنت پنجاه و چند ساله‌ی جنبش دانشجویی ایران است و دانشجویانی که امسال به اتّهام برگزاری مراسمی ، با محوریت مخالفت با جنگ و تحریم، بازداشت شده‌اند در زمره‌ی شریف‌ترین فرزندان این آب و خاک‌اند. ما خواهان آزادی سریع و بی قید و شرط فرزندان اسیر خود هستیم.
کمیته‌ی پی جوی آزادی دانشجویان دربند

نامه‌ی ایرج صف شکن پدر روزبه
جداسري ازما نبود
در آستانه شانزده آذر روز دانشجو که به زعم حاکميت ،خود نمادي از مبارزه با طاغوت و استکبار جهاني بايد باشد با شگفتي فراوان ديديم و شنيديم که هر گونه مراسم و آکسيون دانشجويان داخل دانشگاه ممنوع اعلام و پيش از تجمع ، دانشگاه ِمادر ( دانشگاه تهران ) به محاصره درآمد و شگفت تر آن که قبل از وقوع مراسم و پس از آن موج دستگيري دانشجويان آغاز و آخرين خبرها حکايت از انتقال لااقل بخشي از آنها به بند 209 زندان اوين و سلول هاي انفرادي مي کند . طبيعي است که اين گونه اقدامات تداعي کننده يک سوال دشوار اما بديهي است که تاريخ پيشاپيش در برابر حاکميت قرار داده است ، و آن اين که :مگر شانزده آذر روز دانشجو نيست ؟! و شما نيز در اسناد خود آن را ثبت نکرده ايد ؟!مگر شانزده آذر روز اعتراض به حضور نيکسون در ايران ِپيش از شما نيست که شما هم با خط زرين آن را ثبت و تاييد کرده ايد ؟! مگر نيکسون رئيس جمهور وقت ِامپرياليسم ِآمريکا يا به قول شما استکبار جهاني نبوده است ؟!مگر سه دانشجو به دستور گارد مسلح رژيم طاغوت در صحن دانشکده فني همين دانشگاه تهران شهيد نشده اند ؟! و مگر خودتان مکان اصابت گلوله ها را در همين دانشکده به رسم يادبود پلاک گذاري نکرده ايد ؟!مگر برخورد رژيم طاغوت را با اجتماع دانشجويان در شانزده آذر مکررا محکوم نکرده ايد ؟!مگر ...؟؟!!پس چه گونه است که امروز همان مراسم ، همان شانزده آذر در همان دانشگاه تهران و رودرروي همان دانشکده فني را غش کردن مارکسيستها در آغوش آمريکا ناميده ايد ؟!چه گونه است که برگزارکنندگان احتمالي اين تجمع را پيشاپيش دستگير مي کنيد و باقيمانده آنها را به خيال خود حين سخنراني ؟!تمرکز و آرايش نيروهاي رنگارنگ در برابر درب ورودي دانشگاه تهران و اجراي مانور نظامي در اطراف دانشگاه را آن هم در مراسم روز دانشجو چه گونه تفسير مي کنيد ؟!پاسخ ِ هرگز نداده شما چنان در رفتارتان آشکار است که هرگونه پنهان کاري را خورشيد وار آشکار مي کند و تداعي اين تعبيرِ خود خواسته مي شويد که گويا در اين سرزمين فقط تعويض قدرت صورت گرفته است و مهم تر از همه آنکه حکومتي که از اجتماع چند دانشجو در صحن محاصره شده دانشگاه هراسناک است تنها نمايشي از يک قدرت ميليتاريستي است .اين را من نمي گويم ، حکايت آشکار منش ِخود شماست ، من تنها يک رهگذر يا پرسشگر مطيع هستم که اکنون فرزندم آن سو و خودم اين سو در چنگال شماییم . ترديد نکنيد که التماس نمي کنم تنها نصيحتتان مي کنم ، بن بست ايجاد شده را با آزادي بدون قيد و شرط دانشجويان دربند بشکنيد ، چشماني آگاه ناظر است که هرگز خطا ها را نخواهد بخشيد ، گرچه حکايت شما نشان داده است که همواره صلاح ِ کار را از خراب کار خواسته ايد !! يکبار هم شده راه ديگري را امتحان کنيد ! باور کنيد براي ماندن تجربه بدي نيست!و باز هم تکرار اين سوال ،حکومتي که از تجمع چند دانشجو آن هم در روز دانشجو آن هم در خانه و سرزمين خود هراسناک است به راستي چه پاسخي به آستان تاريخ خواهد داد ؟
شیراز – ایرج صف شکن
شانزدهم آذر يک هزارو سيصدو هشتادو شش
http://13azar.blogspot.com

گزارش شماره 1 از اقدامات خانواده‌های دانشجویان دستگیر شده

از همان شبِ شروع بازداشت‌ها، خانواده‌هایی که خبردار شدند اقدام به پی گیری وضعیت فرزندانشان کردند. کلانتری 148 اظهار بی اطلاعی و توصیه به مراجعه به دفتراماکن میدان نیلوفر کرد. آن‌ها نیز به همین نحو توصیه به مراجعه به اداره‌ی منکرات خیابان وزرا کردند(زیرا معتقد بودند تمام دختران پس از دستگیری به آن مکان منتقل می شوند) و در آن‌جا نیز خانواده‌ها باز هم با اظهار بی اطلاعی مامور شیفت مواجه شدند. و طبق توصیه‌ی آنها به اداره‌ی آگاهی تهران بزرگ مراجعه کردند در آن جا هم هیچ جوابی برایشان نداشتند. وتوصیه کردند برای پی گیری بیشتر به اداره‌ی پلیس امنیت عمومی در خیابان عشرت آباد مراجعه کنند چرا که آن‌ها حتما از وضعیت دستگیرشدگان مطلعند. پس از مراجعه به اداره‌ی پلیس امنیت عمومی و نگرفتن هیچ گونه جوابِ مشخصی، دستِ خالی به خانه‌ها بازگشته تا باقی پی گیری را روز بعد(دوشتبه) انجام دهند. روز دوشنبه به دفتر پی گیری مراجعه کرده که آن ها نیز اظهار بی اطلاعی کردند. سپس مجدداً به دفتر پلیس امنیت عمومی مراجعه کردند و بازهم نتیجه نگرفتند. همان روز به دفتر حراست دانشگاه نیز مراجعه کردند و مثل همیشه با بی اطلاعی آن ها مواجه شدند.در انتهای روز دوشنبه احسان آزادبر پس از 30 ساعت دستگیری آزاد شد، و خبر داد که همه در بند 209 اوین بوده اند ولی همچنان هیچ مقام رسمی دستگیری بچه‌ها راتایید نکرده.با توجه به این اخبار، خانواده‌ها به درب زندان اوین مراجعه کردند. درآن جا گفته شد بدون نامه‎ی اجازه‌ی ملاقات از طرف دادگاه انقلاب امکان ملاقات با دستگیرشدگان وجود ندارد.
پس از آن همگی به دادسرای دادگاه انقلاب واقع در خیابان معلم مراجعه کردند و پس از پی گیری های مکرر، مامورین دادگاه انقلاب اعلام کردند که اسامی این افراد را ندارند، پس هنوز بازجویی ها به اتمام نرسیده و پرونده‌ی بچه ها هنوز دادگاهی نشده. گفتند بروید به منزل‌هایتان، خودشان خبرتان می کنند. دراین بین خبر خوشحال کننده‌ی برگزاری هر چه با شکوه تر مراسم 16 آذر در روز سه شنبه در دانشگاه تهران و در فضای خفقان آور نیروهای امنیتی، به رغم موج وحشیانه‌ی دستگیری ها دلگرمی عمیقی به خانواده‌ها داد و آن‌ها را در پی گیری وضعیت فرزندانشان که تحت فشار بودند مصمم تر کرد.کم کم تعداد بیشتری از خانواده های زندانیان به هسته‌ی اولیه ملحق می شدند و تعداد بیشتری به همراه هم به مراکز مختلف مراجعه می کردند.
خانواده‌ها در دو روز آینده یعنی چهارشنبه و پنج شنبه نیز هم چنان بین اوین و دادگاه انقلاب درحال رفت و آمدی بی نتیجه بودند و نگرانی آنها روز به روز فزونی می گرفت. عصر روز چهارشنبه خانواده ها با دکتر رزافشان ملاقات کردند و از ایشان تقاضای همکاری کردند و همان طور که انتظار می رفت، آقای زرافشان هم دست آنها را به گرمی فشرد و قول همکاری و مشاوره به آنها داد.
روز جمعه پس از مراجعه‌ی مجدد به زندان اوین و پافشاریِ زیاد مبنی بر گرفتن اطلاع موثق از فرزندانشان، بالاخره زندان اوین به این خانواده های رنجور و خسته پاسخ داد که فرزندانشان در آن مکان مقدس بازداشت می باشند، و همه‌ی آن ها ممنوع الملاقات هستند.سرانجام پس از یک هفته برای آن افراد سردرگم مشخص شد که فرزندانشان توسط کسی جز دولت جمهوری اسلامی ربوده نشده اند. و طبق درخواست یکی از زندانیان دختر مقداری پول برایشان ارسال شد.روز شنبه با مراجعه‌ی مجدد به دادگاه انقلاب و سرو صدای زیاد در آن جا فردی از طبقات بالاتر آمد تا جواب این خانواده های نگران را بدهد. فردی که از طرف قاضی پرونده پاسخگو بود اعلام کرد: فرزندان شما تحت بازجویی هستند و ممنوع الملاقات و ممنوع التلفن هستند، و بازجویی ها ادامه خواهد داشت تا زمانی که کلیه‌ی اطلاعات را از آن ها گرفته باشند، و امکان دارد برای گرفتن پاسخ یک سوال 91 روز هر کدام از فرزندانتان را در بازداشت نگه دارند زیرا قانون چنین حقی برای بازچوی خود قایل است. مادریکی از بچه ها که بسیار نارحت و از این پاسخ غیر مسولانه دادگاه منقلب شده بود با عصبانیت درخواست پاسخی روشن کرد. مامور دادگاه به ایشان گفت شما حق ندارید سر و صدا درست کنید، و او نیز جواب داد به قاضی پرونده بگویید بیاید سرِمن داد بزند، به من سیلی زند، ولی به من پاسخ دهد. ناراحتی او بیشتر افراد را شدیدا تحت تاثیر قرار داد، ولی فراموش کرده بودیم که جمهوری اسلامی از کسانی برای اداره‌ی امور استفاده می کند که نه مفهوم انسانیت نه مفهوم محبت نه مفهوم عشق را بدانند، کسانی که روزی به راحتی و با سربلندی ناب ترین فرزندان این آب و خاک را به مسلخ بردند و در همان حال با نهایت آرامش هم سر بر بالش می گذاشتند.
http://13azar.blogspot.com



دیدار خانواده های یاران دربند با نمایندگان اتحادیه اروپا

امروز یکشنبه ۱۸ آذر با ابتکار و هماهنگی اعضاء کمیته تلاش برای رهایی دانشجویان در بند خانواده های محترم بیش از ۱۸ دانشجوی در بند موفق به ملاقات با هیئت پارلمانی اتحادیه اروپا در تهران گشتند.
این ملاقات از ساعت ۱۴:۰۰ تا ۱۵:۲۰ در لابی هتل لاله صورت پذیرفت که هیئت پارلمانی اتحادیه اروپا را خانم بیر BEAR از کمیسیون حقوق بشر پارلمان اروپا نمایندگی می کرد.
در این جلسه خانواده های دانشجویان در بند حکومت اسلامی را متهم به نقض قوانین اساسی جمهوری اسلامی و بیانیه حقوق بشر سازمان ملل و قانون حقوق شهروندی کرده و بر این نکته تاکید داشتند که فرزندان ایشان با برگزاری تجمعی برای بزرگداشت ۱۶ آذر (روز دانشجو) مرتکب هیچ قانون شکنی ای نشده و بیگناه مورد آزار و اذیت وزارت اطلاعات و مسئو لین حکومتی قرار گرفته اند. همچنین بر این واقعیت اصرار داشتند که به علت نداشتن مجوزهای قانونی از طرف ماموران حکومتی این دانشجویان بازداشت نشده بلکه در خیابان و دانشگاه توسط نیروهای لباس شخصی ربوده شده اند. همچنین بیان داشتند که از همان روز اول ایشان به هر نهاد رسمی که می شناختند رجوع کرده که در روزهای اول هیچکس مسئولیت این کار را بر عهده نمی گرفت و فقط با تداوم پیگیری و فشار ایشان بود که بالاخره با تجمع شان در مقابل ستاد پیگیری وزارت اطلاعات در روز پنجشنبه ۱۵ آذر ماه از انتقال فرزندانشان به بند اطلاعاتی ۲۰۹ اوین با خبر گشتند.
خانم بر Bear پس از پرس و جو در ارتباط با دلایل و چگونگی بازداشت دانشجویان و دریافت لیست بازداشت شدگان از طرف اعضاء کمیته تلاش ... قول داد که عصر همان روز در ملاقات خود با اعضای مجلس جمهوری اسلامی رونوشتی از این لیست را به رییس مجلس (حداد عادل) ارائه داده و از ایشان توضیحاتی برای بازداشت دانشجویان و آزادی هر چه سریع تر ایشان تقاضا کند.
وی همچنین به این خانواده ها اطلاع داد که رییس دوره ای اتحادیه اروپا و هیئت رییسه پارلمان آن از همان روز اول از بازداشت این دانشجویان مطلع گشتند ولی تا کنون به دلیل نقص اطلاعات موضعگیری مشخصی در این رابطه نکرده اند و قول داد با در نظر گرفتن اطلاعاتی که در این باره کسب کرده است مسئولان اروپا را تشویق به درخواست آزادی دانشجویان در بند خواهد کرد.
در طول این جلسه علیرغم حضور محسوس و نامحسوس نیروهای امنیتی در محل هیچگونه مزاحمتی برای شرکت کنندگان ایجاد نشد و خانواده های محترم دانشجویان در بند و اعضای کمیته تلاش ... بصورت جمعی محل ملاقات را ترک کردند.


تشکیل کمیته‌ی پی‌جوی آزادی دانشجویان دربند

کمیته ی پی‌جوی آزادی دانشجویان دربند توسط خانواده‌های این دانشجویان تشکیل شد. این کمیته فعالیت خود را با فراخوان اعتراض به دستگیری ها آغاز کرد. برای امضای این فراخوان نام خود را به آدرس اینترنتی
seeking.committee@gmail.com
ارسال کنید. در خبررسانی و جمع‌آوری امضا این کمیته را یاری دهید. از وبلاگ کمیته
http://13azar.blogspot.com/
دیدن کنید



حمایت نمایندگان پارلمان اروپا از خانواده های دانشجویان دربند

صبح امروز نمایندگان پارلمان اروپا طی دیداری با خانواده های دانشجویان دربند ضمن پرس و جو در مورد چگونگی دستگیری دانشجویان و عقاید سیاسی آنان و وضعیت کنونی آنها به خانواده های دانشجویان اطمینان دادند که نهاد حقوق بشر پارلمان اروپا تا آزادی تک تک دانشجویان پیگیر این مساله خواهد بود



فراخوان خانواده‌های دانشجویان دستگیر شده مراسم 16 آذر سال 86

درموج دستگیری های بی‌سابقه‌ی دانشجویی در آستانه‌ی روز 16 آذر(روز دانشجو) بیش از 30 تن از دانشجویان آزادی‌خواه و برابری‌طلب دانشگاه‌های سراسرکشور بازداشت شده‌اند. شگفت این که 16 آذر که نماد مبارزه با رژیم وابسته‌ی شاهنشاهی و سلطه‌ی بیگانه بوده است از سوی جمهوری اسلامی نیز تحمّل نمی‌شود. آن چه امسال در روز دانشجو روی داد، تکرار همان صحنه‌هایی است که رژیم گذشته هر ساله در برخورد با جنبش دانشجویی ایجاد می‌کرد. گرامی‌داشت روز دانشجو سنت پنجاه و چند ساله‌ی جنبش دانشجویی ایران است و دانشجویانی که امسال به اتّهام برگزاری مراسمی ، با محوریت مخالفت با جنگ و تحریم، بازداشت شده‌اند در زمره‌ی شریف‌ترین فرزندان این آب و خاک‌اند. ما خواهان آزادی سریع و بی قید و شرط فرزندان اسیر خود هستیم.
Proclamation of the arrests on the University Students’ Day
On the threshold of the 16th of Azar (December 7) the University Students’ Day in Iran, more than 30 “Equality and Freedom-seeking Students” have been arrested. Surprisingly, 16th of Azar – the symbol of the struggle against dictatorship of the ex-imperial regime – is not tolerated by the Islamic Government either.
What has happened during this ceremony – the main pivot of which was the opposition with war and sanction – is the repetition of the same scenes of the previous government.
The commemoration of the University Students’ Day is the tradition of more than 50 years and the ones who have been arrested this year are the most honest children of our country. We want the unconditional and immediate release of our captivated students.



بی بی سی نیز به صدا در آمد

"همه موکلان من دانشجو هستند. دانشگاه محل تحصیل، سال ورود و حتی تعداد واحدهایی که گذرانده اند مشخص است. ناصر زرافشان، وکیل دانشجویان چپ بازداشتی"
وزارت اطلاعات ایران در اطلاعیه ای در روز 16 آذر، که در ایران به عنوان روز دانشجو نامگذاری شده است، از دستگیری "تعدادی اخلال گر" در دانشگاه تهران خبر داد
در این اطلاعیه آمده است "تعدادی اخلال گر که با استفاده از کارت جعلی دانشجویی به قصد برگزاری تجمع غیرقانونی در مقابل دانشکده فنی دانشگاه تهران وارد دانشگاه شده بودند"، توسط مامورین سازمان اطلاعات استان تهران شناسایی و دستگیر شدند. در اطلاعیه وزارت اطلاعات به تاریخ دستگیری و هویت دستگیرشدگان اشاره ای نشده است.
این در حالی است که ظرف چند روز گذشته تعدادی دانشجو، که خود را دانشجویان چپ می نامیدند، توسط ماموران وزارت اطلاعات دستگیر شدند. دانشجویان چپ اعلام کرده بودند که روز چهارشنبه 13 آذر به مناسبت روز دانشجو و در مقابل دانشکده فنی دانشگاه تهران تجمع خواهند کرد.
اما پیش از این تجمع تعداد زیادی از فعالان دانشجویی چپ توسط وزارت اطلاعات دستگیر شدند. البته تجمع روز چهارشنبه علی رغم این دستگیری ها در دانشگاه تهران برگزار شد.
هم زمان تعدادی دانشجوی دیگر در دانشگاه های خارج از تهران، از جمله دانشگاه مازندران و اهواز، نیز دستگیر شدند که بازداشت آنها با بازداشت دانشجویان چپ مرتبط دانسته شده است.
ناصر زرافشان، که وکالت تمامی دانشجویان چپ بازداشت شده را برعهده دارد، در گفتگو با بخش فارسی بی بی سی تعداد آنها را 32 نفر ذکر کرد.
زرافشان با اشاره به این که در اطلاعیه وزارت اطلاعات اشاره ای به این که دستگیرشدگان چه کسانی هستند نشده است، گفت موکلین او همه دانشجو هستند و دانشگاه محل تحصیل، سال ورود، شماره دانشجویی و حتی تعداد واحدهایی که گذرانده اند معلوم است و بنابراین تهمت جعل کارت دانشجویی در مورد آنها مصداق ندارد.
آقای زرافشان همچنین گفت دو نفر از دستگیرشدگان آزاد شده اند و بعضی دیگر از آنها با خانواده های خود تماس تلفنی داشته و از سلامت خود خبر داده بودند. به گفته آقای زرافشان گرچه مقامات رسمی هیچ اطلاعی از محل نگهداری این دانشجویان نداده اند، به نظر می رسد بیشتر آنها رد بند 209 زندان اوین نگهداری می شوند.
در ادامه اطلاعیه وزارت اطلاعات همچنین آمده است "افراد دستگیر شده توسط گروهی از معاندین نظام و جریانات سیاسی انحرافی از شهرهای مختلف فرا خوانده شده بودند تا ضمن راه اندازی اجتماع غیرقانونی، درگیری ایجاد و فضای علمی و فرهنگی دانشگاه را به آشوب و اغتشاش بکشانند."
آقای زرافشان می گوید در حالی که جامعه ایران در حال حاضر با انواع بحران ها روبروست انتظر می رود "با تعدادی دانشجو که قصد دارند به مناسبت روز دانشجو و در داخل دانشگاه تجمعی برگزار کنند، برخورد معقول تری صورت گیرد".
به گفته آقای زرافشان "دانشجویان ایرانی 50 سال است که با این تهمت ها و برخوردها آشنایی دارند" و یک نیروی اجتماعی با این برخوردها از صحنه بیرون نخواهد رفت".



دو تماس تلفنی دیگر

دقایقی پیش شخصی از سوی وزارت اطلاعات با تماس گرفتن با خانواده ی رفقا مهدی گرایلو و بهروز کریمی زاده به آنان گفت که ایشان حالشان خوب است و در بند 209 زندان اوین هستند. وی گفته است که به دلیل متفاوت بودن موقعیت این دو رفیق با رفقای دیگر امکان صحبت کردنمستقیم خود آنان با خانواده شان میسر نیست.
همچنین این شخص به خانواده ی این دو دانشجو گفته است که تا دو سه روز آینده این دانشجویان با خانواده هایشان شخصاً تماس خواهند گرفت.
احتمال می رود که بهروز کریمی زاده و مهدی گرایلو زیر شدیدترین شکنجه های رژیم قرار داشته باشند. همچنین احتمالاً دیگر دانشجویان نیز طی ساعات آینده با خانواده هایشان تماس خواهند گرفت.



تماس تلفنی چهار دانشجوی بازداشت شده با خانواده هایشان

انوشه آزادبر، ایلناز جمشیدی، فرشید فرهادی آهنگران و روزبه صف شکن با خانواده هایشان تماس گرفتند.
آنان با اعلام این که در بند 209 زندان اوین هستند، به خانواده هایشان گفته اند که حالشان خوب است و در حال بازجویی شدن هستند.
این دانشجویان هیچ خبر دیگری به خانواده هایشان نداده اند.



حمله به دانشجویان ادامه دارد
بنا به اخبار رسیده، نیروهای مزدور امنیتی امشب سعی کردند شوان مریخی از دانشجویان دانشگاه مازندران را در میدان شهربانی بابلسر دستگیر کنند.
شوان مریخی هنگام بازگشت از منزل حامد محمدی و صحبت با خانواده ی وی، هنگامی که قصد داشت به خوابگاه بازگردد، مورد هجوم عده ای لباس شخصی که سوار پراید سفید رنگی بوده اند قرار می گیرد، ولی خوشبختانه با ضرب و شتم و شکستن بینی یکی از مأمورین موفق به فرار می شود.

دانشجویان در بند ۲۰۹
طبق پیگیری های انجام شده توسط خانواده های دانشجویان زندانی، مشخص شده است که تمام دانشجویانی که در تهران دستگیر شده اند در بند ۲۰۹ زندان اوین و در سلول های انفرادی نگهداری می شوند. همچنین بهروز کریمی زاده که از سرنوشت او اطلاعی در دست نبود و مسئولین وزارت اطلاعات مسئولیت بازداشت وی را بر عهده نگرفته بودند نیز در همین بند به سر می برد.
همچنین با مراجعه ی خانواده ی دانشجویان زندانی به دادسرا، چنین به آنان اعلام شد که قاضی حداد قضاوت این پرونده ها را به عهده دارد. علاوه بر این که به خانواده ی دانشجویان اجازه ی ملاقات با فرزندانشان و حتی قاضی حداد را نداده اند، به آن ها گفته اند که بنا بر تصمیم قاضی، مدت بازداشت دانشجویان ممکن است ۹۰ روز تا حتی ۱ سال باشد.



خبری از بابلسر
مادر بهرنگ زندی دانشجوی بازداشت شده ی دانشگاه مازندران:
اگر فرزندانمان آزاد نشوند، ۱۶ آذر را خودمان برگزار می کنیم!
معاون دانشجویی دانشگاه مازندران با اعلام این که ۵ دانشجوی زندانی دانشگاه مازندران در اداره ی اطلاعات به سر می برند، با نشان دادن عکس هایی از مراسم ۱۶ آذر سال گذشته در دانشگاه مازندران به خانواده ی بهرنگ زندی گفتند که این دانشجویان جهت جلوگیری از اجرای مراسم ۱۶ آذر بازداشت شده اند.
مسئولین حراست دانشگاه مازندران همچنین اشاره کردند که به احتمال زیاد دانشجویان دستگیر شده در بابلسر تا روز یکشنبه ی هفته ی آینده آزاد خواهند شد.
همچنین ملاقات کنندگان با حامد محمدی گفته اند که وی در شرایط بسیار بد روحی قرار داشته است و وی را کاملاْ به غل و زنجیر بسته بوده اند. این در حالی است که طی روزهای پیش مزدوران امنیتی با پخش شبنامه و شایعاتی اعلام کرده اند که حامد محمدی و دیگر یاران در بند به دلیل مشکلات منکراتی بازداشت شده و به ستاد امر به معروف بابلسر فرستاده شده اند.
خانواده ی زندی خطاب به مسئولین دانشگاه این چنین گفتند:
شما و اسلامتان هستید که باید محاکمه شوید. اگر فرزندان ما آزاد نشوند، مراسم ۱۶ آذر را خودمان در خیابان ها برگزار خواهیم کرد.


دانشجویان دانشکده حقوق دانشگاه علامه طباطبای در همبستگی با دانشجویان زندانی و تعلیقی
13 آذر 1386 در صحن دانشکده حقوق و علوم سیاسی تجمع حمایت از دانشجویان زندانی و تعلیقی برگزار شد.
آغاز تجمع با جلسه ی پرسش و پاسخ آقای پریز معاونت امور دانشجویی دانشگاه و رییس اسبق کمیته ی انضباطی همراه شد که در پی اعتراض به حضور وی در دانشکده،دانشجویان به صحن دانشکده ریخته و با اعلام تعطیل کلاس های درسی، مراسمی در یادبود 16 آذر و همبستگی با دانشجویان زندانی و تعلیقی بر پا کردند. در ابتدای مراسم جمعی از دانشجویان نیز با حراست دانشگاه درگیر شدند که با خروج حراستی ها از داخل دانشکده پایان یافت.
مراسم با سخنرانی و تریبون آزاد و جلسه ی شعر پیگیری شد.
در این تجمع سخنرانان بر تشکیل تشکل مستقل دانشجویی تاکید کردند و لیستی از دانشجویان تعلیقی و زندانی خوانده شد که با شعارهای دانشجویان چون"دانشجوی زندانی آزاد باید گردد"،"دانشجی تعلیقی حمایتت می کنیم" و "دانشجو می میرد ذلت نمی پذیرد " مورد حمایت تجمع کنندگان قرار گرفت گفته می شود این تجمع با شرکت حدودا 500 تن از دانشجویان دانشکده های حقوق وعلوم سیاسی و روانشناسی برگزار شد.
تجمع که حدودا از ساعت دوازده و سی دقیقه آغاز شده بود سرانجام در ساعت 3 با همبستگی دانشجویان برای ایجاد تشکل های مستقل و به رسمیت نشناختن نهاد های منتصب دانشگاه و همچنین درخواست آزادی فورری دانشجویان در بند و بازگرداندن تعلیقی ها، با خواندن سرود پایان یافت.



شکنجه ی یکی از دانشجویان دانشگاه مازندران

گویا دستگاه امنیتی جمهوری اسلامی دست به احیای روش های قرون وسطایی برای شکنجه زده است. بنا بر آخرین اخبار رسیده، حامد محمدی دانشجوی دانشکده اقتصاد دانشگاه مازندران زیر سخت ترین شکنجه ها از جمله قپانی آویزان کردن قرار دارد. خانواده ی او، وی را در حالی دیده اند که هر دو پایش را زنجیر کرده اند. وی هم اکنون در اداره ی آگاهی شهرستان بابلسر نگهداری می شود.
نیروهای امنیتی به خانواده ی حامد محمدی گفته اند که وی حداکثر تا یکشنبه ی هفته ی آینده آزاد خواهد شد.


تجمع 16 آذر بسيجي ها!

بنابر اخبار دريافتي ديروز چهارشنبه پس از پايان سخنراني حسن عباسي ايدئولوگ متوحشان اسلامي جماعت حقيرانه ي 40-30 نفره اي از بسيجي ها در مقابل دانشكده ي حقوق جمع شده و به فحاشي عليه دانشجويان آزادي خواه و برابري طلب پرداخته و اعلام كردند حاضرند در راه اسلام هم خون بدهند و هم خون بريزند و همچون هميشه شعارهاي گنديده ي خود همچون "واي اگر خامنه اي حكم جهادم دهد لشگر عالم نتواند كه جوابم دهد" را قرقره كردند. گويا برادران بسيجي خاطره ي تلخ خرداد 85 را از ياد برده اند يا اينكه خود را به نفهمي ميزنند. اما خاطره ي به هم زدن سخنراني حسن عباسي با شلنگ فشار قوي و با خاك يكسان كردن نمايشگاه دفاع مقذس خاطره اي نيست كه به اين زودي ها از اذهان پاك شود. باشد كه بر خود بلرزند آنان كه پا را از گليمشان درازتر مي كنند.
گويا ديروز نيز تعدادي از دانشجويان بسيجي دانشگاه مازندران در مسجد دانشگاه، مراسم 16 آذر را به صرف نماز جماعت برگزار كردند.


خبر دستگیری عابد توانچه

بنا به اخبار دریافتی رفیق عابد توانچه از طرف نیروهای رژیم دستگیر شده است. از طریق تلفن همراه او اس ام اس های متعددی از طرف اطلاعات رژیم برای دیگران ارسال میشود

دو خبر جدید
بنا بر اخبار رسیده تأیید می شود که هادی سالاری، امیر آقایی و فرشید فرهادی آهنگران از دانشجویان دانشگاه رجایی و همچنین یونس میرحسینی از دانشجویان دانشگاه باهنر شیراز دستگیر شده اند.
همچنین خبر آزادی کریم آسایش، محسن ثقفی، و بابک پاشاجاوید تأیید می گردد.

جزئیات دستگیری چند تن از رفقا
بهروز کریمی زاده بین ساعت ۱۱۰۰ تا ۱۲۰۰ دوشنبه حوالی چهارراه امیرآباد دستگیر شده است. عوامل دستگیری وی سرنشینان دو پژو ۴۰۵ پلاک عادی یکی به رنگ یشمی و دیگری به رنگ مشکی بوده. برای تفتیش خانه، سه نفر با بهروز وارد خانه شده بودند و کامپیوتر شخصی وی به علاوه ی تمام سی دی ها و آرشیو نشریه ی خاک را با خود می برند. در ضمن ظاهراْ پس از پایان تفتیش خانه ۴ ایران چک پانصد هزار تومانی از خانه ی بهروز مفقود شده است. یکی از مأمورین لباس شخصی خود را رضایی معرفی کرده بود.سعید حبیبی حدود ساعت ۱۰۳۰ تا ۱۱۰۰ در بازگشت از محل کارش دستگیر شد. از آنجایی که می دانیم وی در آن زمان سوار ماشین شخصی اش بوده، ظاهراْ دستگیری او با خشونت همراه بوده است. به دلیل این که سعید در چند روز اخیر در حال اسباب کشی بوده، کیس کامپیوتر او و بسیاری وسایل دیگر در صندوق عقب ماشینش بوده که علاوه بر خود ماشین، تمام آن وسایل نیز ضبط شد. حوالی ساعت ۱۴۰۰ بعدازظهر ۲ مأمور با مجوز تفتیش به خانه ی وی رفته و هر چه کاغذ داشته با خود می برند. طبق اخبار رسیده مأموران با تهدید و ارعاب با پدر سعید صحبت کرده اند.
مهدی گرایلو حوالی ساعت ۰۹۱۵ تا ۰۹۴۵ صبح روز یکشنبه پس از خروج از خانه بازداشت شد. حوالی ساعت ۱۵۳۰ یک سمند پلاک عادی حامل دو مأمور لباس شخصی کنار خانه ی او پارک میکند. مأمورین خیلی محترمانه به خانه ی او می آیند و کیس، همه ی سی دی ها و همه ی نشریات او را با خود می برند و خانواده ی او می گویند که نحوه ی برخورد با مهدی دقیقاْ مشابه برخورد ما با شماست. مهدی گرایلو را دوشنبه ساعت ۱۰۰۰ به دادگاه انقلاب می برند. به خانواده ی وی نیز که از قبل در دادگاه حاضر بودند گفته می شود که شما نباید امروز به این جا می آمدید! ما با شما تماس می گیریم! اما ظاهراْ نام مهدی در لیست دادگاه انقلاب وجود داشته است.
انوشه آزادبر و ایلناز جمشیدی در ساعت ۱۴۰۰ روز یکشنبه در خانه ی محل زندگی انوشه دستگیر شدند. ابتدا دو مأمور زنگ خانه ی او را زدند و از او خواستند که پایین برود و به چند سوال پاسخ بدهد. اما وقتی دیدند که وی پایین نمی رود در را به نحوی باز می کنند و بالا می آیند. چند دقیقه بعد وقتی برادر وی احسان آزادبر به خانه می رود او را نیز دستگیر می کنند. احسان دیروز آزاد شد. طبق گفته های خانواده ی آن ها، کیس کامپیوتر انوشه و لپ تاپ احسان به علاوه ی تمام مستندات نشریه ی آرمان نو در همان لحظه ضبط می گردد. بنا به شنیده ها، اتهام انوشه آزادبر، حمل مواد مخدر و مشروبات الکلی می باشد!!!
جزئیات دستگیری روزبه صف شکن:
پس ازبرگزاری مراسم روز دانشجودردانشگاه تهران در روز سه شنبه 13 آذر 86 ، روزبه صف شکن دانشجوی کارشناسی ارشد علوم سیاسی دانشگاه تهران، حدود ساعت 2:30 بعد از ظهر توسط مأمورین امنیتی درداخل دانشگاه دستگیر شده است. دستگیرکنندگان که تعداد آنها سه نفر بوده و لباسهای شخصی به تن داشتند، با یک خودرو پژو 405 یشمی، راه روزبه صف شکن را که همراه با جمعی از دانشجویان به قصد خروج از دانشگاه در حال حرکت از دانشکده پزشکی به سمت دانشکده فنی بودند، سد کرده و از وی کارت شناسایی خواستند. با وجود ارائه کارت دانشجویی معتبر از جانب روزبه صف شکن، آنها از وی خواستند که سوار اتوموبیل شود. دو تن از نگهبانان دانشگاه و یک مأمور امنیتی، که دائماً در طی مراسم و قبل از آن دیده می شد، نیز دستگیرکنندگان را همراهی می کردند. آنها ابتدا وی را به حراست دانشگاه و سپس بلافاصله به خارج ازدانشگاه و به داخل یک اتوموبیل سمند با پلاک شخصی، که در مقابل درب دانشگاه توقف کرده بود، منتقل کرده و از آنجا به محل نامعلومی برده اند.

خبر فوری
پس از مراجعه ی خانواده ی بهروز کریمی زاده به وزارت اطلاعات، مسئولین وزارت اطلاعات به وی گفته اند که بهروز توسط وزارت اطلاعات دستگیر نشده است. هنگام مراجعه ی مأمورین لباس شخصی به خانه ی وی نیز هیچ کارت شناسایی از سوی مأمورین ارائه نشده است. بنابر این گمان می رود که رفیق بهروز توسط اطلاعات سپاه دستگیر شده باشد که در این صورت هم اکنون وی در بند ۳۲۵ اوین نگهداری شده و ممکن است زیر سخت ترین شکنجه ها باشد.
لازم به ذکر است که کلیه های بهروز در وضعیت وخیمی قرار دارد و در صورت عدم آزادی فوری وی، دچار مشکلات شدیدی خواهد شد.



دستگیری دانشجویان در سانسور خبری کامل

با وجود این که رسانه های مربوط به دانشجویان آزادی خواه و برابری طلب در سراسر کشور، رسانه های خارجی، بنیادهای حقوق بشر و ... همگی دست به انتشار اخبار مربوط به دستگیری بیش از ۳۰ نفر از دانشجویان چپ گرای دانشگاه های ایران زده اند، با این حال رسانه های وابسته به جمهوری اسلامی از جمله خبرگزاری فارس، کیهان، خبرنامه امیرکبیر و ... از درج هرگونه خبر در مورد دستگیری های گسترده ی اخیر سر باز زده و خبر مربوط به مراسم ۱۶ آذر در دانشگاه تهران را در سانسور مطلق خبری نگه داشته اند. برخی از این رسانه ها با دادن کدهای امنیتی به حاکمیت قصد دارند آخرین ریشه های آزادی خواهی و برابری طلبی را بخشکانند. از جمله روزنامه ی کیهان چاپ امروز (چهارشنبه) با مرتبط دانستن طیف چپ به آمریکا و اسرائیل و ادعاهای خنده داری در مورد ارتباط عدنان حسن پور و اشخاصی از این دست با چپ ها، اخبار کاملاْ مشوش و مغالطه آمیزی ارائه دهد.
ظاهراْ طبق دستور کتبی وزارت اطلاعات به همه ی رسانه ها، خبرگزاری ها از درج هرگونه خبر در مورد دستگیری های اخیر و مراسم ۱۶ آذر منع شده اند.
ما بدین وسیله از همه ی سازمان ها، احزاب، بنیادهای حقوق بشری و فعالین مستقل در داخل و خارج از کشور می خواهیم که با انتشار گسترده ی اخبار واقعی در مورد دستگیر شدگان و فشار بی سابقه بر فعالین سیاسی، دانشجویی و کارگری این توطئه های کثیف جمهوری اسلامی را در نطفه خفه کنند.

خبر سلامتی ۴ تن از رفقا
طبق آخرین اخبار دریافتی، دو تن از رفقا که پس از حمله ی نیروهای امنیتی و تحت تعقیب قرار گرفتن تاکنون اطلاعی از آنان در دست نبود، در سلامت کامل و در مکانی امن به سر می برند. البته از آن جایی که این دو رفیق هر دو از سخنرانان مراسم ۱۶ آذر بوده و سخنرانی های تندی ایراد کرده بودند و نیز پیش از تجمع مورد پیگرد و احضار قرار گرفته بودند، همچنان خطر دستگیری آنان را تهدید می کند. رفقا کاوه عباسیان و بیژن صباغ که پس از مراسم ۱۶ آذر تحت تعقیب قرار گرفته بودند، موفق شدند از حمله ی ۸ رأس از نیروهای امنیتی در مقابل دانشکده فنی به سلامت گریخته و پس از تعییر چهره و لباس از دانشگاه خارج شوند.
همچنین رفیق مجید اشرف نژاد که دیروز صبح در محوطه ی دانشگاه تهران توسط نیروهای امنیتی ربوده شده بود، موفق شد در همان محوطه ی دانشگاه با کمک دانشجویان آزاد و از دانشگاه خارج شود. لازم به ذکر است که رفیق پیمان پیران نیز ساعاتی پس از پایانتجمع موفق شد به سلامت از دانشگاه خارج شده و در مکان امنی مستقر شود.
دانشجویان آزادیخواه و برابری طلب تا آزادی قطعی همه دستگیر شدگان از پا نخواهند نشست!


فکری به حال خود کنید!
دستگاه های خبررسانی حکومت از تجمع ٤٠ نفر ٬ دیروز در دانشگاه تهران خبر میدهند. جواب این دروغ پراکنی های حکومتی این چند عکس هستند. جنابان "خبرنگار" فکری به حال خود کنید! کسی دیگر نه به گزارشاتتان و نه به حکومتی که با این گزارش ها از آن دفاع میکنید ٬ باور دارد. اطمینان داشته باشید که صف متحد دانشجویان آزادیخواه و برابری طلب همه زندانیان را از بندهایتان بیرون خواهد کشید!


The Complete Report of the Arrests in the Latter Days and the Students Day Demonstration
University of Tehran, by the Radical Leftist students of iran. Some days before the demonstration, many left activists were threatend by the government, and were urged in order not to dispose this demonstration. Since the Iranian students have been disposing this program for about 54 years (honoring 3 marthyr comrades who were killed by the former regime in the engineering faculty of the University of Tehra because of protesting against Nixon's trip to Iran) and most importantly because in the past year all the social movements in Iran such as the workers, women and students movement have been pressured back by the regime, the students decided to hold the demonstration by any mean possible.
On Saturday December 2nd, 2007 mean while the students were preparing for the demonstration, the government was prepering to suppress them.
The arrests started on Saturday at 9 AM when "Mehdi Gerailoo" (Student of Geophysics) and "Nader Ahsani" were kidnapped from his own home by the security forces and was taken to an unknown place. In the afternoon two of the Sociology Faculty of the University of Tehran, "Victoria Jamshidi" and "Anoosheh Azadbar" were arrested at home without any explanation. The arrestments continued until yesterday 2 PM when almost 26 students from diffrent universitys had been arrested and many are still sued. The complete list of the arrestments is attached to this letter.
But the demonstration was held by the Radical Leftist students exactly on time, at 12 PM Tuesday, in the University of Tehran in front of the Engineering Faculty. The demonstration started with singing revolutionary songs by the students; many students carring posters and slogans defining their wants and aims on them such as "The University Is Not Garrison" , "Liberty of Women Is Liberty of the Society" , "NO WAR" , "Hands Off the People of Iran", "Free the Political Prisoners" , "There IS an Alternative" , "Free Our Classmates" , "The Students Movement Allied with the Workers and Women movements", "We Want Independent Unions" and "FREEDOM EQUALITY" .
Then some of the radical left students made speeches: Behzad Bagheri (student of Archology) made speech about the pressures in the past year and about the arrested students.Bita Samimizad (student of phisycs) made speech against the war which might happen in Iran and about the women and workers movement in the past year.
Bijan Sabbagh (student of Chemical Engineering - University of Mazandaran) made speech about the arrested students in the University of Mazandaran, Tehran, Ahvaz and ....Kaveh Abbasian (student of cinema), the representative of the students who were not allowd to countinue their studies by the government, talked about these students and the problems they faced, and about how he was almost arrested when he tried to come to Tehran for the demonstration; he reminded the government that a movement which is supported by the society can not be ruined by the system.
Then Roozbeh Safshekan read the declaration of the Radical Leftist students. He then arrested IN THE UNIVERSITY by security forces exactly after the demonstration.
Peyman Piran (the ex-political prisoner), Ali Ajami (student of law) and Kamran Akhshi (student of political siences) and some other studets talked about different political and social matters.
The demonstration countinued in front of the main gate of the university, the students sang revolutionary songs and yelled out their wants so everyone in the street could hear: "Free the Imprisoned Students", "I'll Kill Them Who Killed my Brother", "Taking Part in Elections Is a Betray", "Down with the Dictator", "We don't Want Savage Government and Police", "Ahmadinejad! Pinouche! Iran's not gonna Be Chili" .... The crowd came back to the faculty of Law and Political Sciences and ended the demonstration. Half an hour later, the security forces started to arrest the students who were active during the demonstration; specially the speech-makers. They firstly caught "Roozbeh Safshekan" who read the declaration of the Radical Leftist students and his wife, "Mina" (His wife was released some hours later). The security forces followed students and tried to arrest "Kaveh Abbasian" and "Bijan Sabbagh" in front of the Engineering Faculty. But they were not successfull because the other students surrounded them, so Kaveh and Bijan could run away. Till 7 PM all the activists changed their appearances and the clothing and went out of the university. All of the activists are hidden now. The government is still trying to arrest them.
The names of the arrested are:
Mehdi Gerailoo - University of Tehran
Nader Ahsani - Ex-student of the University of Mazandaran
Anoosheh Azadbar - University of Tehran
Victoria Jamshidi - University of Azad Tehran-south
Behrooz Karimizadeh - Expelled student of the University of Tehran
Saeed Habibi - Ex-student of the Sharif University of Technology
Ali Salem - University of Polytechnic
Yoones Mirhosseini - Bahonar University, ShirazMilad Omrani - University of RajayiAbed Tavancheh - Expelled student of the University of PolytechnicSadra Pirhayati - Shahed UniversityRoozbeh Safshekan - University of TehranSaeed Aghamali - Art University of YazdRoozbehan Amiri - University of TehranNasim Soltanbeigi - University of AllamehMahsa Mohebbi - Sharif University of TechnologyKeyvan Amiri - Sharif University of Technology
Hadi Salari - University of Rajayi
Amir Aghayi - University of Rajayi
Fashid Farhadi Ahangaran - University of RajayiSaeed AghakhaniOkhtay Hosseini - University of AzadSoroosh Hashempoor - University of Chamran, Ahvaz
Mohsen Ghamin - University of PolytechnicHamed Mohammadi - University of Mazandaran arrested a week ago
Arash Pakzad - University of MazandaranMilad Moeeni - University of MazandaranHassan Maarefi - University of Mazandaran
Behrang Zandi - University of MazandaranEhsan Azadbar - Ex-student of the University of Tehran - freed
Karim Asayesh - University of Tehran - freedRoozbeh Faghihi - University of Azad, Karaj - freedHossein Babaee - Sharif University of Technology - freedMohsen Saghafi - Ex-student of the Azad University - freedBabak Pasha Javid - University of Polytechnic - freed
No matter how many they arrest or what ever the do to us, our movement will go ahead.
NOTHING CAN STOP US
Long live FREEDOM and EQUALITY



تلاش مسخره ارگان های تبلیغاتی حکومت

بدنبال تظاهرات موفقیت آمیز ما دانشجویان آزادیخواه و برابری طلب در دانشگاه تهران٬ ارگان های خبررسانی حکومت در تلاشی مسخره به تحریف این تجمع پرداخته اند. انتشار چنین اخبار دروغینی از جانب رسانه های حکومتی ضمن اینکه ترس آن ها را از بیان واقعیت نشان میدهد٬ وظیفه همه ما دانشجویان را برای رساندن واقعیات به گوش مردم را صد چندان میکند.
دانشجویان آزادیخواه و برابری طلب همه ارگان های خبررسانی واقعی را فرامیخوانند که با درج اخبار واقعی این اعتراضات٬ که امروز در تهران تازه شروع آن بود٬ به آزادیخواهی و برابری طلبی در ایران کمک کنند . این جا تنها گوشه هایی از تلاش ارگان های خبررسانی حکومت:
به گزارش ايسنا، اين دانشجويان كه براي برگزاري اين تجمع مجوزي نداشتند و تعدادشان حداكثر به 100 نفر مي‌رسيد، در حالي‌كه پلاكاردهايي با مضامين انتقادي عليه مسوولان دانشگاهي در دست داشتند از مقابل دانشكده‌ي هنرهاي زيباي دانشگاه تهران به سمت دانشكده‌ي فني اين دانشگاه حركت كردند و با خواندن سرود و سر دادن برخي شعارها در مقابل دانشكده‌ي فني توقف كرده و تريبون آزاد تشكيل دادند.
همچنين پس از سخنراني مجري تريبون آزاد و تعدادي از تجمع‌كنندگان، اعلاميه‌ي با نام «اعلاميه‌ي دانشجويان آزادي‌خواه و برابري‌طلب» ازسوي مجري تريبون آزاد خوانده شد.
تجمع‌كنندگان ساعتي بعد درحالي‌كه شعار مي‌دادند به سمت درب اصلي دانشگاه تهران حركت كردند و پس از رسيدن به درب دانشگاه تهران پلاكاردهاي خود را به سمت رهگذران گرفتند.
تجمع‌كنندگان پس از 20 دقيقه تجمع در اين محل به سمت صحن دانشگاه رفته و سپس به تجمع خود پايان دادند.
دكتر قمصري،معاون دانشجويي دانشگاه تهران، دراين ارتباط با بيان اين كه براي برگزاري اين تجمع مجوزي از سوي هيات نظارت بر تشكل‌هاي دانشجويي دانشگاه ارائه نشده بود، به خبرنگار ايسنا گفت:« اين افراد عضو تشكل مجوزداري نيستند كه بخواهند براي برگزاري تجمع درخواست مجوز كنند.»
گزارش فارس از تجمع ماركسيست‌ها در دانشگاه تهران
خبرگزاري فارس: گروهي از ماركسيست‌ها ظهر امروز با تجمع در مقابل دانشكده فني دانشگاه تهران شعارهايي عليه دولت و نهادهاي نظام سر دادند.
ه گزارش خبرنگار سياسي خبرگزاري فارس، ظهر امروز عده‌اي از ماركسيست‌ها كه با فراخوان از سراسر كشور در مقابل دانشكده فني دانشگاه تهران گرد آمده بودند، تجمع اعتراض آميزي را برگزار كردند.
اين افراد كه تعداد آنها به حدود 40 نفرمي‌رسيد پلاكاردهايي با مضامين «سهميه بندي بنزين، تشديد فشار اقتصادي بر مردم»، «ما خواهان لغو تمامي احكام كميته‌هاي انضباطي هستيم»، «جنبش دانشجويي متحد جنبش كارگري و جنبش زنان» و «طرح امنيت اجتماعي يا تشديد سركوب مردم» در دست داشتند.
در ابتداي اين تجمع تني چند از تجمع كنندگان كه برخي از آنها ادعا مي‌كردند از شهرهاي ديگر به دانشگاه تهران آمده‌اند، به ايراد سخنراني پرداختند.
يكي از اين سخنرانان اين تجمع كه ادعا مي‌كرد از مازندران به دانشگاه تهران آمده است با اشاره به اينكه به نمايندگي از دانشجويان رد صلاحيت شده سخنراني مي‌كند، گفت: در راه مازندران به تهران اتوبوس ما را نگه داشتند و از هر كدام از افراد اتوبوس مشخصات و كارت شناسايي خواستند و من الان شانس آورده‌ام كه اينجا هستم.
پس از سخنان اين فرد ، يكي از حاضران كه وظيفه مجري‌گري اين مراسم را برعهده داشت بيانيه‌اي را قرائت كرد كه در اين بيانيه با تاكيد بر عدم مداخله خارجي در كشور نسبت به آنچه آن را استبداد داخلي مي‌ناميدند اعتراض شده بود. پس از پايان قرائت بيانيه تريبون آزادي نيز برگزار شد كه يكي از حاضران با بيان اينكه در دولت اصلاحات، جنبش دانشجويي دل در گرو فشار از پائين وچانه‌زني از بالا داشت، تصريح كرد: امروز جنبش دانشجويي به راديكاليسم انقلابي رسيده و از تئوري انقلابي پيشتاز حمايت مي‌كند.
پس از پايان تريبون آزاد، شخصي با اين سخن كه در چند روز گذشته از صداي آمريكا گرفته تا روزنامه كيهان ما را بايكوت خبري كردند، دانشجويان را براي حركت كردن به سمت درب اصلي دانشگاه تهران فراخواند تا به گفته خود صدايشان را به مردم برسانند.
پس از اين سخنان ،تجمع كنندگان ماركسيست و تعدادي از دانشجويان كه تماشاگر بودند به سمت درب اصلي دانشگاه تهران حركت كردند.
ماركسيست‌ها در راه خود شعارهايي همچون دانشجو مي‌ميرد ذلت نمي‌پذيرد، دانشجوي زنداني آزاد بايد گردد، شركت در انتخابات خيانت خيانت و ... سر مي‌دادند.
اين افراد با رسيدن به درب اصلي دانشگاه تهران و مشاهده تعداد محدودي از نيروهاي نظامي كه پشت به آنها در بيرون از دانشگاه تهران ايستاده بودند، شعارهايي چون «محمود احمدي‌نژاد عامل تبعيض و فساد» سر دادند.
اين گزارش حاكيست، هنگامي كه اين شعارهاي دانشجويان با هيچگونه عكس‌العملي از سوي نيروي انتظامي مواجه نشد، اين افراد با انداختن ترقه و ايجاد سر و صدا و سوت و كف قصد ايجاد هياهو داشتند.
اما پس از حدود 15 دقيقه حضور اين افراد در مقابل درب دانشگاه تهران و مواجه نشدن با هيچگونه عكس العملي از سوي نيروهاي انتظامي، اين افراد با عصبانيت ضمن پرتاب كردن تابلوهاي خود به سمت نيروهاي انتظامي در بيرون از دانشگاه پايان تجمع خود را اعلام كردند.



تجمع باشکوه روز دانشجو برگزار شد

امروز قبل و بعد از برگزاری مراسم نیز نیروهای سرکوبگر به ارعاب و دستگیری فعالین دانشجویی ادامه دادند. تاکنون نزدیک به سی نفر بازداشت شده و از وضعیت نزدیک به 10 نفر دیگر از رفقایمان اطلاعی نداریم.
اسامی بازداشت شدگان امروز:مجید اشرف نژاد., صدرا پیر حیاتی, بهزاد باقری , روزبه صف شکن, هادی سالاری, فرشید فرهادی آهنگران, امیر آقایی, میلاد عمرانی, کریم آسایش, سعید آقام علی خلیلی,سروش هاشم پور
و از وضعیت این رفقا تا کنون اطلاعی در دست نیست: کاوه عباسیان ,پیمان پیران, بیژن صباغ, امین قضایی ,مهدی بهرنگ.


اطلاعیه شماره 1 دانشجویان آزادی خواه و برابری طلب در خصوص دستگیری گسترده فعالین آزادی خواه و برابری طلب
تا که در بند، یکی بندم هست
با تو ای سوخته پیوندم هست
در پی اعلام رسمی دانشجویان آزادی خواه و برابری طلب مبنی بر برگزاری مراسم 16 آذر در دانشگاه تهران، روز سه شنبه 13 آذر ماه، دستکیری های گسترده ای آغاز گشت که هم اکنون تعداد بازداشت شدگان به هفت تن رسیده است. اسامی بازداشت شدگان عبارت است از:
بهروز کریمی زاده، مهدی گرایلو، سعید حبیبی، الناز جمشیدی، انوشه آزادبر، نادر احسنی، احسان آزاد بر.
بدین وسیله دانشجویان آزادی خواه و برابری طلب اعلام می دارند، با تمام قدرت مراسم روز سه شنبه 13 آذر ماه روبروی دانشکده فنی دانشگاه تهران در ساعت 12، با عزمی راسخ تر از پیش برگزار خواهد شد.
شکنجه، ارعاب و زندان ترس سرکوبگران را نشان می دهد.

شروع دستگیری ها در شهرستان ها
طبق خبری که هم اکنون به دست ما رسید، آرش پاکزاد و حسن معارفی در خانه محل زندگیشان مورد حمله ی نیروهای امنیتی قرار گرفته و بازداشت شدند. هنوز از نحوه ی بازداشت و محل نگهداری آنان اطلاعی در دست نیست. همچنین بهرنگ زندی نیز پس از احضار به اداره ی اطلاعات در روز یکشنبه هنوز در بازداشت به سر می برد. خبر می رسد که حامد محمدی نیز پس از گذشت یک هفته از دستگیری هنوز در بند است.

حکومت نظامی در دانشگاه و کوی دانشگاه
در راستای اعمال فشار هر چه بیشتر برای جلوگیری از برگزاری مراسم 16 آذر، نیروهای امنیتی فضای دانشگاه تهران و همچنین خوابگاه های پسران و دختران را وارد شرایطی همچون حکومت نظامی کرده اند. به گونه ای که شب گذشته حراست دانشگاه با حمله به اتاق های دانشجویان از جمله علی عجمی اقدام به تفتیش وسایل آنان نمودند همچنین امروز در دانشگاه نیز نیروهای حراست با شکستن قفل کمد های دانشجویان از جمله بهزاد باقری اقدام به تفتیش گسترده ی وسایل دانشجویان نمودند.
تعداد دستگیر شدگان به 12 تن رسید
طبق آخرین خبر دریافتی میلاد معینی دانشجوی دانشگاه مازندران نیزصبح امروز بازداشت شد. گزارش ها حاکی از آن است که پس از احضار وی به اطلاعات بابلسر تا کنون خبری از وی در دست نیست.



فشارهای امنیتی بی سابقه در آستانه ی 16 آذر

دستگاه امنیتی رژیم اسلامی ها امسال در آستانه ی 16 آذربا تمام قوا به میدان آمده تا به گونه ی بی سابقه ای فشار هر چه بیشتری به برگزار کنندگان مراسم 16 آذر بیاورد، چرا که سردمداران جمهوری اسلامی به خوبی میدانند که امسال و به خصوص در این روز ها جامعه ی ایران متحمل فشارهای متعدد و انکار نشدنی ایست که همین موضوع باعث میشود که پتانسیل اعتراضی جامعه به خصوص در بدنه ی دانشجویی و طبقات فرودست جامعه از هر زمان دیگری بیشتر باشد . در چنین شرایطی است که یک جرقه ی اعتراضی مترقی با حمایت گسترده ی اقشار تحت ستم جامعه رو به رو شده و قابلیت این را دارد که جامعه را در آستانه ی یک اعتراض گسترده و عمومی قرار دهد. در نتیجه زمانیکه پاسداران وضعیت موجود با فراخوان برگزاری مراسم 16 آذر در روز 13 آذر مواجه میشوند خطری بزرگ را احساس میکنند و به سرعت دست به کار میشوند تا از چندین روز قبل جلوی برگزاری مراسم رابگیرند. احضار ها و تهدید ها و دستگیری های گسترده، کمین گذاری و تعقیب دانشجویان و کنترل لحظه به لحظه ی تلفن ها و. . . شروع میشود. جمهوری اسلامی قصد دارد 16 آذر امسال را تبدیل به یک 16 آذر سرد و ساکت و بی رمق کند تا بدین وسیله سیطره ی اختاپوس گونه ی خود را بر خیابان ها و دانشگاه ها بیش از پیش اعمال کرده و کوچکترین ندای آزادی خواهی و برابری طلبی را در نطفه خفه کند.
ولی این بار گردانندگان این چرخه ی نکبت بار یک جای کار را اشتباه کرده اند. یک جای این نقشه سوراخ دارد. جنبش چپ از جنس جریانات دست ساز حکومتی و امپریالیست ها نیست که یک سرشان به فلان نهاد حکومتی وصل باشد و سر دیگرشان به فلان جریان خارجی. شور و امید و انگیزه ای که به جریان چپ تزریق میشود از جنس دیگری است. با دستگیری چند تن هر چند زیاد از فعالین چپ نمیتوان جنبش چپ را وادار به خاموشی کرد. شریان های این جنبش در بطن جامعه جریان دارند و از میان طبقات تحت ستم جامعه میجوشند.
بدین وسیله دانشجویان آزادی خواه و برابری طلب اعلام میکنند که نه تنهامراسم خود را در روز 13 آذر با قدرت هر چه تمام برگزار میکنند بلکه تا آزادی همه ی رفقای دربند خود از پا نخواهند نشست.
مرگ بر ارتجاع
زنده باد آزادی و برابری


دستگیری ها توسط وزارت اطلاعات بوده است
طبق آخرین اخبار دریافتی به احتمال قریب به یقین تمام دستگیری ها توسط وزارت اطلاعات انجام شده است. از سرنوشت دستگیر شدگان هنوز خبری در دست نیست .احضار و تهدید دانشجویان آزادی خواه و برابری طلب
ظهر امروز در حالیکه بازداشت گسترده ی دانشجویان آزادی خواه و برابری ادامه داشت نیرو های امنیتی اقدام به احضار تعداد دیگری از دانشجویان کردند. نیروهای امنیتی طی این تماس ها پس از احضار دانشجویان به وزارت اطلاعات آنان را تهدید به دستگیری کردند.اسامی احضار شدگان بدین شرح است:کاوه عباسیانمرتضی اصلاحچیصدرا پیر حیاتیو . . .
دانشجویان دستگیر شده در بند 209 اوین
طی تماس تلفنی یکی از دانشجویان ربوده شده با خانواده اش، مشخص شده است که این دانشجویان همگی در بند 209 زندان اوین نگهداری می شوند. خانواده ی عده ای از این دانشجویان در حال پیگیری وضعیت ایشان هستند.



بهروز کریمی زاده هم ربوده شد

طبق آخرین اخبار دریافتی صبح امروز بهروز کریمی زاده هم ربوده شد. همچنین نیروهای امنیتی ساعاتی پس از دستگیری به خانه ی وی هجوم برده و در حضور مادر وی به تفتیش خانه پرداختند. و تعدادی از وسایل شخصی را بردند. دستگاه های امنیتی تمام تلاش خود را برای جلوگیری از برگزاری مراسم 16 آذر انجام میدهند ولی ما دانشجویان آزادی خواه و برابری طلب بدین وسیله اعلام می کنیم که مراسم خود را با قدرت هرچه تمامتر برگزار خواهیم کرد و تا آزادی تمام رفقایمان از پا نخواهیم نشست.
دست ارتجاع کوتاه
زنده باد آزادی و برابری


فراخوان به همه ی مردم آزادیخواه و برابری طلب
مهدی گرایلو: دانشجوی کارشناسی ارشد ژئوفیزیک دانشگاه تهران و مدیرمسئول نشریه ی اخگرانوشه آزادبر: دانشجوی علوم اجتماعی دانشگاه تهران و مدیرمسئول نشریه ی آرمان نوایلناز جمشیدی: دانشجوی ارتباطات دانشگاه آزاد تهران مرکز و عضو هیئت تحریریه ی نشریه ی آرمان نوسعید حبیبی: دبیر معذول تشکیلات دفتر تحکیم وحدتاحسان آزادبر: فارغ التحصیل کارشناسی ارشد الکترونیک دانشگاه تهراننادر احسنی: فارغ التحصیل منابع طبیعی دانشگاه مازندران و عضو اسبق هیئت تحریریه ی نشریه ی گوزن ها
وعده ی ما سه شنبه 13 آذر 1386
دانشکده فنی دانشگاه تهران
فریاد فروخفته ی جنبش دانشجویی را با تمام توان بر سر حاکمان وضع موجود فرود خواهیم آورد.
زنده باد آزادی!
زنده باد برابری!



6 Iranian Activists Were Abducted with Violence
Security officers / agents stormed their residence illegally have arrested Mehdi Gerailoo, Anoosheh Azadbar, Ehsan Azadbar, Ilnaz Jamshidi, Saeed Habibi and Nader Ahsani on Sunday, December 02, 2007 while
Mehdi Gerailoo, trying to get out of home at 9 AM
Anoosheh Azadbar and Ilnaz Jamshidi were at home
Nader Ahsani came out of home at 9:30 AM
Saeed Habibi at his office
Ehsani Azadbar trying to reach his home getting information on why his sister got captured.
The security forces entered Anoosheh Azadbar’s home illegally. No one is yet aware of where the officers took these leftist students.
These arrests take effect exactly two days before the students great protest at the University of Tehran called Student’s Day.
These abductions of activist in Iran must stop and we want the release of all arrested students
RIGHT NOW



آخرین اخبار از وضعیت دانشجویان دستگیر شده

طبق آخرین اخبار رسیده، عوامل دستگیری دانشجویانی که امروز دستگیر شدندد، عده ای لباس شخصی و از عوامل حفاظت اطلاعات ناجا بوده اند. پس از ربودن دانشجویان، خانه ی آنان را به طور کامل مورد تفتیش قرار داده اند.
احتمال می رود که انوشه آزادبر و ایلناز جمشیدی به بند 209 زندان اوین منتقل شده باشند. همچنین کامپیوتر شخصی انوشه آزادبر و لپتاپ احسان آزادبر به علاوه تعدادی از وسایل شخصی آنان ضبط شده است.


مصاحبه ای با رادیو برابری در مورد دستگیریهای گسترده
مصاحبه ای با رادیو برابری در مورد دستگیریهای گسترده ی دانشجویان چپ


دستگیری تعدادی از فعالین دانشجویی

مامورین اطلاعاتی امروز ١١ آذر ماه اقدام به دستگیری تعدادی ازفعالین دانشجویی چپ کرده اند.طبق اخباری که تاکنون به دست ما رسیده است اسامی دستگیر شدگان به شرح زیر است: - مهدی گرایلو
- سعید حبیبی
- احسان آزاد بر
- انوشه آزاد بر
- نادر احسنی
- الناز جمشیدی
همچنین نیروهای امنیتی رژیم طی چندین تعقیب و گریز و کمین گذاری در داخل و خارج از دانشگاه و روبه روی خوابگاه های پسران و دختران سعی در دستگیری تعداد بیشتری از دانشجویان داشتند که تا به حال ناکام مانده اند.
شایعه دستگیری تعداد بیشتری از فعالین دانشجویی در محیط دانشگاه تاکنون تایید نشده استدستگاه های امنیتی رژیم تلاش دارند با نزدیک شدن ١٦ آذر و مراسم اعلام شده از طرف دانشجویان آزادیخواه و برابری طلب٬ فضای سرکوب را افزایش دهند. اما با وجود تمام تهدید ها و فشارهای امنیتی، دانشجویان آزادیخواه و برابری طلب بدین وسیله اعلام میکنند که مراسم روز دانشجو را در روز سه شنبه 13 آذر با قدرت هرچه تمام تر برگزار خواهند کرد.

فعالین دانشجویی دانشگاه باهنر شیراز تحت فشار
فعالین دانشجویی دانشگاه شیراز پس از پخش پوسترهای مربوط به مراسم 16 آذر توسط نیروهای حراست تحت فشار قرار گرفته اند.
گفتنی است حراست شروع به تفتیش اتاقها نموده است و فضایی امنیتی در دانشگاه ایجاد شده است.

0 comments: